2022-03-03, 21:55
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fckmebackwards
Något är på gång. Har under dagen tittat på Flighradar24, har då sett belgiska, turkiska, grekiska, engelska och amerikanska flygarmén i Polen/Rumänien.

Inget är på gång ner än att NATO länderna förstärker upp en aning.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Det kommer inte finnas någon "Marshall-plan" att bygga upp Ukraina igen.
Ryssland kommer betala för återuppbyggnaden av Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det vore sorgligt om detleder till sånt. Men konfliket är ju skapad av Putin. Den dör nog när Putin är borta om ingen annan lika dysfunktionell tar över.

Helt klart han startade detta, men har i åtanke där amerikanska styrkor tidigare invaderat. Då bla deras flyg och även helikoptrar kunnat känna sig säkra. Hade jag varit ryss hade jag beväpnat motståndare sidan om de ska bistå ”våra fiender”.
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fyra av VDV BDM vagnar utslagna, lite ryska lik pryder platsen.
Utanför Kyiv.

https://m.youtube.com/watch?v=mt1BDG6M_sA

Hade du sagt "pryder platsen" till mig under arbete hade jag mosat in ditt ansikte i något av likens skador. Så du riktigt kan njuta av det ärorika kriget. De vill inte heller vara där, men som ordersoldater har de inget val. Det enda lik som skulle "pryda" någonstans är putins.
Citera
2022-03-03, 21:56
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Men det är ju det filmerna visar? Och svara på frågan nu.

Det är inte alls vad filmen visar. Den visar en person som blir fastbunden och någon som talar i telefon samtidigt. Om du begår ett tillräckligt grovt brott och jag fångar dig på bar gärning så får jag också binda fast dig tills polisen kommer. Det är inte på något vis att definiera som tortyr oavsett om du känner att du lider eller ej.

Lämpligheten kan man tycka lite hit och dit om. I en situation där det inte är krig är det antagligen ingen vidare idé ens om man väntar på polis. I en krigssituation beror det på omständigheterna.

Så tillbaka till mina frågor. Varför ljuger du? Får du betalt för att sprida rysspropaganda eller är det bara en hobby?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Fast det stämmer inte, många ryssar har faktiskt på senare år levt väldigt gott och haft det bra, nästan väst-standard om vi ska vara helt ärliga. Reser runt och njuter. Många har köpt lägenheter osv.

Hur tror du att dessa mår nu? 20% ränta, rubeln inte värd ett skit och folk kan inte ens förnya Spotify-abonnemangen.

Helt isolerade, bortkopplad mer eller mindre från precis ALLT. Får inte ens chansen att kvala in till VM i fotboll nu, istället sägs det att Putin kommer arrangera ett annat slags VM, med typ 3 lag: Ryssland, Nordkorea och Kina.

Hallo ? Du pratar med en ryss nu. Åker runt ? Har semester ? Med lön eller ? Det tar lån..
Sen betalar hela året tillbaka. Å vågar inte köpa ens nya skor på hela året...så att de ska räcka till maten...tro mig
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Sky News: In full: Putin makes statement on Ukraine invasion ca 12 minuter

https://youtu.be/7LgDYFu_5fU

Sky news: Ukraine Invasion: Putin says the 'worst is yet to come'

https://youtu.be/vk_Yl4NOPNI
Citera
Medlem
Helt sjukt att en 68årig 70årig och 80årig gubbliga har en showdown som dödar barn och unga

Biden 80
Putin 70
Jinping 68

alltså är det något jag är övertygad efter detta är att man borde få vara max 50 för leda ett land.

Dels ansvaret det innebär, risken för psykiska sjukdomar som demens,

en ledare ska vara ung och viril rätt märkligt att inom sport har vi accepterat faktumet att man har en peak period mellan 18-40 när man presterar som bäst mentalt och fysiskt

men inte inom politik och ledande positioner
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Nu vet vi inte vad dom två herrarna har gjort för nånting men rimligtvis så är dom väl sabotörer eller kriminella.
Kolla på han som blir piskad, hela samhället tittar på och filmar så han får nog inte stryk för att han har skräpat ner på gatan.
Det är såklart inte såhär det ska gå till men landet är i krig, deras städer bombas och människor dör. Har dom ens fortfarande fungerande polisväsen i tex Keiv är frågan.

Det är looters, de binder fast dem vid lyktstolpar. Ej olikt den hederliga skampålen vi körde med på 1600-talet.

Ni känsliga själar som tycker det är hemskt, det finns länder där de hade misshandlats till döds av pöbeln.
Citera
Medlem
Man ska komma ihåg att Ukraina (Zelensky) har bedrivit krig mot ryssktalande befolkningen i åtta år.
Citera
2022-03-03, 21:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ryssland kommer betala för återuppbyggnaden av Ukraina.

Önskedrömmar.

Det kommer att bli ett ingenmansland i bästa fall.
Citera
2022-03-03, 21:57
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Jag tvivlar starkt på att ukrainare vill sätta sin fot på ett ställe som ryssen hotat.
Det är troligen bara en tidsfråga innan det börjar bli svettigt i Dårholm.

Nej, det blir att fortsätta västerut ska du se.
Precis som det alltid fungerat sedan urminnes tider.

Dem är redan här men att när Ryssland frågar, var är dem?
?, Vadå..
Ge hit! -Ok vi skojade bara!

Baltutlämningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in