Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-04, 10:40
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Detta kan bara sluta med en katastrof för dom...

Näe du, Ryssland är för starka där.
Citera
2022-03-04, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Beror på vad man menar med braka ihop.
Nu har de inte ren planekonomi längre så de kan inte skapa låtsasjobb. Så arbetslösheten kommer att bli enorm inom kort.
Men de kommer att ha en intern marknad eftersom Ryssland är ett stort land.
Och så kommer de att få in en del västvaluta eftersom olja och gas köps med USD. Men de pengarna kommer att gå åt till militärutgifter rakt av.

Så ryssarna får hoppas att den mat som produceras i landet räcker för att föda folket. Brödköer kommer att ringla långa
Kapitalvaror, kläder mm får de behålla det de har. Ungefär som på Kuba. De får hålla liv i de bilar som kommit in i landet och kanske några nya LADA de lyckas producera.

låter som en djävligt tuff situation för ryssarna nu framöver.. nordkorea 2.0
Citera
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Zelensky är en homosexuell judisk narkoman. Här dansar han i en bögvideo:

https://rumble.com/vwb7iq-the-truth-about-zelensky-the-dancer-of-sin-bible-prophecy-predicts-christia.html

Är kommunism de nya natzi i så fall kommer vänsterpartiet tappa alla väljare 🤣
Å S lär vägra att jobba med dom
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Fast användaren jag svarade hävdade att Azov-bataljonen dödade rysktalande odiskriminerat. Vilket är ett löjeväckande påstående.

Vad är inkorrekt med det? Det stämmer säkert. Det betyder ju inte för den skull att de vill rensa ut alla rysktalande. Det är svårt att veta vem fienden är i ett sånt läge så att gå på ryska är kanske ett säkert kort.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
9100 stupade ryssar nu 251 stridsvagnar. Ca 900pansarfordon.

Även om siffrorna bara är hälften så är det en total katastrof för ryska armen nu.

Tror mer på Ukraina än ryssland.

konstigt att Duman inte inflrde krigslagar. Men då hade det väl varis som att erkänna det faktist pågår krig. Dom kan inte dölja katastrofen ändå för sitt eget folk.

Undrar när ketchupeffekten kommer och regeringen faller samman?
Ganska galet at man har tagit ca 10% av Rysslands tankflotta på 9 dar och att det går åt 1000 lurade ryssar om dagen.
Stödet från väst fortsätter.
Ser riktigt dåligt ut för putin.
Tick tack putin.

Mvh
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
I Ryssland riskerar man fängelse om man pratar offentligt om kriget i Ukraina. Det gör man inte i väst. Det kallas demokrati, baby.

Det är bara demokrati när man uttrycker rätt åsikter. Annars censurer big tech. Du och dina vänstermänniskor kanske får uttrycka era åsikter nu. Men det kan snabbt ändras

Woke är på väg ut. 2022 kommer att vara de konservativas år i USA. Förändringar kommer. Var så säker. Du kommer inte ha något safe space längre.
Citera
2022-03-04, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Det är det gamla engångs pansarskottet P - 86 eller AT - 4 som den heter i NATO Som Sverige har skickat till Ukraina .
Ett relativt svagt pansarvapen med dagens mått mätt då det fodras minst tre fullgoda träffar för att slå ut ett pansarfordon så man behöver 5 st P - 86 till varje vagn för att vara på den säkra sidan.

Både pansarskott och GRG används främst för att slå mot band och hjul för att få stridsvagnen stillastående. Behövs sannolikt en turträff mellan hjulen för att slå ut den helt. Där är pansar svagt. Men fem p-skott som träffar får nog de inne i vagnen att bli lite yra en stund. Samt lite kladdiga där bak.
Senast redigerad av TAD2 2022-03-04 kl. 10:45.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Tack Finland, gott att höra att FB har ett nattskift som håller bevakningen igång 24/7 ...
Ang. fordonet, jag skulle nog vara försiktig med att approchera dom där grejerna med tanke på att de skulle kunna vara försåtsminerade. Visst, i flertalet fall springer de iväg och lämnar dem men... hmmm...

Nu sa FBs nattskift att det bara var en sidobyggnad så själva huvudbyggnaden blev inte skadad.

Ja borde de inte förstöra sina fordon innan de går så att inte Ukraina kan få dem? Jag tror de har väldigt dålig moral och bara vill gå hem.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Jag är svenne, och du verkar vara en fake-kristen.
Jag är identitetskristen precis som Jesus. Tråkigt att du inte kan använda Bibeln för att få mig dit du vill. Tråkigt för dig, vill säga.

Gustav Adolf och Karl XII var förstås fejk-kristna de med enligt dig "ortodoxa" synsätt. Ortodoxa kyrkan är ju i allt väsentligt densamma som katolska kyrkan, och vi vet alla utom du hur det gick när de två möttes;

https://youtu.be/kw4bGBDKrPs
Citera
Medlem
Upp till 15 års fängelse om man är neggig över det ryska kriget. Helmysig regim det där.
Citera
2022-03-04, 10:43
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Det var bland det svagaste argument jag någonsin hör, pröva din cirkelbevis föring på någon annan istället.

Jag köper den inte. I Sverige har vi afrikan som var/är nazist, Jacki Arklöv och han har inte ännu begått självmord, trots att hans ideologi uppmanar till det...

Du tror på full allvar nazister har en hjärna? Nej! Bara en otrolig lust att härja och att mörda andra människor som dom har gjort/ gör i ukraina...
Dina egna argument är inte direkt brottartunga...
Du hävdar alltså att de ryskspråkiga nazisterna i Azov är för dumma för att förstå att de kommer att mörda alla ryskspråkiga som sin "slutliga lösning"?
Citera
2022-03-04, 10:43
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Wow, den kan de använda till att skjuta ned ryskt flyg med.

Eller skicka iväg missiler mot Ryssland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in