2022-03-03, 22:51
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Putins tal idag var ju väldigt sorgiligt.

Några saker står klart efter en veckas krig:

1. Putin missbedömde helt UAs motståndskraft och sina egna styrkors fårmåga
2. Ryssland kommer inte kunna inta några större städer utan rejäl terrorbombning
3. Putin kommer aldrig ge upp
4. Ukraina kommer aldrig ge upp

Så det finns två möjliga utvägar i detta krig:

1. Statskupp och normaliserade relationered väst
2. Utdraget krig med enorma huminära kostnader (oavsett om Zelensky och hans regering faller eller ej)
Gissar nog någon runt Putler kommer nappa på de pengarna Oligarken satt på hans huvud, Frågan är inte om utan när lyckas dem med det för det finns ingen annan utväg!
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
På NBC sades det att 5.800 ryssar stupat hittills. Kan vara överdrivet men om sant otroliga siffror, nästan tusen om dagen.

FN har bekräftat dödssiffrorna på ryska sidan. Dom ligger i linje med vad Ukrainas militär uppger.
Citera
Medlem
Citat:
På NBC sades det att 5.800 ryssar stupat hittills. Kan vara överdrivet men om sant otroliga siffror, nästan tusen om dagen.

De Ukrainska grabbarna ar inte att leka med. Stolta, star upp for sitt land.

Jag har ca. 300+ kollegor ifran Ukraina. Tanker pa dem alla och onskar att jag bara vore halften sa modig, stark och stolt for mitt land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ja, då kommer jag att bli jätteförvånad.
Tror inte att du kommer bli särskilt förvånad när mitt scenario slår in dock.

Vi får se, väst har sin storhetstid bakom sig.
Citera
2022-03-03, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chumlee
Det där är bara lögn och förbannad lögn. Idiot.

Vad exakt är det som är lögn? Har wikipediasidan felaktiga uppgifter?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Herrejessus vad det kommer odlas paprikor och gurkor i moder Ryssland i sommar+ plockas svamp. De unga ryssarna får släppa den allt för dyra Big Macen och följa med Deda och Babu. (Farfars/morfars) o få motion. Nu är det lågkonjunktur ā la Putin.
Tänk att vara i 20års åldern i Moskva. En dagen ja. Du köpa senaste iPhone och Nike air max. Nästa dag kan du köpa ja vad? En Lada.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Herrejessus vad det kommer odlas paprikor och gurkor i moder Ryssland i sommar+ plockas svamp. De unga ryssarna får släppa den allt för dyra Big Macen och följa med Deda och Babu. (Farfars/morfars) o få motion. Nu är det lågkonjunktur ā la Putin.
och nu slipper man även alla ryssar på charterorterna
Citera
Medlem
Citat:

Samma fejk news som du skrev lögner om Covid19 i 2 år skall du lita på nu. Tragiskt. Fejk news media är paria.
Citera
Medlem
Citat:

Borde vi inte sett otroligt mycket döda kroppar då?

Skulle inte bli förvånad om man räknar krigsfångar som dödade.
Citera
2022-03-03, 22:53
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Det är också Kina, EU/NATO å USA, vad är det du försöker säga?
Fräne KillerKillen! Hur var det med guldets uppgång på 30% och min gissning?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Tänk att vara i 20års åldern i Moskva. En dagen ja. Du köpa senaste iPhone och Nike air max. Nästa dag kan du köpa ja vad? En Lada.

Det kommer nog in iPhones via Kina och Indien ska du se.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Nu har ju dock Rysslands valutareserv stärkts under lång tid. Kan mildra effekterna ganska rejält. Fast inte under hur lång tid som helst såklart.

Bra poäng och det var nog planen. Problemet är bara att dessa tillgångar frysta vad avser utländsk valuta. Det hjälper inte mycket att ha en valutareserv i rubel. Jag tror inte Putte förutsåg att man skulle frysa dessa reserver och att alla jäklar skulle vara med på det. Jag förutsåg det inte heller utan trodde Putte skulle ha en ganska ordentlig uthållighet med tillgång till de där reserverna av hårdvaluta. När jag såg att man frös pengarna tappade jag hakan, var inte ens medveten om att det var praktiskt möjligt, än mindre politiskt möjligt. Att Ryssland nu infört en statlig växlingsavgift på 30% för den som vill växla rubel mot utländsk valuta visar hur desperat man är att komma åt hårdvaluta. Blir fan inte vackert det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in