2022-03-04, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Du är med och betalar.
Hur mycket är du villig att betala, t ex elräkningen..?
Jag och frugan har reserver att ta av, så det går ingen nöd på oss
Citera
2022-03-04, 00:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag hänger upp mig på två saker.
2) Den förbaskade kolonnen. Det verkar vara som om folk bara skiter i den nu och surrar om hur illa ute Ukraina är. Det är något som inte stämmer med den här kolonnen. Den är fruktansvärt stor men rycker inte närmare. Det är väl självklart att man undrar vad detta är för mening.
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Jag håller med, blir så frustrerad.
Det är något som inte stämmer här.
Vissa påstår att den inte består av stridande fordon, utan de var ämnade för att användas lagom till Kiev var taget.
Vissa påstår att den är ämnad för att ta Moldavien.
Att det till största delen inte är stridande fordon verkar stämma av bilderna att döma.
Det rapporteras på flera håll att den bombas, såg senast något från en Norsk (?) sida.
Men inget som styrker något av det.
Det påstås alltså vara en sjukt stor kolonn.
Några klipp på ett 10-tal ryssar som kapitulerar kan ju ha varit från vart som helst.
Kolonnen lär ju ha (haft?) tusentals män fördelat på alla de fordonen.
Jag blir inte klok på detta.

Här nämner en Ukrainare monsterkonvojen. han säger att de attackerar den lite grann men de har inte resurser att förstöra hela utan försöker prioritera vissa delar av den. 3 minuter in: https://www.youtube.com/watch?v=i_07_GzLZOI
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Söker man på han så står det att han jobbar med säkerhet. Men hans Twitter verkar borta. Brukade läsa hans Twitter ibland.

Han inte synts till online på flera år. Han har väl byggfirman om den nu är aktiv kvar. Badrums renoveringar eller nått sånt.
Citera
Medlem
sinistrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Tror att USA accepterade och det var några i EU som nekade men det var rätta nära.
Ska se om jag kan hitta det. Någon länkade till det tidigare i tråden.

At the June 2021 Brussels Summit, NATO leaders reiterated the decision taken at the 2008 Bucharest Summit that Ukraine would become a member of the Alliance with the Membership Action Plan (MAP) as an integral part of the process and Ukraine's right to determine its own future and foreign policy course without outside interference.[11] NATO Secretary General Jens Stoltenberg also stressed that Russia will not be able to veto Ukraine's accession to NATO, as we will not return to the era of spheres of interest, when large countries decide what smaller ones should do:[12]

Each country chooses its own path, and this also applies to joining NATO. It is up to Ukraine and the 30 NATO members to decide whether it aspires to be a member of the Alliance. Russia has no say in whether Ukraine should be a member of the Alliance. They cannot veto the decisions of their neighbors. We will not return to the era of spheres of interest, when large countries decide what to do with smaller ones.

On 28 June 2021, Ukraine and NATO forces launched joint naval drills in the Black Sea codenamed Sea Breeze 2021. Russia had condemned the drills, with the Russian Defence Ministry saying it would closely monitor them.[106]

Så med andra ord så har jag rätt och du fel? USA har inte godkänt deras ansökan. 2008 påbörjades ett samarbete med målet att Ukraina skall bli medlem, detta har på gått sedan dess och pågår fortfarande till denna dag. De är inte medlemmar och kan inte heller bli det så länge de förutsättningar du lagt fram tidigare, Donetsk, Luhansk och Krim kvarstår.
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Fy satan vad kineserna har lurat stackars Putin.

"Såklart vi är polare, du och jag mot USA, något måste göras mot NATO och imperialisterna. Du börjar Putte, vi stödjer dig, blir det några problem så kom till oss sen..." sa Xi Jinping till sin blåsta ryske polare.

Kineserna fattade naturligtvis hela tiden att väst skulle vända sig mot Ryssland, nollställa rubeln, göra det ryska näringslivet värdelöst och skicka tillbaka landets levnadsstandard 100 år. Nu tittar man på spektaklet och gapskrattar. Dum-Putin får ett sönderskjutet Ukraina, resten av Ryssland i ekonomisk misär och isolering, inget hopp om bättring på decennier, antagligen sekel.

Kina kan lugnt plocka frukterna när röken lagt sig över Ukraina. Allt i Ryssland kommer vara på super-mega-rea: landområden, Industrier, olja, gas, arbetskraft, allt. Är man den enda kunden brukar säljaren ha risig förhandlingsposition.

Kinesernas fräcka trick kommer för all framtid omnämnas som "Den gigantiska ryssblåsningen"

Make sens Månsan.
/Provokatör
Citera
Medlem
SS70s avatar
Strider just nu live ifrån Zaporizhia kärnkraftverk.
Backa ca 30min på feeden om ni vill se ifrån början.
https://youtu.be/44sWIU0rMKI
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Slutkrigat för denna general:

Det var en förbaskat bra prickskytt.

Jag sörjer inte.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Du har sagt det några gånger ja. Tuffare sanktioner väntar

John blund väntar.

Kör hårt med "sanktionerna", eller varför inte ladda älgbössan och sätta en halvmantlad rakt i foten på dig själv och hoppas ryssen ska tycka synd om dig.

För du vet att det sista som lämnar en groda utan ben är hoppet?

Citera
2022-03-04, 00:18
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Här är en bild på Putin när han besöker Finland. Är det också fejk menar du?
https://twitter.com/davekeating/status/1164159960550432769
Om du ska citera mitt inlägg så ha gärna med allting, och din länk bevisade din brist på saklighet.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Men om de vore vänsterextremister vore det ok med dig? Skillnaden är att det du kallar "högerextremister" skapar ordning medan vänstern skapar kaos.

Tycker att båda sidor har skapat ordning i sina länder. Självklart genom odemokratiska tillvägagångssätt, men det är så det verkar fungera i den delen av Europa.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
https://youtu.be/sfArW6zppYw

Jajjamen.

Hade du något att tillägga på det?

Inget förutom att jag gillar att de tar sitt ansvar för miljön och inte sprider skit runt sig!
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acid-Brain
Du kunde inte skriva nånting bättre? Vilken stark argumentationsförmåga du har.

Du verkar inte ha haft det lätt i livet märker jag.

Det är främst finländare som varit i Ryssland eller ryska medborgare som antingen har finländskt medborgarskap eller goda skäl att åka till Finland som har möjlighet att åka med Allegro-tåget till Helsingfors. Även om tågen är fullastade, så är det fortfarande en försvinnande liten bråkdel som "flyr." Allegro-tågen har väl typ fyra till fem vagnar. Ta reda på fakta innan du kommenterar.

Argumentation med ett troll som dig existerar inte.
Miljoner ryssar sitter just nu och funderar pä hur de ska kunna ordna ett liv utanför Orwells 1984.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in