2022-03-03, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Vad skulle han annars kunna säga?

Imponerad av hur väl han håller minen, ngn annan i hans sits hade känt sig obekväm eller ursäktat sig att de förlorat mkt materiel och manskap. Men Putin var ju iskall, trots att allt har gått så långt ifrån planen de hade.
Citera
2022-03-03, 20:55
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Är det någon som vet vad 7 miljoner rubel motsvarade pre invasionen?
Tidigare i tråden pratas om ca 600.000 kr eller 60.000 dollar. Det kanske är mer relevant vad det är värt idag och den närmaste framtiden 1-2 år.
Citera
2022-03-03, 20:56
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Han är helt klart full. Ukrainas Jeltsin

sju dygn i frontlinjen, Stor respekt för denne man som skapar världshistoria.

I vilket skick tror du Putte är i just nu?
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det var yrkessoldater i plåtburkarna enligt kommentarer på twitter. De valde detta. Sen kan man faktiskt känna två känslor samtidigt min vän. Skadeglädje åt en död ryssfitta och sorg över att de över huvudtaget behövde vara där. Kom ner från dina höga hästar.

Enligt kommentar på twitter??? Det är på allvar din "källa". Kan du få in i din hjärntvättade svennehjärna att detta ÄR PÅ ALLVAR! Har du känt lukten av brinnande människa? Har du talat mjukt till en döende (motståndar) pojksoldat om att allt är bra och han snart får komma hem till byn igen? Han var genombränd av en RPG som JAG spottat för. Max 16 år. Dog i solen bredvid en brinnande BRDM med huvudet i knät på en vit man han aldrig sett förr. Vattnet han fick av mig rann ut ur skadan. Förmodligen fick hans mor och far aldrig veta vad som hände där, i solen, på vägen, vid brunnen på torget. Tala Inte Med Mig Om Höga Hästar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Den siffran kommer nog växa i takt med att sanktionerna tar mer & mer fysisk form.
Det har redan börjat drabba er ryska medborgare men i detta läget är Ukrainas medborgare värda den uppoffringen.
Trycket är på er ledning men indirekt på er att hjälpa till att sätta mer tryck på ledningen.

Har idag lagt några timmar att försöka lyssna på annat på radio, men det här Putin-kriget genomsyrar varenda gren i samhället.
I Kulturradion förut handlande precis hela programmet om symfonikers och opera-hus representanter och dom hade mycket väl underbyggda utlägg på varför dom INTE kommer boka ryska musiker på obestämd tid framöver.
Likaså rep. från Bokmässan = Inga ryska författare/skribenter på obestämd tid.
Alla, verkligen alla reagerar med krafttag som kommer bli kännbart för hela ryska samhället.

Jag vågar faktiskt säga att ingen i hela Europa vill befatta sig med rysk civilbefolkning förrän er president är borta.
Inte i någonting, vare sig affärer, politik, nöjen, samhällsfrågor - Allt.
För han kommer inte sluta och backa själv. Han kommer inte övertalas av någon. Det tror jag ni vet.
Fråga dig själv och dina bekanta, om det är värt detta?
Är det värt att hålla klaffen och åka in bakom en järnridå ännu en gång?

Hoppas de. Självklart det är vi som kommer att lida...han kommer inte att förlora en enda öre. Men hoppas som du sa att ryssarna inser vad han gör. Ni måste vara stolta att ni är Svenska...ni är bästa. Älskar varje svensk iaf hur de tittat på mig....ni är bästa.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Tack...medan vi ba mår dåligt och försöker öppna hjärtat hos er...så dör Ukrainare-barn-unga-gamla där. Alltså men tack för dina ord. Bara så att ni vet...alla ryssar är inte mördare

Det är ingen som tror det heller. Det finns många ryssar som är jätte härliga.
Citera
Medlem
Folk kommer tröttna jävligt fort på kriget i Ukraina.
Jag garanterar det kommer vara helt annat ljud i skällan om några månader. Framförallt när det är dags för Europa att betala räkningen.
Euron kommer definitivt att ta stryk vilket kan leda till ekonomisk kris i Europa.
Historiens dom kommer vila tungt på de EU politiker som inte undvek kriget.
Citera
Medlem
Tangentbordskrigarna bör titta på den här filmen och ta 5-minuter till att fundera på vad du just tittat på innan du hoppar på tangenterna igen.

https://funker530.com/video/captured...call-with-mom/

Det är aldrig och har aldrig varit fel på folket utan felet ligger i ledarna som tutar i sina medborgare en massa skit oavset vart i världen det är sen om du är vit, svart, grön, troend eller ateist spelar ingen roll.

Jag försöker i den här konflikten se från båda sidor dvs läsa på så mycket jag kan för att kunna förstå, ibland går det bra och ibland mindre bra.
Oavsett vems felet är så kommer kostnaderna och lidandet för det här bli astronomiska.

Mycket av den här 4000 sidor långa tråden kan man koka ner till " Det var dom som börja så därför kan, ska, får vi göra så här"
Sen att det är omöjligt att skriva inlägg där minst 2 könsord eller annat trams måste vara med är mer en regel än undantag.

Som jag skrev i ett inlägg för några dagar sedan är min gissning att Putin är borta innan Påsk.
Citera
2022-03-03, 20:57
Medlem
här har ni era äckliga russsar, vad putin dvärg äckel står för

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/t5zwtg/33_civilians_killed_in_chernihiv_by_russian/
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Du har kanske rätt, men såg det plötsligt ur ett annat perspektiv: att jag sitter här i min lägenhet med centralvärme och hejar på Ukraina utan att riktigt fatta vad det är som händer.. (Talar för mig själv nu.) Kanske det bästa bara vore att ge upp?

Problemet med att "ge upp" inför en som putin är att då vill han bara ha mer. Trots allt måste man sätta ned foten någon gång.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Bra att informera folk om att ryssen inte kommer att applicera Genèvekonventionerna på folk som åker ned frivilligt.

Nä ryssen går ut med att de ska gå ut med krigsförbrytelser 😂!!! Det är väldigt smart!

Vad tror du kommer hända med ryssar som hamnar i händerna på frivilliga?

Man kanske stoppar ner dem i något oljefat som man sedan kokar över öppen eld...
Citera
2022-03-03, 20:58
Medlem
Putin är död/bortplockad inom 2-3 veckor är min gissning. Kriget lär han inte kunna vinna. Bara rysstroll här som tror att det är möjligt.

2700 nya stingers bara idag. Helikoptrarna och stridsflyg på lägre höjd lär han kunna glömma att använda framöver.

Terrorbombningen som putte inlett nu ä, vinner han inga krig med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in