På NBC sades det att 5.800 ryssar stupat hittills. Kan vara överdrivet men om sant otroliga siffror, nästan tusen om dagen.
Har du sett bilder på de ryska soldaterna? Majoriteten är mongoler och finniga tonåringar.
Jämför med Ukrainas tränade och förberedda militär. Klart att dubbelt så många ryska soldater strukit med då, det är därför ryssarna attackerar civila för att jämna ut litegrann.
Är inte de döda ännu, de är ju huvudmålet för Putins kampanj?
Hur många är de?
Innan kriget var de väl kring 2500. Kanske blivit några fler nu. Hur som helst så handlar det om promille av befolkningen. Så mycket för alla ukrainska nazister.
Jag menade inte fattiga ryssar. Jag menar ryssar som har ca noll kontakt med franchise och varor från Europa och väst, och det är i princip från Moskva, hela vägen till Novisibirsk.
Självförsörjande ryssar och städer.
De kommer få problem med matleveranser. Den havererade ekonomin kommer kännas i hela Ryssland.
Herrejessus vad det kommer odlas paprikor och gurkor i moder Ryssland i sommar+ plockas svamp. De unga ryssarna får släppa den allt för dyra Big Macen och följa med Deda och Babu. (Farfars/morfars) o få motion. Nu är det lågkonjunktur ā la Putin.
Ja de gamla som minns sovjet kommer bli populära för de vet hur de skall odla egen mat, handla på svarta marknaden med svartväxlad västvaluta, hur det fungerar med ransoneringskort etc. De måste lära upp de unga nu att klara sig i Sovjet 2.0
Vad vill du säga. Oavsett så finns det en stor mängd högerextrema. Många är en del av nationalgardet genom Azovbrigaden. Det är bara fakta. Så jag vet inte vad du snackar om.
Azovbrigaden är verklig, fatta!
Ukraina är inte en nazistisk stat, det är lögnaktig propaganda!
Varje Judiskt nyår, Rosh Hashana vallfärdar 10000-tals JUdar till Uman i Ukraina där Rabbi Nachman är begravd.