2022-03-03, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Haag har öppnat en utredning läste jag från ett svar i en annan tråd med länk. Om jag får fram det så lägger jag in det här.

Sen hur ryssarna skulle reagera kan jag inte svara på.

Skulle ha varit Ukrainare som gjorde detta mot en ryss separatist under kriget mellan 2015 i Ukraina. Sen om det är ryska soldater i ukrainska uniformer som gör detta mot en ukrainare för att sprida propaganda sägs också vara möjligt. Så det är svårt att säga exakt
Ok, såg ditt svar här! Men vilket språk är det som pratas ? Låter som ryska i mina öron!
Citera
2022-03-03, 22:31
Medlem
Haag kan ju knappast starta en utredning på något som inte hänt. Att jämföra ryska soldater med grisar eller säga dom skall slaktas är ju inte krigsbrott precis. Däremot kan dom faktiskt starta en utredning på vad som ju redan har hänt i Ukraina under den ryska attacken mot bostadshus och andra civila mål. Där finns mycket att gräva i för senare rättegångar mot ryska ansvariga.
Men nästa vecka är det nog glömt då effekten ändå uteblir, då har utan tvivel ryssen i all sin uppfinningsrikedom fabricerat helt nya osannolikt överdrivna anklagelser i sina försök att ursäkta anfallskriget mot det demokratiska Ukraina. Ryssland men lilleman Putin skämmer ut sig totalt inför en häpen omvärld.
Citera
2022-03-03, 22:34
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Åh fy fasiken! Tur jag inte såg klart! I vilket annat sammanhang skedde det här ? Var det ukrainare som gjorde mot en ryss ?

Antingen det eller ryssar utklädda till Ukrainare som gjorde det mot en Ukrainare är också en möjlighet.

Skulle ha skett under kriget 2014 eller senare i östra Ukraina mot separatisterna
Citera
2022-03-03, 22:35
Avslutad
Citat:
Haag har öppnat en utredning läste jag från ett svar i en annan tråd med länk. Om jag får fram det så lägger jag in det här.

Sen hur ryssarna skulle reagera kan jag inte svara på.

Skulle ha varit Ukrainare som gjorde detta mot en ryss separatist under kriget mellan 2015 i Ukraina. Sen om det är ryska soldater i ukrainska uniformer som gör detta mot en ukrainare för att sprida propaganda sägs också vara möjligt. Så det är svårt att säga exakt

Hittar du länken?
Citera
2022-03-03, 22:36
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ok, såg ditt svar här! Men vilket språk är det som pratas ? Låter som ryska i mina öron!

Många ukrainare pratar också ryska. Så kan ha varit vilket som eller i varandras uniformer osv . Vi vet helt enkelt inte.

Men hände gjorde det ju, det såg man i videon stackars människa att gå på sådant sätt.
Citera
2022-03-03, 22:38
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Hittar du länken?

Får återkomma med det. Så jävla många trådar om kriget. Nål i en höstack
Citera
2022-03-03, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Svårt att tro att det är sant?
Ukraina styrs av maffia och skurkar utan skrupler.
Oavsett vad om konflikten i sig så är definitivt Ukraina det svarta fåret här, inte Ryssland.

Försök förklara för naiva svenskar vilket horribelt skithål Ukraina är ...

Otroligt att denna artikel ifrån the Guardian forfarande finns på nätet:

Welcome to Ukraine, the most corrupt nation in Europe

https://www.theguardian.com/news/2015/feb/04/welcome-to-the-most-corrupt-nation-in-europe-ukraine

"While the conflict with Russia heats up in the east, life for most Ukrainians is marred by corruption so endemic that even hospitals appear to be infected. Can anyone clean the country up?"

Men Zelenisky-pojken försökte ju stoppa det hela ... Säger den korkade Ukraina-avsugaren.

Visst serru ...

https://www.euronews.com/my-europe/2020/07/25/corruption-in-ukraine-is-time-running-out-for-zelenskyy-to-reform-the-country

“Since early March, when Zelenskyy changed the government for no apparent reason with unknown people, there has been no direction in the government,” Anders Åslund, an economist and senior fellow at the Atlantic Council, told Euronews.

“We have seen that Zelenskyy’s new people have undone everything that was done before. It seems for me that it is done to restore corruption and oligarchs seem to influence this development.

“Everything is getting destroyed.”
Senast redigerad av Enric-Pryde 2022-03-03 kl. 23:18.
Citera
2022-03-03, 22:58
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Många ukrainare pratar också ryska. Så kan ha varit vilket som eller i varandras uniformer osv . Vi vet helt enkelt inte.

Men hände gjorde det ju, det såg man i videon stackars människa att gå på sådant sätt.
Är det bekräftat att det är från kriget?
Citera
2022-03-03, 22:59
Medlem
Jag har min mentala hälsa kvar och tänker inte se videon men tror inte Ukraina är riktigt redo att bli EU medlem just yet.
Barbarism Begins at Home, en låt på The Smiths album Meat Is Murder, som handlar om barnmisshandel säger en hel del om problemet. Civilisationens fernissa är tunn och man behöver ingen tidsmaskin för att ta sig tillbaka till medeltiden. Man kan stanna kvar i Europa.
Citera
2022-03-03, 23:03
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Är det bekräftat att det är från kriget?

Inget som har kommit ut officiellt vad jag vet. Kanske tystats ner. Vet inte riktigt hur en sådan här sak kan officiellt bekräftas när det handlar om ett krigsbrott som inte blivit utrett.
Citera
2022-03-03, 23:06
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Inget som har kommit ut officiellt vad jag vet. Kanske tystats ner. Vet inte riktigt hur en sådan här sak kan officiellt bekräftas när det handlar om ett krigsbrott som inte blivit utrett.

Det var det det. Kartell-nivå.
Det är ingen vi accepterar.

Någon skrev att klippet var gammal men det är inte heller ett bevis.

Kommer vi får se mer liknande ”företeelser”?
Citera
2022-03-03, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-bundy
Negger svar förtjänar negger svar. Så du menar då att Ukraina förtjänar att invaderas då de mördat över 15000 civila ryssar i Donbass sedan 2014. Korrekt?

Herregud…

Har du fallit för rysk propaganda är du fan dummare än jag trodde.

Tyvärr för dig kollapsar ryssland inom en månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in