2022-03-04, 00:05
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Jag är rädd för att det blir mycket mer än bara bli skjuten...

När du säger det så jo..
Citera
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag hänger upp mig på två saker.

2) Den förbaskade kolonnen. Det verkar vara som om folk bara skiter i den nu och surrar om hur illa ute Ukraina är. Det är något som inte stämmer med den här kolonnen. Den är fruktansvärt stor men rycker inte närmare. Det är väl självklart att man undrar vad detta är för mening.
.

Jag håller med, blir så frustrerad.
Det är något som inte stämmer här.

Vissa påstår att den inte består av stridande fordon, utan de var ämnade för att användas lagom till Kiev var taget.
Vissa påstår att den är ämnad för att ta Moldavien.
Att det till största delen inte är stridande fordon verkar stämma av bilderna att döma.

Det rapporteras på flera håll att den bombas, såg senast något från en Norsk (?) sida.
Men inget som styrker något av det.
Det påstås alltså vara en sjukt stor kolonn.
Några klipp på ett 10-tal ryssar som kapitulerar kan ju ha varit från vart som helst.
Kolonnen lär ju ha (haft?) tusentals män fördelat på alla de fordonen.

Jag blir inte klok på detta.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Skål! Oavsett hur det här slutar så har det gått åt helvete för Ryssland. Det är det också värt att skåla för!
Det där var första gången man ser ett rullande krematorium inget förvånar mig men hur ska dem förklara åt anhöriga att deras pojke dog och vi kremerade, Känns lite som att det kommer vända sig mot Putler detta ganska snabbt för tror inte de sörjande vill ha en påse aska att ta farväl....

Jo då nog har det gått åt helvete för Ryssland och det rejält!
Citera
2022-03-04, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Oj innebär det att många i Ryssland som arbetar åt utländska företag blir arbetslösa?
Nä dom går dit och jobbar i en stängd fabrik.
Citera
2022-03-04, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag hänger upp mig på två saker.

2) Den förbaskade kolonnen. Det verkar vara som om folk bara skiter i den nu och surrar om hur illa ute Ukraina är. Det är något som inte stämmer med den här kolonnen. Den är fruktansvärt stor men rycker inte närmare. Det är väl självklart att man undrar vad detta är för mening.

Vissa experter menar att de kört fast i leran, det beror på de dåliga kinesiska militärdäcken de importerat, så kan det gå.
Citera
2022-03-04, 00:07
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Hans tics liknande något av det man får CS sen om det är tjack, mefedron, methamfetamin, eller något så simpelt som kaffe är ju svårt att säga. Men mest troligt är ju att det inte är något som är allt för vanebildande då jag kan tänka mig att både presidenten själv, och hans stab vill hålla honom så fräsch det går så länge som möjligt

Ok ,det låter vettigt iofs !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkes21
Har hela tiden sagt att Zelenskyj är en simpel korrupt terrorist, maskerad som en usel fd komiker och b-skådespelare som "råkade" bli president. Jajamensan..
En skådespelare som valdes till president i demokratiska val. Inte som barnamördare V.Putin som måste fängsla sina motståndare och dessutom fuska. Ingen riktig man fuskar.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det där var första gången man ser ett rullande krematorium inget förvånar mig men hur ska dem förklara åt anhöriga att deras pojke dog och vi kremerade, Känns lite som att det kommer vända sig mot Putler detta ganska snabbt för tror inte de sörjande vill ha en påse aska att ta farväl....

Jo då nog har det gått åt helvete för Ryssland och det rejält!

Det är en sopförbränningsugn.

Det är redan bevisat: https://youtu.be/sfArW6zppYw

Så lättlurade så man blir rädd.
Senast redigerad av Upperkutt 2022-03-04 kl. 00:12.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Utmärkt sammanställning!
tack

Intressant reportage från TV4(!)
https://www.youtube.com/watch?v=DfipBfGM6vo

Verkar som bankerna som är frysta inte är så populära ändå i Ryssland

>>>Stämmer, men bankerna som är utvalda är de som SWIFT har störts inverkan på. Att de finns banker som gör att vanliga Ryssar kan handla mat är bra. Men maten, hyran, ränta kommer bara bli dyrare och dyrare.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Kan du engelska?

Ja, jag har talat engelska sedan femårsåldern. Det verkar dock som att du inte kan läsa engelska eftersom detta har lika mycket med vår diskussion som om du hade klistrat in ett recept på spotted dick.

Hur skulle detta utgöra belägg för din uppfattning att Ryssland inte kommer att drabbas hårt av sanktionerna eller ditt påstående att Ryssland har en massa hemliga tillgångar i Kina som ingen annan än du verkar känna till?

Att klipp-och-klistra lite random texter från internet är inte ett argument eller ett belägg.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Helt riktigt. Om verkligheten kommer bli bistert för ett Ukraina under ryskt fogdevälde (tom ryssarna har det sämre i Ryssland än i Ukraina) är det bara en bråkdel mot vad som kommer hända i de icke-rysktalande provinserna. Dem är alltid brutalare här pga avståndet till det egna hemlandet, annan kultur, annat språk osv.

Om svensk yttrandefrihet och demokrati har sina brister hade man i jämförelse saknat dagarna man bara var arg för att Aftonbladet baktalade en.

Orsaken till att Viggen hade så sjukt stor motor var att den skulle kunna bära en stor kärnladdning och bomba Stalingrad.
Tanken på att anfalla Sverige skulle var mycket obehaglig, lite som att trampa på en konstig orm i Afrika. Det kan gå lite hur som helst och kanske helt åt helvete.
Nu finns inga sådana åtgärder vi kan skrämmas med. Det verkade vara en bra politik ända tills för två månader sen

Fan I helvete vad Putin ändrar hela världen säkerhetspolitik.
Jag vill ju bara ge mina barn samma uppväxt som jag själv fick. Det här är verkligen inget bra läge för att kunna ge dem det.
Citera
2022-03-04, 00:08
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Enligt någon statistik var det typ 75% som var för kriget.
Men vi får se hur det ändras när ekonomin börjar drabba folket.

Men ryssar är hårda människor, dem klarar av att leva i hårda tider.

Dom där 75% kan du ta och stoppa upp i dajmkrysset. Tror du verkligen på det själv. Det där påståendet är rena TASS svamlet . .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in