2022-03-04, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Dela med dig om länkar jag kan läsa om ämnet, eftersom det inte är en hemlighet.

Att länka ger inget här eftersom det är ju mycket info. Min gissning är att när alla intressenter i nordstram 2 fyllt sina fickor, inklusive Bidenklanen, och kontrakt skrivna är kriget över.
Citera
2022-03-04, 02:47
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunzzx
för att de idrottare ska bli förbannade på dvärg hitler, alla anhöriga till de o blaha blaha. mer irritation på de som styr=snabbare konsekvenser
Vilket är ett idiotiskt resonemang. Då det enbart kommer leda till att flesta ryska medborgare kommer vända sig emot väst istället.
Här gör väst bort sig totalt. Rikta in sig på den ryska eliten istället för gemene ryss.
Citera
2022-03-04, 02:48
Medlem
Folketstempels avatar
Söndagens nyhet.

Sex mil konvoj tio kilometer utanför Kiev.

Jag börjar undra om att media inte säger sanningen??
Citera
2022-03-04, 02:49
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyforbannad
På live-feeden så fick ju dock brandkåren vända om. Finns det någon bakväg in till reaktorerna?
Det är ännu oklart, men många har rapporterat om att brandkåren tillslut kom in.

Mest troligen via en annan ingång, vilket brandkåren säkerligen inte klagade över.
Citera
2022-03-04, 02:51
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Söndagens nyhet.

Sex mil konvoj tio kilometer utanför Kiev.

Jag börjar undra om att media inte säger sanningen??
Det är bara att kolla på satellitbilder.
Citera
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Att länka ger inget här eftersom det är ju mycket info. Min gissning är att när alla intressenter i nordstram 2 fyllt sina fickor, inklusive Bidenklanen, och kontrakt skrivna är kriget över.

Jag vill gärna ta del av infon oavsett hur mycket eller lite det är. Det låter intressant.
Citera
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Detta är fan sjukt. När Svenska idrottare sitter och säger att man ska stänga av Ryska idrottare från all tävlan. Inte låta Ryska Para-athleter delta i Paralympics utan flagga.
Många av dessa idrottare supportar inte ens Putins krig, så varför i helafriden dras en hel befolkning över en kam?
Det är så sanktioner fungerar. Kan du inte hantera det så får du sluta tänka med dina känslor, snöflingan.

Du tyckte också det var fruktansvärt orättvist och kränkande att man stängde av Ryssland för omfattande och systematisk doping...?
https://www.csce.gov/international-impact/events/russian-doping-scandal
Citat:
The Russian Doping Scandal
In 2016, Dr. Grigory Rodchenkov blew the whistle on Russia’s state-run doping program, revealing a deep web of deception and fraud that he had once helped facilitate. This revelation led to the total ban of Russia from the 2018 Winter Olympics and intensified the debate over corruption in sports.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Vilka kan sälja till EU med kort varsel tänker du.

>>>Kort varsel kan bli svårt. Men att EU har växlat över mot den Ryska olja har främst varit på grund av att den finns nära. Påverkar företags miljöindex och pris. Men att Ryssland skulle sluta sälja är otänkbart. Gas/olja står nästan för hälften av Rysslands statsbudget plus alla sanktioner som införts på grund av kriget. Dvs om Ryssland slutar sälja så har de hittat en annan köpare. Den "försäljaren" kommer att ha lediga resurser.
Citera
2022-03-04, 02:52
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyforbannad
På live-feeden så fick ju dock brandkåren vända om. Finns det någon bakväg in till reaktorerna?
Man kan åka till dem från norr och söder också, åt väster är det vatten (Dnepr).
Citera
2022-03-04, 02:54
Medlem
Folketstempels avatar
Jag tänkte om EU slutade köpa gas, vilket är Rysslands största inkomst,
eller om Ryssland slutade att leverera gas till EU?

Eller tänker jag fel?
Är att köpa gas bra och stödjer kampen mot Putin?
Citera
2022-03-04, 02:55
Medlem
Frickys avatar
"NEW: Official tells me President Biden is speaking with President Zelenskyy"

https://twitter.com/KellyO/status/1499556968830316575?s=20&t=firlcFQ1KpKoYMym5o-Jug
Citera
2022-03-04, 02:56
Medlem
Frickys avatar
"Ukraine regulator tells IAEA there has been no change reported in #radiation levels at the #Zaporizhzhia Nuclear Power Plant site"

IAEA = International Atomic Energy Agenc

https://mobile.twitter.com/iaeaorg/status/1499562515340177416?cxt=HHwWkMC91bSKws8pAAAA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in