2022-03-04, 00:28
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Det är inte bara hemmen utan massa produktion skulle stanna utan rysk gas.
Nordstream 1 kommer att fortsätta som vanligt.

Absolut men all gas måste inte komma från Ryssland. Har dock ingen koll på hur fördelningen ser ut mellan hushåll och industri.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt Ukraina har idag 20 ryska stridsfordon slagits ut av specialstyrkor vid Gostomel. Detta enligt sexistiska tidningen Expressen.

De verkar ta/slå ut så många tanks och andra krigsfordon så de vet inte vad de ska göra med dom ens. Har väl lagts upp minst 5 klipp bara idag med ukrainare som tar sig en runda i en rysk tank.

De borde kanske samordna lite mera. De kan ju sätta upp egna förband med de här fordonen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
En annan förklaring (som jag börjar tro på) kan vara att ryssen vill visa upp kolennen utanför Kiev för att dra mycket styrkor från Ukraina dit. Då försvagas derss möjlighet att försvara södra och östra delarna av landet. Huvudfokus kan vara att binda ihop Krim med Donbas och förgöra Azov i Marioupol samtidigt (denazifiering).

Kolonnen kan alltså vara en skenmanöver.

Intressant… Skulle kunna stämma.
Citera
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja de används för att döda Putins soldater.
Ja men va bra. Det vet du?
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Jo. Så jag tror dom på sin höjd kör en sked mefedron i kaffet.

Methamfetamin och amfetamin användes ju flitigt av såväl finnar, tyskar och andra länder under ww2 men tillslut blir ju soldaterna obrukbara när dom varit vakna allt för länge och dom inte bara måste slåss mot fronten utan även skuggfolket.

Ett exempel på en ledare som fick lite för mycket försmak för sånt var ju hitler som hade ett kraftigt drogberoende och enligt utsagor vart helt oresonlig. Och det vittnade hans drömmar om en stridsvagn på 200ton kanske om.

Läste för övrigt om en finne som under vinterkriget som skulle ha dragit i sig 30st tabletter previtin och gått bärsärkagång ute i skogen bland ryssarna

Så var det ju och nu ska tydligen läkemedelsbolag ge AID till Ukraina, till sjukvården.

Jo tjena, Det är trupperna som måste få sig mer bränsle då det går dåligt.
Citera
2022-03-04, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hur i helvete kan man få soppatorsk när man åker med en lastbil från punkt A till punkt B? Man visste väl hur många mil man skulle åka och vad respektive lastbil drar i soppa?
Med rimlig planering ska givetvis inte stridsfordon råka ut för soppatorsk, men ryssarna verkar ha haft väldigt stora problem med det och med uteblivna matleveranser till trupper i fält. Och när även tankbilarna drabbas av soppatorsk är det pinsamt
Citera
2022-03-04, 00:29
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Kan bara hålla med! 👍🏻

Skulle ligga sopberg längs vägarna om man inte brämde upp dom. Rätt många 1000 soldater som äter ransoner pch allt ligger i olika förpackningar.

.

Nu ligger det bara söndersmulade byggnader och lik längs vägarna. Mycket bättre än matförpackningar!
Citera
2022-03-04, 00:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Ja men va bra. Det vet du?

Ja det finns på film. Speciellt alla robotar skjuter sönder pansarbilar och skjuter ner helikoptrar.
Citera
2022-03-04, 00:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Enda förklaringen är korruption. Tex. någon har stulit och sålt
bränslet, motorolja, filter, mm som skulle ha använts tex, varje 3-6
månader för varmkörning och service.

Skulle inte vilja vara tjuven. Fy fan vilket straff den kommer att få.
Det roliga är ju att de hade någon som satte stopp för allt det där, och Ryssland var på god väg att bli en bra militär tack vare det.

Men någon som stoppar korruption blir inte så populär i Ryssland. Han blev dödad.

Citat:
Minns du, Volodenka, att det fanns en kvinna som hette Anna? Efternamn: Politkovskaja. I över tio år berättade hon för dig att din armé är pissdålig, att den bara är en skock otränade pojkar med maskingevär? Du dödade henne.

