2022-03-04, 00:01
Medlem
Ryssarna har börjat flyga lite i södra Ukraina nu. Ställena de sakta gnagt i sig.

Mindre enheter dock, solo eller par, inte mer än så.
Citera
2022-03-04, 00:01
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Ligger onekligen i Kremls blod att göra så!

Nu ska jag ta mig ett glas sprit å skåla för Zelensky
Skål! Oavsett hur det här slutar så har det gått åt helvete för Ryssland. Det är det också värt att skåla för!
Citera
2022-03-04, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Det är väl hemmaopinionen man har kvar att förlora.

Enligt någon statistik var det typ 75% som var för kriget.
Men vi får se hur det ändras när ekonomin börjar drabba folket.

Men ryssar är hårda människor, dem klarar av att leva i hårda tider.
Citera
2022-03-04, 00:03
Medlem
sinistrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Normalt kan man inte det, men USA godkände Ukrainas förfrågan.

Ledsen men kom in i matchen nu, om du kan ta fram ett bevis på att USA godkände Ukraina's medlemsansökan till NATO så skall jag be dig om ursäkt. Dels kan USA inte på egen hand godkänna en medlemsansökan och om de mot all förmodan kunde göra detta då skulle ju Ukraina vara medlem och då skulle denna diskussion inte behövas.
Citera
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Skål! Oavsett hur det här slutar så har det gått åt helvete för Ryssland. Det är det också värt att skåla för!

Kan du ge dig fan på !
Höjer mitt glas För Ukraina, och jag har börjat stödja deras kvinnor på Onlyfans också!
Citera
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Han begärde avsked från armén någon gång 2017 gifte väl sig med någon Ukrainska i samma veva.
Han håller till hemma Sundsvall numera.

Söker man på han så står det att han jobbar med säkerhet. Men hans Twitter verkar borta. Brukade läsa hans Twitter ibland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Ryssarna har väl sitt GLONAS (orkar faktiskt inte googla korrekt stavning).

Ah tack. Hitta det. Jag hoppas verkligen NATO har tillgång till kvantdatorer nu och bara knäcker koden och stänger ner hela deras satellit system och stänger ner sitt eget så kan Ryssarna sitta där ute i skogen och undra vart de är…
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Allvarligt... Du tror att på den debunkade krematorium grejen?

Menar du den där vagnen som man bränner sopor i ute i fält?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag hänger upp mig på två saker.

1) Ryssland drog ihop en massa trupper för en övning. USA:s underrättelsetjänst såg att det inte stämde och .kunde se att det var en invasionsarme. Ryssland fortsatte att maskera det som en övning men till slut stämde det, det var en planerad invasion. Och trots att den var välplanerad så har väldigt mycket gått fel.

2) Den förbaskade kolonnen. Det verkar vara som om folk bara skiter i den nu och surrar om hur illa ute Ukraina är. Det är något som inte stämmer med den här kolonnen. Den är fruktansvärt stor men rycker inte närmare. Det är väl självklart att man undrar vad detta är för mening.

Jag anser att precis allting har gått fel. Och varför hålla på att älta en liten bataljon i öster, den kan väl inte avgöra något krig. Däremot tror jag att frivilligarmén på snart 16000 individer kan ha betydelse.

Ryssland har satt sig fast i skiten. USA och Europa kommer aldrig mer att lita på Ryssland oavsett det öde som Putin får. Jag tror han sitter några månader till men inte till nyår.

1. Hade UKR tagit informationen på allvar hade man ju kunnat spränga eller i alla fall minera ALLA strategiska broar i hela landet. Motorvägsbron vid Cherson är ju helt sjukt att den fortfarande står.
Man hade kunnat stänga av och flytta allt luftvärn i god tid och låtit ryssarna slösa sina kalibr i onödan.

2. Även en stillastående konvoj slösar ju upp sin diesel på tomgång, det är kallt regnigt/snö, så tror inte småkillarna är så jättesugna att sitta ute i Pripjat runt en lägereld och vänta.
Citera
2022-03-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Jag tror inte att Ryssarna kommer att backa.
Om det behövs kommer man att fälla massiva non nuke bomber som man sitter på.

Vad mer har Ryssland å förlora dock? Man har redan sanktionerat så mkt som möjligt.

EU sätter Sverige å Finland i fara genom att överdriva med sanktionerna.
Man har för fan spärrat 600 B USD som tillhör Ryssland, hur tror du responsen där blir?..
Det finns många varv kvar på sanktionsskruven. Exportförbud riktade mot oljeindustrin kommer sakta men säkert minska produktionen, Ta bort resterande banker från Swiftsystemet, införa förbud mot ryska fartyg att lägga till i EU, stänga ner gas- och oljeimporten (kommer göra lite ont men EU är betydligt rikare än Puttler-Ryssland), förbud mot tekniköverföring osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Finns ju väldigt många i Ukraina och främst högerextrema grupper som har Bandera som helgon. Det misstänks ju att han hjälpte nazityskland.. Det nämns sällan . Givetvis är Putins invasion lika fruktansvärd..
Det gäller som du anser att hålla två bollar i luften. Invasionen e fruktansvärd och västs tystnad inför Ukrainas sätt att återupprätta ryktet för fascister och antisemiter e moraliskt förkastligt.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
Ursäktar att jag lägger in detta igen men tråden rörde sig 20 sidor när jag skrev detta. Många som missade det.

)

Oj innebär det att många i Ryssland som arbetar åt utländska företag blir arbetslösa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in