2022-03-03, 23:48
Medlem
Sgt.Blands avatar
Jag har hittat svaret till varför konvojen inte rör sig. Förarna är tillfångatagna!

https://www.youtube.com/watch?v=C6v3nnxOrh4
Citera
2022-03-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Västerländska legosoldater i Ukraina kommer inte att ha status som krigsfånge -det ryska försvarsministeriet

Den officiella representanten för det ryska försvarsministeriet, Igor Konashenkov, sa att alla legosoldater från västländer som anlände till Ukraina inte skulle ha rätt till krigsfångestatus.

Detta rapporterar RIA Novosti i sin telegramkanal.

Detta låter väldigt oroväckande för de svenskar som är i azov bataljonen och de övriga nasse enheterna...

Funkar inte så de tillhör Ukrainska armén även om de är västerländsk så bara där spricker det.
Citera
2022-03-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Så då menar du att Putin är den rätta att avgöra vem som ska störtas ?
Är du mer sjuk i huvet än vad är lagligt?

Så du menar att detta är då anledning nog till att skjut, bomba och ha ihjäl ett helt land?
Att han stängde ner 3 skit kanaler som spred ryskt propaganda?

Du är en mycket sjuk man

Varför kallar du mig sjuk lol, jag är inte Putin.
Jag försöker förklara för dig varför det som sker sker.

Jag har aldrig sagt att det är rätt eller fel, har jag?

Ryssland ser på NATO som ett hot, Ryssarna har även invaderat Krim.
Skulle Ryssland sitta och kolla på medans Ukraina blir en del av NATO kommer NATO automatiskt gå till krig mot Ryssland då en av artiklarna i NATO är att om landet är invaderat måste resten av NATO hjälpa till.

Man väljer därför att attackera och avsatte regeringen nu då det potentiellt hade blivit mkt värre.

Om du inte förstår dig på geopolitik förstår jag dock att du tror att det är barbariskt men ibland är krig ett alternativ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ukraina sänkte den själva. kanske var de rädda att Ryssland skulle sno den.
Tror du att man kan reparera den? Är det möjligt?
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Ja, Marioupol kan nog bli blodigt. Förmodligen vill inte ens Kadyrovs islamister gå in innan Azov bombats rejält, med stora civila förluster. Tragiskt!

Du säger att Azov är i Marioupol. En annan i tråden sa att de är i kharkiv.

Finns det någon riktig källa på, vart de är?
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jo, det är de. Det är ganska uppenbart. Det vet också EU-politiker, varför de inte vill släppa in Ukraina i EU och de har rätt.

Se den här dokumentären som är producerad av Oliver Stone:

https://www.youtube.com/watch?v=5-UJ8S63Tsw

Den samme Oliver Stone som älskar diktatorn Castro?
Oliver Stone är underhållande men knappast ett sanningsvittne
Citera
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Tulsi Gabbard är en väldigt klok amerikansk politiker.

Ja Jo, och vi alla vet att en klok politiker i Usa, har vetorätt på sanningen ?

Men du kanske också tycker Putin gör oss en tjänst genom att förstöra ett helt land, för en amerikans, om än, väldigt klok politiker, belyser att Zelensky har stäng ner 3 tv stationer?

Rätt mig om jag missuppfattat något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Ja, det är ju det.

Putin har vid flertal tillfällen varnat emot Ukraina i NATO men Zelensky bortsåg ifrån det och idag betalar hans folk priset för det.

Detta kriget gynnar USA som utan att skjuta ett ända skott har lyckats med saker man försökt med under flertal presidenter och år, som att stoppa Nordstream 2.
Trams, barnamördare V.Puttin har endast ett politiskt mål, att sitta kvar med båda händerna i statskassan så länge som möjligt. Nato har intet med saken att göra, Ryssland gränsar redan mot 5 Nato länder varav det ena varit Nato-medlem i över 70 år. Med tanke på Puttler-Rysslands expansionism och totala likgiltighet för tusentals civila dödsoffer så visar det sig med all tydlighet att Estland, Lettland, Litauen, Polen, Tjeckien, Slovakien, Ungern, Rumänien och Bulgarien gjorde rätt som efter en demokratisk process valde att ansöka om Nato-medlemskap.
Citera
2022-03-03, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Var det inte du som tidigare hävdade att Putin är världens bästa strateg eller något i den stilen?
Nu säger du att han är lättlurad?

Det har jag aldrig sagt, han är jävligt skarp dock.

Har inte heller sagt att han är lättlurad, utan han sitter i en tuff situation och han inser att Ukraina köper vapen och växer, om han inte invaderar nu kommer han inte ha den möjligheten i framtiden, speciellt inte om Ukraina går med i NATO.
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Körde inte Makaronen en dejt med Putin just innan de gick in i ukraina.

Ja och igår satt dom väl också vad jag vet.
Macron har ju gått i skytteltrafik i Kreml och i media så har dem gett på honom för det.

Macron har franska intressen att se till. US marknaden är ju som bekant noll för Frankrikes del.
USA pissar på Frankrike.

Det är stora pengar som står på spel
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Västerländska legosoldater i Ukraina kommer inte att ha status som krigsfånge -det ryska försvarsministeriet

Den officiella representanten för det ryska försvarsministeriet, Igor Konashenkov, sa att alla legosoldater från västländer som anlände till Ukraina inte skulle ha rätt till krigsfångestatus.

Detta rapporterar RIA Novosti i sin telegramkanal.

Detta låter väldigt oroväckande för de svenskar som är i azov bataljonen och de övriga nasse enheterna...

Det kommer att leda till att ryssar som blir tillfångatagade utav frivilliga heller inte kommer att ha POW status...

Så det kommer ju gå jämt ut...
Citera
2022-03-03, 23:51
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Qatar har också gas som de kan leverera till EU. Israel kan nog också förse Europa med gas.
Ja fast ryssarna vill så oerhört gärna vara betydelsefulla.
Vi i resten av världen har försökt handla med Ryssland som fredsprojekt, men det borde man förstått på förhand att Ryss-råttorna skulle ta pengarna, bygga en armé och börja mörda barn igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in