2022-03-03, 23:39
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Extremnationalism verkar göra så med ett land. Om de vill dö martyrdöden får de göra det. Synd bara för alla flyende civila som dör. Kvinnor, barn och äldre. Allt för att extrema nationalister och en galning i Ryssland inte kan komma överens.

Det är inte extrema nationalister. Det är ett land som tillsammans har bestämt sig för att kasta ut ryssarna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Putin vill få bort Zelenskys regering.
Det är tyvärr Zelensky som drar ut på kriget.

Putin vill ha, Putin, Putin vill ha, Putin vill ha.

Det Putin vill ha det ska måste vi undersåtar ge honom.

Putin vill ha Gotland, ge honom Gotland då!

Ja herrejäävlar dig då.

Narcissist.
Senast redigerad av Martlet 2022-03-03 kl. 23:41.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Jag ska ta mig en sup Koskenkorva tror jag. Räknas Finland till Ryssland ännu? Vi får kanske vänta några månader till så ska vi se.

Japp lycka till med ryska kolonner i de finska skogarna, inte lika öppet där som i Ukraina
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Kanske.Vad vet jag.Kan inget om sådant.Han såg extremt trött ut.

Hans tics liknande något av det man får CS sen om det är tjack, mefedron, methamfetamin, eller något så simpelt som kaffe är ju svårt att säga. Men mest troligt är ju att det inte är något som är allt för vanebildande då jag kan tänka mig att både presidenten själv, och hans stab vill hålla honom så fräsch det går så länge som möjligt
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Ja allt som har betydelse. De kommer inte fram något mer innan kriget är slut.

Får hoppas. Ville han ha tillbaka storryssland så ska han in i några länder till.
Citera
Medlem
sinistrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Och var kommer neongas ifrån?

Ta bort Rysslands del och oljepriset är 150 usd eller mer och svenskt dieselpris 30kr

Neongasen i Ukraina kommer från Ryska stålverk. Det de gör i Ukraina är att de renar den.
Det är en process som även utförs i exempelvis USA och Kina så de kan säkerligen utöka sin produktion även om det givetvis kan bli en brist på kort sikt.
Citera
2022-03-03, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Det kallas full mobilisering dvs alla mellan 18-60 ska göras sig tillgänglig för militärtjänst. Civila krigar nog bra själv de vill inte vara en puppet state of Russia.

Det är idiotiskt att civila ska kriga mot en militär.
När man blir beskjuten spänns musklerna och om han inte har gått inte mkt övningar kommer man bara frysa och blir ihjälskjuten.

Istället är de en puppet state of US.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Jag ska ta mig en sup Koskenkorva tror jag. Räknas Finland till Ryssland ännu? Vi får kanske vänta några månade till så ska vi se.
Det blir nog tufft. Ryssland åker på stordäng i Ukraina. Det ligger döda ryssar utspridda längs de Ukrainska vägarna.

Nu kommer det bilder på att Ryssland kört in ett mobilt krematorium för att göra sig av med alla ryssar som dött:
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/t5yqm9/shocking_disgusting_shame_on_putin_it_has_been/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Ja men samtidigt så blir ju bara fallet hårdare som sagt ju längre den är stängd. Just nu vill jag påstå att dom lever på pengar dom inte har eftersom skulderna kommer sätta ett minustecken framför summan av vad börsen stängde på.
Delar av Rysslands näringsliv är insolvent då deras tillgångar i Rubel tappat 40% och deras skulder i utländsk valuta är oförändrade. Det är svårt att sätta ett marknadspris på en aktie i ett läge när ingen har en aning om vilka bolag som faktiskt sitter på skulder klart större än tillgångarna, vilka bolag som sitter på tillgångar i utlandet som man inte längre har kontroll över, vilka bolag som sitter med fordringar på utlandet man inte kan få betalt för. Den dagen Moskvabörsen öppnar igen kommer det finnas investerare som gör sitt livs sämsta affär och andra som gör sitt livs bästa affär då några av företagen kommer att gå fantastiskt bra den dag Ryssland dragit sig ur Ukraina och sanktionerna tagits bort. Trisslotter framstår dock som en säker investering i jämförelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Skön fest. =)

Men Azov gruppen är militant. De var inblandade i skjutandet i EuroMajdan demonstrationerna. De har varit inblandade i många hemskheter efter det. De ställer krav på regeringen att gå hårt mot seperatisterna eller så hotar de med en ny kupp. Det är ett problem för ett land, eller hur?

Azov fanns inte under Euromaidan. Bataljonen bildades för att försvara Ukraina mot den ryska attacken i Donbass.
Citera
2022-03-03, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Flytta till Ryssland istället.
Det saknas möjlighet att förhandla bort svenskt territorial till främmande makt.

Nä nu vill jag turista på Gotland med rysskekonmi. En bärs lär ju kosta 10 öre och en brak middag med efterrätt1kr!
Citera
2022-03-03, 23:41
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Kolla på denna videon och återkom till mig.
https://www.youtube.com/shorts/505uQahvKvg

Jag vet att Ukraina inte är en fullständig demokrati och det finns många extremistiska nationalister där. Det finns bara 19 länder i världen som är fullständiga demokratier, inte ens USA är en fullständig demokrati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in