2022-03-03, 21:52
Avstängd
hahaha ni är då fan inga soldater i denhär tråden.
Har sett värre.
Citera
2022-03-03, 21:53
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
hahaha ni är då fan inga soldater i denhär tråden.
Har sett värre.

Cooling
Citera
2022-03-03, 21:56
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Det ingår ju i Putins strategi att ge Ukraina krigsfångar som de måste ta hand om. Gammal strategi.
Citera
2022-03-03, 21:58
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Användandet av epitetet ”grisar” står väl främst musslor för?
Citera
2022-03-03, 22:02
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Det blev debunked. MOD borde sätta det i titeln.

Börjar bli tröttsamt att svara det till alla nu i efterhand.

Videon är en gammal video för 10 år sedan och Ukrainarna för skrämselpropaganda mot ryssarna och för att höja moral.

De tog bort texten angående att de dödar fångar efter det uppmärksammats.

En utredning har påbörjats men inget kommer hittas för det var påhitt. Men vi får se.
Hur blev den debunked?

Hur höjer man moral genom att korsfästa och bränna en slagen och antagligen torterad fiende?

Om jag vore ryss skulle videon ha rakt motsatt effekt och aldrig ge upp.

Vem ska utreda om det är sant?
Citera
2022-03-03, 22:02
Avstängd
Knivur-273s avatar
Det hela låter som ett hot som de näppeligen vågar eller vill utföra i praktiken.
Citera
2022-03-03, 22:07
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Hur blev den debunked?

Hur höjer man moral genom att korsfästa och bränna en slagen och antagligen torterad fiende?

Om jag vore ryss skulle videon ha rakt motsatt effekt och aldrig ge upp.

Vem ska utreda om det är sant?

Haag har öppnat en utredning läste jag från ett svar i en annan tråd med länk. Om jag får fram det så lägger jag in det här.

Sen hur ryssarna skulle reagera kan jag inte svara på.

Skulle ha varit Ukrainare som gjorde detta mot en ryss separatist under kriget mellan 2015 i Ukraina. Sen om det är ryska soldater i ukrainska uniformer som gör detta mot en ukrainare för att sprida propaganda sägs också vara möjligt. Så det är svårt att säga exakt
Citera
2022-03-03, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maackan
Du får väl ringa och fråga honom.
Men han hade inte räknat med omvärldens uppslutning och stridsviljan hos ukrainska folket
Trodde att du hade pratat med honom då du skrev ”Den tar dock betydligt längre tid än Putin tänkt sig”… eller vänta, sitter du bara och gissar? Du är full av skit, varken du eller jag vet något om hur väl Putins plan fortskrider. Givetvis har han räknat med motreaktioner i form av sanktioner och uteslutningar. Det är ingen galning vi har att göra med, hur mycket din simpla hjärna än vill att det ska vara så enkelt.
Citera
2022-03-03, 22:13
Medlem
Det kommer snabbt bli en sanning bland de stridande ryssarna att Ukraina inte tar fångar(oavsett om det bara gällde för artillerister). Kampviljan kommer då bli mycket högre. Nu verkar de ju sträcka händerna i luften eller fly vid första bästa tillfälle. Verkar vara ett osmart drag.
Citera
2022-03-03, 22:14
Medlem
blamages avatar
Citat:
Haag har öppnat en utredning läste jag från ett svar i en annan tråd med länk. Om jag får fram det så lägger jag in det här.

Sen hur ryssarna skulle reagera kan jag inte svara på.

Skulle ha varit Ukrainare som gjorde detta mot en ryss separatist under kriget mellan 2015 i Ukraina. Sen om det är ryska soldater i ukrainska uniformer som gör detta mot en ukrainare för att sprida propaganda sägs också vara möjligt. Så det är svårt att säga exakt
Om Haag har öppnat en utredning har jag svårt att tro det skulle vara fejkat. Jag tror inte ryska separatister behöver den här typen av propaganda. Azov har väl tillräckligt dåligt rykte som det är.
Citera
2022-03-03, 22:23
Medlem
Maackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Trodde att du hade pratat med honom då du skrev ”Den tar dock betydligt längre tid än Putin tänkt sig”… eller vänta, sitter du bara och gissar? Du är full av skit, varken du eller jag vet något om hur väl Putins plan fortskrider. Givetvis har han räknat med motreaktioner i form av sanktioner och uteslutningar. Det är ingen galning vi har att göra med, hur mycket din simpla hjärna än vill att det ska vara så enkelt.
Så enligt dig är man full av skit för man gissar?
Vem är du själv att rida på höga hästar och döma andra?
Jag hade gärna haft förmåga att läsa andra människors tankar såsom Putin.

Att Putin är oberäknelig visste vi sen innan,vi förväntade oss inte att hans hot skulle bli verklighet med en invasion av ett annat land....
Citera
2022-03-03, 22:25
Medlem
Citat:
De korsfäste honom och sen tände eld. Videon var dock för flera år sen. Så det skedde inte i närvarande krig i Ukraina.
Åh fy fasiken! Tur jag inte såg klart! I vilket annat sammanhang skedde det här ? Var det ukrainare som gjorde mot en ryss ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in