2022-03-03, 21:59
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fckmebackwards
Något är på gång. Har under dagen tittat på Flighradar24, har då sett belgiska, turkiska, grekiska, engelska och amerikanska flygarmén i Polen/Rumänien.

De skickar väl trupper och/eller utrustning till NATO för att förstärka försvaret i NATO-land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Det är planerat att vara klart inom 15 dygn.

Såatte. Några dagar till kan vi räkna med.

Med tanke på att det fördes fredssamtal idag med framgång, som det verkar enligt media, så lägger sig nog Zlisky platt på rygg snart.

https://youtu.be/EdXME2_D5ss

Nyhetsinslag från Sky News som visar hur det ser ut på krigskartan för tillfället.
Det tar inte slut oavsett då det vräkts vapen över människor så kriminella lär bygga sig en arsenal.
Jag minns hur det var när Sovjetunionen föll och det kriminella kunde beväpna sig och ta kontroll över tillgångar och det kanske blir lika i Ukraina efter detta.
Ju mer vapen man öser in ju större blir risken för att landet havererar oavsett hur det blir med kriget.
Kriminella med granatkastare, manpads, raketgevär, automatkarbiner och mängder med ammunition det är något annat än gängbrottsligheten vi brottas med.
Citera
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Hela skiten kommer att pulveriseras.
Tycker du det låter som en bra "plan" att kämpa för exakt vad?
Det kommer inte finnas någon "Marshall-plan" att bygga upp Ukraina igen. Detsamma gäller för alla andra länder som blandar sig i saker som inte är deras angelägenheter.

Har du ingen hjärna att tänka med?

Vi vet alla vilka hobbymongoler som kommer få betala för detta moras. Oavsett om ryssarna vinner eller förlorar måste de betala, det är självklart. Vid förlust kommer skadeståndet bli astronomiskt, och vid vinst måste de bygga upp för att inte totalt förlora hearts and minds, oavsett vad de vill. Detta med dödliga sanktioenr på sig.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Det kommer aldrig kineserna tillåta. De är extremt beroende av export till ett välmående Europa. Lite kaos och lidande ser de inga problem med men de kommer aldrig låta Putte gå så långt.

Kinesen och Amerikanen ser naturligtvis en möjlighet att bli av med EU.

"Fuck EU", eller hur?
Citera
2022-03-03, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fckmebackwards
Något är på gång. Har under dagen tittat på Flighradar24, har då sett belgiska, turkiska, grekiska, engelska och amerikanska flygarmén i Polen/Rumänien.

Jag har redan tagit upp det här i tidigare poster..
Länderna sätter in soldater igenom dem så kallade frivilliga civila som ansluter sig i kriget.
Igenom det här sättet så läger dem sig inte i officiellt.
Men samtidigt kan det även vara hjälpinsatser nu med kläder medicin osv.. Då det även skickas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Trist hobby, men tack för svar!
Ingen orsak. Snälla ta situationen på allvar nästa gång. Jag får känslan av att du försvarar detta. Men jag reserverar mig tillsvidare.
Citera
Medlem
Tror ni det kan vara en bluff att Ryssland har 4000 kärnvapen?

Att dom de facto har 50-tal fullt fungerade stora rackare?

För om deras fordon är såhär eftersatta så vad fan är inte deras kärnvapen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Som sagt, fler än en av oss här kan ryska och har inte helt dåliga kunskaper om sovjetisk historia.

Okej. Men har en tanke till här eftersom jag kan lite om den gamla snubben. Kan jag säga så...
Det är jätte farligt nu att hela EU stöttar Ukraina och utmanar honom. Annars han kan göra slut på alla oss....han kommer att släppa på Ukraina atom....om han inser att han sög där. Detta är jätte farligt.
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Hela skiten kommer att pulveriseras.
Tycker du det låter som en bra "plan" att kämpa för exakt vad?
Det kommer inte finnas någon "Marshall-plan" att bygga upp Ukraina igen. Detsamma gäller för alla andra länder som blandar sig i saker som inte är deras angelägenheter.

Har du ingen hjärna att tänka med?

Käften på dig och förvrid inte vad jag säger. Det är en fördel om man bemöter det som sägs istället för att komma med personangrepp, i samma ögonblick du gör det avslöjar du din mentala nivå. Pinsamt när nan måste förstärka sina argument med personangrepp.

Vilket jag nu också kommer göra, så grattis till att du drog ner mig till din nivå.

Jag ska förklara för dig så att du förhoppningsvis fattar. Gör du ändå inte det så finns det nog inget som kan hjälpa dig.

Är du med nu, för ni kör vi. Försök hänga med nu.

Jag skrev att jag har respekt för att de vill stanna och kämpa för sitt land
.
Inte att det nödvändigtvis kommer leda till något bra.

Fattar du nu eller är du för trög?
Citera
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Utöver naturgasen så har dom en,men viktigt gemensam länk- Hatet till Nato.
Det är nog den enda anledningen till deras "nära relation" från kinas håll. Så ja, förmodligen tycker dom att Putin är en stor svårklämd finne i röven just nu, men har lite problem med det offentliga ställningstagandet😄
Kina hatar NATO? Utveckla
Citera
2022-03-03, 22:01
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Vad iaf gäller delen med Ukrainska flyktingar, välkommar jag dem med öppna armar. Vi kan kasta ut bidragsparasiterna som ändå aldrig kommer komma i jobb här i samma veva då de inte direkt imponerat på mig iallafall.

Och vad gäller stigande bränslepriser, ptja, vore rätt småaktigt av mig att whina om det jämfört med vad Ukrainarna just nu får betala.

Jo men, att tänka på ukrainarna och jämföra är ju enkelt. Hur känner du för fete Hänk Johnsson i Texas när han sippar på en ljummen Starbucks och tankar upp sin pickup för 2:44 dollar/gallon
Citera
2022-03-03, 22:01
Medlem
Nu verkar det som att Moskva planerar massavrättningar av civila i en del städer som de tar över. Detta för att få befolkningen att acceptera Ryssland.

https://www.theguardian.com/world/live/2022/mar/03/ukraine-news-russia-war-vladimir-putin-biden-latest-live-updates-kherson-kyiv-kharkiv-refugees-russi an-invasion?CMP=share_btn_tw&page=with:block-6220ed648f0851056ae57106#block-6220ed648f0851056ae57106

Snacka om att Ukraina aldrig kommer att ge upp nu. Aldrig någonsin och de områden som Ryssland tar över kommer att förvandlas till Kabul med bomber och bakhåll överallt.

Undra om vi rent av kommer att börja få självmordsattacker mot ryssar i Ryssland framöver precis som i konflikter i mellanöstern. I Europa så har vi än så länge varit förskonade mot den här typen av intensivt hat mellan folkgrupper. Men om det är ryssar som dör så kanske det trots allt är en positiv utveckling. Det finns miljontals människor i Ryssland som har en bakgrund från Ukraina. Det kan bli mycket blodigt detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in