2022-03-03, 22:14
Medlem
Ukrainsk oligark plockad i UK. Har Vlad satt igång en killingspree?

https://www.bbc.com/news/uk-england-surrey-60608132.amp
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Gissar att de har gått sönder rent maskinellt, Pantsirvagnen som UA eldade upp försökte man bärga men hjul kollapsade, tydligen dåligt underhållna.

Nope. inkompetent bärgning, för mycket sidbelastningpå hjulen. Har orsakat något liknande själv, amatör som jag är. (FAN, jag ville VERKLIGEN ha den BMPn, blodiglar och krokodiler är inte något jag gillar alls), vrid och dra samtidigt utan drivning på kuggarna=krackabrak. Men du har nog en poäng med underhållet också.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oyinboz
Alltså...

Kina lever och blomstrar tack vare handel med USA och EU, inte Ryssland.

Så, oavsett om mitt skrot produceras i Sydkorea, Japan eller säg Kina så kommer jag kunna fortsätta köpa mitt skrot. Till skillnad från ryssen. Som inte bara är utelåsta från världsmarknaden, deras valuta är inte värt ett piss. Kina kommer vilja ha betalt i tillgångar, dvs land. Inte nån jävla pissrubel. LoL!

Som jag sa, det kan bli kärvt men hur tror du det kommer se ut på andra sidan gränsen? När det behövs en reservdel t.ex.? Ska hela den ryska utsvultna apparaten bli producent av alla delar som behövs för sitt skrot?

Och lite kul att du påpekar exakt vilken one trick pony skiten är. Petroleum, that's it! Och snart när oljan går >$100/fatet blir fracking och oljesand intressant och så öppnas nya kranar. Igen, vad ska ryssen göra då?

Så, vilken värld lever du i? Förstår du hur komplicerad dagens produktion av skrot är? Vad ska det bli av Nordkorea 2.0?

Ryssarna skeppar olja och naturgas. Kineserna skeppar prylar tillbaka?

Är det svårt att begripa enkel mekanik?

Vad är ditt jävla teknikskrot värt om det varken finns el eller petrokemiska produkter?
Citera
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Vilka jävla sanktioner?

Kineserna säljer allt ryssen behöver i utbyte mot petroleum och andra naturresurser. Ingen ryss kommer gå kall och hungrig när det här intermezzot är över.
Du kan ju för i helvete inte tro på det du skriver? Hur gammal är du? Ska hela världen svälta med ett pissland i paritet med ekonomi som Italien skulle bli Kinas bästa parhäst? De är itne lika korkade som maktberusade USSR-nostalgiker och lurade snorungar på pojkrum. In i matchen för fan!
Citera
2022-03-03, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fckmebackwards
Ah, nu hänger jag med! Synd att det endast är civila. Längtar tills NATO jämnar Ryssland med marken.

Vissa enheter kommer inte bara vara civila ..
Men dem kommer gå under civila för att kunna ge starkare hjälp mot Ryssland.. Men det här är inget som dem kommer gå ut officiellt med. Men som sagt då dem inte går ut med det officiellt så blir det svårt bevisat.

Förutom att det kommer märkas i strider då Ukraina kommer börja ta mark igen vinster osv.

Vanliga människor även med militär bakgrund osv kommer inte kunna nå samma resultat förutom att dem är bättre än ukrainska civilbefolkningen på just militär operationer. För oftast har dem varit borta från fället träning osv för länge men har där emot bättre kunskaper en vanliga människor. Men räcker inte på långa vägar när det gäller något sånt här.

Dem som har någorlunda koll på krig förstår exakt vad som pågår.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Man kan ju hoppas men det tror jag inte. Jag tror att Putin är en riktig jävel som bitit sig fast som en fästing av stål vid den ryska makten. Sedan så tror jag man (dvs väst) drar sig för att förnedra förlorarna och göra en Versaillesfred igen, om de skulle bli aktuellt. Oavsett vad som händer så lär de bli en jävla soppa här med revanchism, bitterhet och upplevd förräderi i säkert deccenier att komma.
Det känns som pandoras box är öppnad och precis vad som helst kan hända.
Håller med. Men han kommer bli skjuten av sina egna så fort de får möjlighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyinboz
Alltså...