Minns du att det fanns någon som hette Boris? Nemtsov? Han som sa till dig att det var en kass idé att offra ett helt regemente på två timmar? Du dödade honom.

Minns du att det finns en Navalnyj? Han som sa att man inte får försnilla arméns resurser? Riket måste vara starkt. Du förgiftade och fängslade honom.

Arkadij [Babtjenko] är en annan. Allt är åt helvete, sa han. Du försökte döda honom.

https://web.archive.org/web/20220303114459/https://www.dn.se/kultur/arkadij-babtjenko-tack-for-att-ni-fuckade-upp-ryska-sakerhetstjansten/
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
EU är inget annat än en enda stor skuldfest. Skulder som aldrig någonsin kommer återbetalas.

Det enda som håller dig närd och varm är ett industriellt maskineri som är beroende av petroleum. Varifrån tror du till exempel EU köper stora delar av det du behöver för att det ska kännas bra?

Förstår du inte att din så kallade "ekonomi" inte är något annat än ett luftslott som är helt beroende av leveranser från ryssen.

Vad du ser och läser på CNN/västmedia kan du spola direkt. Det är bara det vanliga hoppet de vill ge för att morska upp dig, är det inte solpaneler, vindturbiner så är det "vaccinsprutor".

Det är dags att vakna upp ur fantasierna och börja inse att oljefesten är över för den här gången och ryssen tänker inte ge efter. Vi får se vem som kan hålla ut längst. Ett land med enorma tillgångar och med diverse livlinor till länder som inte är besatta av ett självgott hyckleri.

Jag ser att du inte svarar på en enda av mina frågor men gärna ändrar samtalsämnet eftersom dina argument inte alls kan underbyggas och dessutom står i direkt motsättning till varandra. Istället svarar du nu med komplett svammel. Du får nog gå tillbaka till skolbänken, min gosse.
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Jag tror ingen trodde detta skulle ske på riktigt ingen trodde Putin var så dum att han trodde det skulle bli en lätt match. När talet hölls på måndagen förväntade jag mig att Ryssarna skulle rulla i dem separatistkontrollerade områden i Donbass och att omvärlden skullle typ whatever ev lite strider längs linjerna nån sanktion här och där.

Istället denna fullskaliga invasion kom verkligen som en chock trots att jag sett folk säga det rakt ut på nyheterna länge har jag avfärdat det som att Putin skramlar med lite trupper och vapen för visa att han finns där att han skulle ta steget och sätta igång detta blodbad och sänka sitt eget land till sovjet 1989 klass av prestigeskäl trodde jag aldrig.

Exakt så jag också tänkt, och många andra också tror jag.
Med ett tillägg att jag fick en ganska olustig känsla när jag hörde talas om drönarflygningarna över körnkraftverken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Fy satan vad kineserna har lurat stackars Putin.

"Såklart vi är polare, du och jag mot USA, något måste göras mot NATO och imperialisterna. Du börjar Putte, vi stödjer dig, blir det några problem så kom till oss sen..." sa Xi Jinping till sin blåsta ryske polare.

Kineserna fattade naturligtvis hela tiden att väst skulle vända sig mot Ryssland, nollställa rubeln, göra det ryska näringslivet värdelöst och skicka tillbaka landets levnadsstandard 100 år. Nu tittar man på spektaklet och gapskrattar. Dum-Putin får ett sönderskjutet Ukraina, resten av Ryssland i ekonomisk misär och isolering, inget hopp om bättring på decennier, antagligen sekel.

Kina kan lugnt plocka frukterna när röken lagt sig över Ukraina. Allt i Ryssland kommer vara på super-mega-rea: landområden, Industrier, olja, gas, arbetskraft, allt. Är man den enda kunden brukar säljaren ha risig förhandlingsposition.

Kinesernas fräcka trick kommer för all framtid omnämnas som "Den gigantiska ryssblåsningen"

Precis.

Kineserna kommer mycket snart att kräva "vänskapspris" på det mesta. Eller ja, som du skriver. Dom kommer i många fall inte ens behöva kräva det. Det bara blir så.

Putin må vara bra på spionage och gift i kalsonger, men när det gäller ekonomi så håller han lågstadieklass.

Bra analys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in