2022-03-04, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Vad du än skriver och hur ond Ukraina än må vara så rättfärdigar det inte att gå in på det här sättet, Även om USA gör liknande operationer (många fler) så rättfärdigar det inte Ryssland att göra samma sak! Ryssland behöver väl inte Ukraina? Visst har jag en viss förståelse för att man inte vill ha NATO på sin bakgård men sånt måste lösas via diplomatiska handlingar och inte via militära medel. Alla länders suveränitet är upp till varje enskilt land och befolkning!

Detta gäller såklart från väst sida också, att ha samarbetspartners gällande allt från handel till sitt försvar är också upp till varje enskild nation svårare är det inte!

Så Ponera om finnarna slaktar finlandssvenskar, jämnat Åbos byar längs med marken, skjuter granater dagligen och ämnar sätta upp avancerat stridssystem som kan förinta alla våra större städer i maskopi med för Sverige en fientlig konstellation av makter skulle du vilja att Sverige bara rullade tummarna? Och lät allt detta fortskrida?

Varför ska inte ryssen få avvärja hot i sin egna farstu, på historiskt rysk mark, försvara sitt eget folk om vi tycker att vi skulle ha gjort exakt likadant om rollerna var de omvända...

Det låter som.hyckleri i mina öron.
Citera
2022-03-04, 06:59
Medlem
Wallström säger har aldrig träffat någon med såna is kalla ögon. Alltså man får två olika känslor....man vill spy och skratta. Det heter diktator Wallström. Om han knullar eget folk i 30 år....vad förväntade du i hans blick ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Förstår du inte att befolkningen där hade kunnat flytta om de hade varit förföljda av ukrainska staten? Om något blir de förtryckta nu, när en mekaniserad mongolhord har dykt upp.

Och Ukraina har självfallet inte bombarderat sin egen befolkning.

Bandera kan du också stoppa upp i häcken. Det är bara ännu mer propaganda som försöker svartmåla alla ukrainare för vad vissa ukrainare gjorde för 80 år sedan. Alla nationer har sina konstiga typer. Ryssarna hade det också.

Dom dokumentärer jag sett är det bara främst äldre och kvinnor och barn som bott i regionen sedan urminnes tider. Iofs kunde dom ha flyttat men dom vill väl inte lämna hembyn.

Dom ser ut precis som mig och (kanske?) dig och inte alls som mongoler.

Om du lyssnar på dom, vilket YT et al påpassligt nog förbjuder mig att länka till dig så får du själv veta varifrån granaterna kommer ifrån.

Dom.bombar skolor, dagis osv för sätta skräck i dom människor som valde sida efter Maidan 2014. Enligt banderas gäng är det ändå mindre värda människor.

Men deras liv och umbäranden tycks inte rå er i ryggen alls. Och det säger ganska mycket...
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ja har sett den där dokumentären förr och inte ens i den sägs det vad jag kommer ihåg att det pågått ett folkmord på 10K kvinnor och barn i Ukraina.

Vilken av dom 2 har du sett?
Citera
2022-03-04, 07:00
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGulFantast
Så Ponera om finnarna slaktar finlandssvenskar, jämnat Åbos byar längs med marken, skjuter granater dagligen och ämnar sätta upp avancerat stridssystem som kan förinta alla våra större städer i maskopi med för Sverige en fientlig konstellation av makter skulle du vilja att Sverige bara rullade tummarna? Och lät allt detta fortskrida?

Varför ska inte ryssen få avvärja hot i sin egna farstu, på historiskt rysk mark, försvara sitt eget folk om vi tycker att vi skulle ha gjort exakt likadant om rollerna var de omvända...

Det låter som.hyckleri i mina öron.

Det är bara det att inget av det där har hänt.

Vad som har hänt är att en galning med storhetsvansinne har släppt löst sina horder mot en fredlig granne.
Citera
2022-03-04, 07:03
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGulFantast
Dom dokumentärer jag sett är det bara främst äldre och kvinnor och barn som bott i regionen sedan urminnes tider. Iofs kunde dom ha flyttat men dom vill väl inte lämna hembyn.

Dom ser ut precis som mig och (kanske?) dig och inte alls som mongoler.

Om du lyssnar på dom, vilket YT et al påpassligt nog förbjuder mig att länka till dig så får du själv veta varifrån granaterna kommer ifrån.

Dom.bombar skolor, dagis osv för sätta skräck i dom människor som valde sida efter Maidan 2014. Enligt banderas gäng är det ändå mindre värda människor.

Men deras liv och umbäranden tycks inte rå er i ryggen alls. Och det säger ganska mycket...

Det gör det visst det.

Det är tvärtom, du gnölar över dem, men skiter egentligen i dem. De är bara ett instrument för att rättfärdiga ett försök att krossa en fri stat.

Och som jag sade, de kan inte ha varit under något förtryck.
Citera
2022-03-04, 07:05
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är bara det att inget av det där har hänt.

Vad som har hänt är att en galning med storhetsvansinne har släppt löst sina horder mot en fredlig granne.
För att legitimera en attack vid senare skede. Han har ju pratat om detta sedan urminnes tider och sått fröet genom att skicka in separatister som skapat kaos. Därefter samlat sina arméer och övat på denna attack varje år sedan dess. Sen finns det vissa som går på all möjlig skit.
Citera
2022-03-04, 07:06
Medlem
Varför i helvete ska dom kriga vid ett kärnkraftverk av alla ställen?
Citera
2022-03-04, 07:06
Medlem
TonyBlundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Ukraina sätter stridande trupper i skolor, nära sjukhus, i och och runt kärnkraftverk för att sedan skrika " dom bombar sjukhus, dom bombar skolor, dom bombar kärnkraftverk".
Hur naiv är du?

Okej så om man misstänker att några fiendetrupper är vid ett stort kärnkraftverk så bombar man det?

Hahaha ”hur naiv är du?”
Citera
2022-03-04, 07:09
Avslutad
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ukrainian_subdivisions_by_GDP_per_capita
Rimligt är kanske att Putins mål inte är att ta hela Ukraina utan bara från Rumänska gränsen i söder längs Transnistrien och de delar av Ukraina norr om denna pro-ryska landtunga som inte har ljudbrun färg på kartan.
Dessa områden är kanske inget Putin bryr sig om då de är fattiga, bebodda mest av ukrainare och språket är ukrainska.
Kanske delas Ukraina in i två länder; Väst-Ukraina och Ost-Ukraina med huvudstäderna Kiev och Lviv i respektive. Det hade varit en utmärkt lösning på konflikten för båda parter.
Citera
2022-03-04, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBlundetto
Okej så om man misstänker att några fiendetrupper är vid ett stort kärnkraftverk så bombar man det?

Hahaha ”hur naiv är du?”

Ryssland är inte direkt kända för att vara humanister...
Citera
2022-03-04, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAxelochVladimir
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ukrainian_subdivisions_by_GDP_per_capita
Rimligt är kanske att Putins mål inte är att ta hela Ukraina utan bara från Rumänska gränsen i söder längs Transnistrien och de delar av Ukraina norr om denna pro-ryska landtunga som inte har ljudbrun färg på kartan.
Dessa områden är kanske inget Putin bryr sig om då de är fattiga, bebodda mest av ukrainare och språket är ukrainska.
Kanske delas Ukraina in i två länder; Väst-Ukraina och Ost-Ukraina med huvudstäderna Kiev och Lviv i respektive. Det hade varit en utmärkt lösning på konflikten för båda parter.

Ser vi ett nytt Östtyskland där folk kommer fly och ryska Ukraina avbefolkas.

Blir en lång mur denna gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in