Kina lever och blomstrar tack vare handel med USA och EU, inte Ryssland.

Så, oavsett om mitt skrot produceras i Sydkorea, Japan eller säg Kina så kommer jag kunna fortsätta köpa mitt skrot. Till skillnad från ryssen. Som inte bara är utelåsta från världsmarknaden, deras valuta är inte värt ett piss. Kina kommer vilja ha betalt i tillgångar, dvs land. Inte nån jävla pissrubel. LoL!

Som jag sa, det kan bli kärvt men hur tror du det kommer se ut på andra sidan gränsen? När det behövs en reservdel t.ex.? Ska hela den ryska utsvultna apparaten bli producent av alla delar som behövs för sitt skrot?

Och lite kul att du påpekar exakt vilken one trick pony skiten är. Petroleum, that's it! Och snart när oljan går >$100/fatet blir fracking och oljesand intressant och så öppnas nya kranar. Igen, vad ska ryssen göra då?

Så, vilken värld lever du i? Förstår du hur komplicerad dagens produktion av skrot är? Vad ska det bli av Nordkorea 2.0?

Alltså idioten som du svarade precis verkar inte ha koll på att 90% (om inte mer) av Kinas export är bara till EU.

Ingen idé att föra vidare diskussionen.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Vad svamlar du om? Hur tror du ett segerrikt rySSland kunna styra Ukraina om man inte ser till att snabbt bygga upp landet till en acceptabel nivå? Tror du inte det kommer bli oroligt om man inte stödjer civila? Naturligtvis vet du att det är så.

Om man förlorar har man nog snarare inte så stort val...
Speciellt om Putin tänker installera sin egen ryssvänliga president i Ukraina måste de hjälpa honom att bygga upp landet igen.
Citera
Medlem
LibBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Tvond sade även igår att en Bayarak hade bombat 800 ryska fordon. Just saying, man vet inte vad man ska tro. Men 800 fordon är väl typ 20 brigader?

Det är nog troligt mycket mer än 20 brigader. Du behöver ju inte slå ut alla fordon i en brigad för att den inte längre ska vara stridsduglig. 20 % räcker säkert för att en brigad inte ska funka längre. Så är de utspridda strikes så kan det ha gett enorm skada på de ca 120 brigader Ryssland samlat vid gränsen.
Citera
2022-03-03, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Puttler den fega barnamördaren har gömt sig som det råtta han är. Situationen i Donbas är helt och hållet Skitstöveln Puttlers ansvar eftersom han invaderade. ingen hade behövt dö om inte slapptasken i Kreml hade invaderat sina grannländer.

Så direkt får jag svar från en nynazist och antisemit. Eller är du en sån där vänstercuck utan heder som tycker nynazister är jättehemskt i Sverige men i Ukraina där de mördar civila så är det riktigt bra killar. Gissar på det senare.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Varför det?

Missat att ryssen hotat SVärJe?
Citera
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Hade du sagt "pryder platsen" till mig under arbete hade jag mosat in ditt ansikte i något av likens skador. Så du riktigt kan njuta av det ärorika kriget. De vill inte heller vara där, men som ordersoldater har de inget val. Det enda lik som skulle "pryda" någonstans är putins.

Du kan inte mosa en potatis.

Om jag haft möjlighet så hade jag vanärat, smetat in dom med läppstift och poserat med deras lik som en jägare poserar med ett djur, innan jag skickat in dom i Lill-Puttes mobila krematorium.

Det var deras val att bli soldater, de vet mycket väl vad det innebär att jobba som soldat åt Putler - de är inte oskyldiga, nu fick hororna betala det ultimata priset - hurra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in