2022-03-03, 22:53
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Vad vill du säga. Oavsett så finns det en stor mängd högerextrema. Många är en del av nationalgardet genom Azovbrigaden. Det är bara fakta. Så jag vet inte vad du snackar om.

Azovbrigaden är verklig, fatta!

Är inte de döda ännu, de är ju huvudmålet för Putins kampanj?
Hur många är de?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Vad kommer han göra härnäst, om han tar Ukraina?

Om jag ska vara helt ärligt, någon skrev innan att de blev för mkt vodka för mig. Det är sant...har druckit..
Å ska säga nu sanningen.....om Sverige inte skaffar riktigt mer armé och soldater blir jätte svårt att knulla Putin om han skulle komma hit...inte mig...jag vet hur man krigar med han svinet. Men ni då ? Inget erfarenhet alls...vi är jätte lätt punkt för honom. Han skulle nog inte röra er...bara oss ryssar som är emot honom..men tror inte heller att ni skulle vilja bo under en rysk flagga...alltså allt vad jag skriver är bara dröm...som kan hända ? Sverige behöver ha riktigt armé...inte typ 10 sas plan...som kan stoppa de i tre dagar. HATA PUTIN Å VAD HAN GÖR.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Du är rolig du. Har du kanske tänkt på att vanliga ryssar VILL titta på Netflix? Och heja på Ryssland i hockey-VM. ha internationella stjärnor i sitt fotbollslag och schlager-EM?

Det är såklart fullkomligt onödigt men den delen handlar ju om att trumma upp ett missnöje med Putin och det kommer att ha en effekt. Självklart är inflation, valutaras och varubrist kraftigare vapen men man ska inte underskatta soft power. Sovjet knäcktes med ekonomin men blåjeans och rock’n’roll spelade också roll.

Mitt tips är att gemene man kommer få nån annan händelse att fokusera på samt sin egen ekonomi nu när det går lite utför. Tror att empatin kommer att försvinna för Ukraina. Man är sig själv närmast.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
På NBC sades det att 5.800 ryssar stupat hittills. Kan vara överdrivet men om sant otroliga siffror, nästan tusen om dagen.

Du får ha i åtanke att 200k soldater möter 220k (militär) + 220k (reserv) + xx antal civila.
Men har svårt å tro på vad NBC säger ang kriget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Ojdå.Ser inte bra ut.Sönderstressad och lite sömn.Han borde nog tvångssova innan han får snurren.

Tjack vatten hela natten
Citera
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Så är det. Fast 80% är inte fattiga. Ca. 13% av den ryska befolkningen levde i fattigdom 2015:
https://www.dailysabah.com/europe/2016/03/26/number-of-russians-living-in-poverty-rose-to-nearly-20-million-in-2015

Det innebär att fallhöjden är stor för väldigt många.

Jag menade inte fattiga ryssar. Jag menar ryssar som har ca noll kontakt med franchise och varor från Europa och väst, och det är i princip från Moskva, hela vägen till Novisibirsk.

Självförsörjande ryssar och städer.
Citera
2022-03-03, 22:54
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Du tror att Ryssland går under för att dom inte kan titta på Netflix längre.

Ja, men precis. Det är nog det som gemene ryss kommer att märka av också. "Förutom att Netflix ligger nere rullar allt på som vanligt 👍"

Densamma undrar hur stressad ryssen är för tillfället behöver bara följa flödet här inne. Man kan riktigt höra falsetten i era pekfingersvalser.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Herrejessus vad det kommer odlas paprikor och gurkor i moder Ryssland i sommar+ plockas svamp. De unga ryssarna får släppa den allt för dyra Big Macen och följa med Deda och Babu. (Farfars/morfars) o få motion. Nu är det lågkonjunktur à la Putin.

Undra när donken ska stänga sina restauranger i Ryssland det vore ett bra symbolvärde. De var väl den första stor västerländska företaget som öppna i Sovjet. 1990 fick hugande gäster betala 7 dagars lön för en big Mac kommer jag ihåg man skrev.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Någon som tror på det här

https://tass.com/politics/1415617?utm_source=twitter.com&utm_medium=social&u tm_campaign=smm_social_share

Jag har aldrig sett en nyhetsbyrå ljuga så friskt som TASS. Nästan allt de skriver är fria fantasier.

Men Putin styr TASS. Så det är inte så konstigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Är inte de döda ännu, de är ju huvudmålet för Putins kampanj?
Hur många är de?

Det är huvudsakligen dom i Mairupol. Så det är väl slutet för en stor andel av dom.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Bra poäng och det var nog planen. Problemet är bara att dessa tillgångar frysta vad avser utländsk valuta. Det hjälper inte mycket att ha en valutareserv i rubel. Jag tror inte Putte förutsåg att man skulle frysa dessa reserver och att alla jäklar skulle vara med på det. Jag förutsåg det inte heller utan trodde Putte skulle ha en ganska ordentlig uthållighet med tillgång till de där reserverna av hårdvaluta. När jag såg att man frös pengarna tappade jag hakan, var inte ens medveten om att det var praktiskt möjligt, än mindre politiskt möjligt. Att Ryssland nu infört en statlig växlingsavgift på 30% för den som vill växla rubel mot utländsk valuta visar hur desperat man är att komma åt hårdvaluta. Blir fan inte vackert det här.

Ryssen har hamstrat kinesiska statsobligationer.

Ska vi slå ner på kina också tycker du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyinboz
Fräne KillerKillen! Hur var det med guldets uppgång på 30% och min gissning?

Det var my bad, Guld har gått upp drygt 15%, vilket ff är jävligt mkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in