2022-03-04, 11:05
Medlem
https://t.me/SergeyKolyasnikov/24174

Ukrainska nassar tar tillfället i akt att trakassera utlänningar och kalla dessa för marodörer istället för att skydda civila.

Och hela världen är nu så besatt i sin russofobi att man öppet stödjer nazister med sin fulla kraft.

Tänk om alla offer från förintelsen hade sett dessa att väst hatar ryssland för desnazifiera när det var Ryssland som vann över fasicmen i det stora fosterländska kriget 1941-1945
Citera
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Nej, det är helt enkelt krigsföring. Man angriper militära mål samtidigt som man undviker att skada civila. När militären sedan borde kapitulera för att de inte kan skydda civilbefolkningen, understryker den överlägsna parten att försvaret är utslaget genom att visa att man har hela samhället och infrastrukturen i sin hand. När försvaret övergår till att endast försvara sig själv, alltså att de brister i förmåga att försvara samhället, kommer det till att försvaret håller civilbefolkningen som gisslan. Ryssland har hela tiden varit så överlägset att allt som fungerar i Ukraina fungerar för att ryssarna låter det fungera. Det är detta ryssarna visar genom att ta sönder vissa funktioner som en signal till civilbefolkningen.

Dom undviker inte att döda civila och det blir bara värre och värre. Han kommer stänga ner elen och folk kommer svälta till döds. Det finns lagar att föra även i krig. Putin bryter mot dessa.
Citera
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Putin är ingen nazist utan mer någon blandning mellan kapitalist och kommunist men visst det är illa nog.

Putin är en komplett galning som gillar att sätta epitet på andra, bottnar kanske i att han är en av världens mest hatade personer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Är det fem reaktorer ukrainarna har igång? + Tjernobyl (död)

Nej, dom har femton reaktorer.

Citat:
Ligger en aktiv reaktor nära polska gränsen?

Inte direkt.

Citat:
Reaktorerna är riktiga wild cards. Jag har inte hört en enda komentator (i media) säga något vettigt eller analytiskt om dessa reaktorer. Nyligen brann (!) ett kärnkraftverk i Ukraina ... vad fan händer?

Finns ingen vinning av att förstöra dessa reaktorer för varken Ukraina eller Ryssland.

Citat:
Om ryssarna har tänkt manipulera Ukrainas elförsörjning via kärnkraften och om de tänker ta alla kärnkraftverk, blir jag kallsvettig och jag är inte ensam om det....

Varför? Vill man enkelt manipulera elförsörjning så behöver du bara spränga varenda ställverk som finns. Inget behov av att ta reaktorer.

Citat:
Dessa reaktorer är en orsakerna till att Väst/NATO inte kan stå utanför kriget.

Kommer inte hända något skulle jag gissa.

Citat:
Ska vi bara titta på medan stissiga ryssar erövrar kärnkraftverk som börjar brinna?

Det kommer inte börja brinna i dom.
Citera
2022-03-04, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Nej, det är helt enkelt krigsföring. Man angriper militära mål samtidigt som man undviker att skada civila. När militären sedan borde kapitulera för att de inte kan skydda civilbefolkningen, understryker den överlägsna parten att försvaret är utslaget genom att visa att man har hela samhället och infrastrukturen i sin hand. När försvaret övergår till att endast försvara sig själv, alltså att de brister i förmåga att försvara samhället, kommer det till att försvaret håller civilbefolkningen som gisslan. Ryssland har hela tiden varit så överlägset att allt som fungerar i Ukraina fungerar för att ryssarna låter det fungera. Det är detta ryssarna visar genom att ta sönder vissa funktioner som en signal till civilbefolkningen.

Snart 9 dagar och jag ser ingen överlägsenhet. Jag ser ett fiasko. Ett helt onödigt krig. Efterverkningarna för Ryssland blir oerhörda för 20 år framåt. Mycket tragiskt, Ryssland har allt men sabbar sin framtid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Länk fungerar ej

Har uppdaterat med fungerande länk.

Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
"Vi attackerar bara militära mål" #86

https://shorturl.at/deBFV
Senast redigerad av stayloose 2022-03-04 kl. 11:10.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Skulle ta dom siffrorna med en nypa salt. Man får tänka på att det är samma försvarsmakt som visar filmer på datorspel och hävdar att det är ukrainska flyg som skjuter ner ryska flyg. Sant, men i datorspel.

https://twitter.com/DefenceU/status/1497170325162934272?t=JnnXiYV-XKoi1CoorD6mdg&s=19

Det är nog inte från några datorspel. Däremot är det en miss, ingen nedskjutning. Flygplanet borde ha varit mycket längre fram. Vad som får roboten att sprängas vet jag inte. Flares, remsor, EW eller slut på bränsle?
Citera
2022-03-04, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Putin är en komplett galning som gillar att sätta epitet på andra, bottnar kanske i att han är en av världens mest hatade personer.

Möjligtvis i västvärlden som är typ en tiondel av världen.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ryssland kommer inte att gå i kk i första taget. Det finns ett antal länder i ostasien som har en dryg tredjel av jordens befolkning. MSM kan verkligen förvränga folks förstånd.

Det stämmer, de har även jobbat med att de-dollarisera sin handel med andra länder.

https://www.youtube.com/watch?v=6DaJY9698FI
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Eliminering av V-ohyra utanför Kyjiv:

https://mobile.twitter.com/666_mancer/status/1499680856943861761?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1499680856943861761%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fforum.pravd a.com.ua%2Findex.php%3Ftopic%3D1120926.16680

Ser man på, de officiella ryska siffrorna över döda kanske ökat på 2-3 pers till helgen.
Citera
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
9100 stupade ryssar nu 251 stridsvagnar. Ca 900pansarfordon.

Även om siffrorna bara är hälften så är det en total katastrof för ryska armen nu.

Tror mer på Ukraina än ryssland.

konstigt att Duman inte inflrde krigslagar. Men då hade det väl varis som att erkänna det faktist pågår krig. Dom kan inte dölja katastrofen ändå för sitt eget folk.

Undrar när ketchupeffekten kommer och regeringen faller samman?

Tack för uppgifterna!

Ja den ryska armén går det ju "mindre bra" för...

Har du sett några uppgifter om hur det gått för det ryska flygvapnet eller flottan? Jag kan tänka mig att de inte varit fullt lika misslyckade som armén.
Citera
2022-03-04, 11:08
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Den ryske generalen som bet i gräset sköts troligen av vänlig eld. Riktig friendly fire. Jag har sett uppgifter om detta på Internet.

Nej jag länkar inga källor, jag tillhör vägrarfronten.

Hostomel verkar inte vara någon bra plats för Ryssland.
Faktiskt inte helt omöjligt. I Vietnamkriget var det vanligt att unga rekryter mördade sin plutonchef för att slippa kriga. De ryska soldaterna verkar vara ännu mindre motiverade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in