2022-03-03, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuntertMongo
Har det kommit fram något om Morgan Johansson har talat med putin om sin "sluta skjut"-modell? Kanske kan det bli ännu en success-story för honom att lägga upp på insta.

Visst han har ju inte sk " Alla hästarna Hemma " ..men det är fler killar som borde vara på Pravda TV samt Judepressen
I synnerhet att valår om nu Putin inte ställer in det tramset med en landstigning eller en kryssningsrobot
där är ett par

https://cornucopia.se/2016/10/uppgifter-sten-tolgfors-m-stoppade/

. Dåvarande finansminister Anders Borg (m) ville lägga ner försvaret helt, utom möjligen på pappret, men Tolgfors ska lyckats hindra detta.

Undersökande reporterns första Fråga

" Huerrrrr skall ni ha det har ni bestämt er ??? ??? . enda helikoptern ni skall ha är den på Fyllefesterna eller ??
jä...a puckon --- När tänker ni Pudla ..."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Stämmer verkligen detta? Låter alldeles för bra för att vara sant. Har du källa?
https://fortune.com/2022/03/03/russia-sanctions-central-bank-ruble-us-eu-foreign-reserves/
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Vad tröttsamt det är med det här kriget. Jag har följt nyheterna slaviskt 10 timmar om dagen i en vecka men inte idag. Det spelar ingen roll vem som vinner. Dela landet i två så blir alla nöjda. Högerextremisterna/nazisterna, finansierade av USA och CIA, får den västra delen, medan Ryssland får den östra delen. Västra Ukraina borde inte få gå med i EU eftersom de har så många högerextremister i sitt land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag tror vi kan vara lugna. Rysslands ekonomi är inte större än Spaniens och har minimal påverkan på oss som bor i moderna länder. Olja kan vi köpa från annat håll.
Nja det har kanske en minimal påverkan på USA men EU lär känna av det.
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Tro mig...så sa de när jag började på bilverksta...men efter tre dygn jag kunde renovera motorer så att man inte behövde byta ut den. Svenskarna sa ....vaaaa....nej man får inte göra så. Fast de funkar Jo....så nej....jag vet vems hot de blir

Verkligen. Och hur länge höll de bilarna. Jag frågade dig inte, jag informerade dig om verkligheten. Och med din attityd skulle du vara ett hot mot gruppen även efter utbildningen. Det enda som skulle hända är att du sköt dig själv eller en kollega, alternativt försöker ett "move" du sett på film eller TV-spel och får, i bästa fall, bara dig själv dödad. Verkligheten fungerar inte som en actionfilm. Har du känt lukten av en död som lagats till i ett brinnande fordon någon gång?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Jo, det var ju uppåt 80% av arméerna som var kring Ukriana och nu är nästan allt det inkastat.

De får ju hämta soldater från flera 100 mil bort nu för att fylla på.

De får hoppas att Kina inte faller in i deras rygg...

Nej. Det är en detalj i den artikeln som du missat.

Det var 80% av alla fordonen som han hade som plan att han skulle rulla in där.. Som var inne där.

Men det är också typ 1/5 utav allt som han har. Så 4/5 står kvar inne i Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Det här låter som fantasin med den SvänSka bolånefesten.
Vi får hoppas att barnamördare V.Puttin är lika felinformerad som dig.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Utmärkt för Folkmordsrepubliken Kina som nu har det lite knackigt ekonomiskt. Man kan få gas (om några år när pipelinen är klar) och olja från Puttler-Ryssland till vrakpriser och kineserna brukar vara ganska oblyga när det gäller regimer som står i barn- och kvinnoblod upp till hängpattarna. Kan man dessutom betala med statsobligationer med tveksamt värde, är det än bättre. Inte ens dåren Puttler hade kommit på tanken att invadera Kina om de vägrar lösa in statsobligationerna.

Så ser det ut. Det är bara gilla läget, bita sig i läppen och klamra sig fast i sargen samtidigt som man kniper käft. Alltså, att man inte gör som haggan Maggan och gapar.
Citera
2022-03-03, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ja, den öppningen lär knappast ske genom att Putin klipper band medan Röda Armékören sjunger "money money money".

Blir intressant att se vad som händer. Men dom kanske bara låter den fortsätta vara stängd, och hoppas att folk glömmer bort att den fanns.
"Börsen? Pengar? Nu har du nog lyssnat på nasse-propaganda igen, min lille vän. Vi har alltid handlat med glaspärlor och fina stenar."

Ja men samtidigt så blir ju bara fallet hårdare som sagt ju längre den är stängd. Just nu vill jag påstå att dom lever på pengar dom inte har eftersom skulderna kommer sätta ett minustecken framför summan av vad börsen stängde på.

Själv tänkte jag imorgon ta mig iväg till en forex och växla in halva mitt sparkapital mot USD, eller någon annan västerländsk valuta som inte kommer rasa allt för kraftig vid en eventuell invasion av vårat lilla land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Atombomber skiter i den fria pressen och bloggar. Det är det den här konflikten handlar om

Tror det är ungefär 10% chans, Max, att det åker några kärnvapen om Putte trycker på knappen. De flesta andra gillar nämligen inte att utplåna nästan hela mänskligheten.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Nja det har kanske en minimal påverkan på USA men EU lär känna av det.
Vi kan sova gott. Du ser hur stressade rysstrollen här i tråden är. De förstår att det kommer bli tuffa tider framöver.
Citera
2022-03-03, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Vadå inte bryr sig?
Nu kommer säkert något ryssälskade missfoster med konspirationer.

Men inte en ända gång har jag hört någon Ukrainare säga att dom vill att Ukraina lägger sig, eller ger upp! Det är tvärt om!

Zelensky hade nog vetat om hans folk hade velat lyda under rysk flagga igen.
Men dom som har levt under det flaggan, vill inte göra det igen. Där av han och hans folk iver att inte ge upp

Det är ju Zelensky som uppmanar civilbefolkningen till att ta vapen å kriga..?
Det är han som förbjuder män å fly så att dem ska kriga, bara det är ju sinnessjukt, OM du inte vill kriga kan du ändå inte lämna landet, hur är det demokrati?

Zelensky målar ju det som att Ryssarna kommer för att döda dem, det stämmer inte.
Ryssarna är där för att döda Zelensky pga politiken han har fört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in