2022-03-04, 10:23
Medlem
ariberts avatar
Nån som vet om att nazistfästet Mariupol har fallit? Dålig rapportering i MSM, man får inte veta något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Synd att du sov inatt medans vi följde dramat live

Man har skjutit på en administrations byggnad.

Ha ha... ja, det behövs lite sömn ibland och jag ser "bättre" nyheter nu på DN: En brand vid kärnkraftverket Zaporizjzja, Europas största, har fått fullt fokus under nattens strider i Ukraina. FN:s atomenergiorgan IAEA meddelar dock att strålningsnivåerna är tills vidare helt normala. Branden kunde släckas på morgonen och ingen person har kommit till skada. Ryska styrkor uppges ha tagit kontroll över platsen.
https://www.dn.se/varlden/brand-vid-ukrainskt-karnkraftverk-slackt-normala-stralningsnivaer/

Så vi kan lugnt fortsätta titta på från sidlinjen när den här våldtäkten fortsätter :/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Eller så gör du samma misstag som Putin och det vänsterliberala etablissemanget har gjort i åratal: Sett "nazistspöken" överallt, när det verkliga hotet kommer från Ryssland och Putin.

Håller med dig. Tycker hela saken är idiotiskt och lider med alla oskyldiga på båda sidor.

Sånt onödigt krig så det finns inte.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Tror inte detta nämnts men - jag har svårt att se hur det här skulle anses vara militärt mål; "Live - LIVE - Russia condemned after attack on nuclear plant". Har man verkligen bombat/skjutit mot själva kraftverket?
https://www.bbc.com/news/live/world-europe-60532634

FB-användare som kollade på någon live-kamera i natt sa att ryssarna sköt granater på själva kärnkraftsverksbyggnaden och att det började brinna. Så extremt oansvarigt beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Det där är ingen billig pjäs. Den ser intakt ut också. Men jag tror inte den kan användas mot Ryssland. Måste finnas någon säkerhetsmekanism inbyggd.
Jag förstår inte hur ukrainska soldater lyckades lägga vantarna på den. En sån pjäs brukar hänga med lite i bakgrunden med gott skydd omkring sig.

Den var övergiven som så mycket annan materiel. De har bara lämnat den.
Citera
Medlem
raskenss avatar
9100 stupade ryssar nu 251 stridsvagnar. Ca 900pansarfordon.

Även om siffrorna bara är hälften så är det en total katastrof för ryska armen nu.

Tror mer på Ukraina än ryssland.

konstigt att Duman inte inflrde krigslagar. Men då hade det väl varis som att erkänna det faktist pågår krig. Dom kan inte dölja katastrofen ändå för sitt eget folk.

Undrar när ketchupeffekten kommer och regeringen faller samman?
Citera
2022-03-04, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Rubeln rör sig oavsett börsen (som har noll värde)

Men allt är mer eller mindre konstgjort nu. Ungefär som på Sovjettiden.
Putin kan bestämma en ränta. Han kan bestämma en valutakurs också. Som naturligtvis inte behöver ha något med verkligheten att göra.

Men allt blir fejk eftersom handel med väst till stor del är stängd.

Så nu är Ryssland hänvisat till en egen intern marknad som på Sovjettiden.

Och ungefär samma fattigdom

men kan väl aldrig hålla i längden och till slut så brakar hela ekonomin ihop ?
Det till att även arbetslösheten lär skjuta i höjden nu när storbolag drar sig ut från Ryssland?
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Övergången till bytesekonomi går snabbt i Ryssland. Nu köper de upp allt som man kan använda för byte haha

– Då rubeln har rasat och pengarna inte är något värda så köper ryssarna varor – nästan vad som helst – för att ha i byteshandel, berättar han. Det gör att butikernas hyllor snart kommer att vara tomma, och då måste butikerna stänga ändå, enligt Heinz Sjögren.
Man kanske kan ersätta Rubeln med Vodka?
Citera
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagAxelochVladimir
Olika orsaker men en anledning är att jag är emot förtryck och mobbning bara för att ena parten är starkare än den andra. Bland annat därför håller jag på Ryssland - inte på USA, EU och Nato.
Hur länge tycker Du att det är okej att supermakten USAs tyranni, mutor, korrupta styre m.m. ska få stå oemotsagd?

Eller så tycker man alla stormakter är skit. Att Ryssland invaderar en självständig nation är oförsvarligt om man är demokrat, vilket är de enda människor jag respekterar. Flytta till Ryssland och dra åt helvete vettja?
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Ryssarna är stationerade 40km från Tibilsi, så de kan åka in till huvudstaden närsom.

Detta kan bara sluta med en katastrof för dom...
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Zelensky är en homosexuell judisk narkoman. Här dansar han i en bögvideo:

https://rumble.com/vwb7iq-the-truth-about-zelensky-the-dancer-of-sin-bible-prophecy-predicts-christia.html

Imponerande av Putin att inte kunna knäcka en homosexuell judisk narkoman. Har han bara supit bort sina 22 år vid makten eller vad är det som händer?
Citera
2022-03-04, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDrAtsab
Just NLAW har Sverige inte skickat. Det var en enklare variant, pansarskott 86 (AT4)
Jag vet fem stycken har skrivit det och svarat nu....
Insåg det själv innan någon av ni fem svarade men orkade inte ändra.
Citera
2022-03-04, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Scenariot med ett nytt kallt krig och en ny järnridå mellan ryska imperiet är nog nåt som mycket väl kan bli verklighet om Putin lyckas erövra alla de områden han vill ha.

Men jag kan helt enkelt inte se att Putin ska klara allt det där själv.

Alltså, hur står det egentligen till med den ryska uppslutningen bakom Putin?

Det är där hoppet ligger nu att det inte finns miljoner ryssar som vill ha tillbaka järnridån.

Tyvärr vinner alltid militärt den som har största militära potential.
Men att kuva ett folk är betydligt svårare.

Putins enda chans när han slagit ned den officiella Ukrainska armen är att bygga en ny järnridå och att sätta upp en gigantisk säkerhetstjänst som kan tortera och fängsla alla oliktänkande som går att komma åt.
Han har varit med om samma sak förr så det ska rent praktiskt vara möjligt att genomföra en extrem förtryckarapparat i Ukraina för att minska den hjärntvätt han tror att de genomgått av knarkande nazister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in