2022-03-03, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det var ett sidospår om vad vi ska göra när Ryssland börjar ställa krav på oss.

Ukrainarna behöver inga råd från mig, de verkar fast beslutna att inte ge upp så lättvindigt. Respekt.

Om nåt som visats. Är väl att bra saker hände för dom som kämpar. Alla vet nu ..
Vem kom till Sverige för leva under ryssen igen ?
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Har ni sett bilder på Zelenskys senaste framträdande? Han är ju rent packad. Jag börjar förstå vad Putin menade med "drogmissbrukare":

https://twitter.com/gbazov/status/1499440059837296643

Då har du aldrig sett en packad person.
Det ser ut som att han inte fått sova på ett par dagar - förståeligt.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Putin sitter i tv och utlovar cash till de döda och skadades soldaternas familjer. Känns hyfsat panikartat.

Jo ersättning som endast kommer att duga till att torka sig i röven med!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
623,000 kr i nuläget.

Hur mycket motsvarade det pre invasionen?
Citera
Medlem
johan.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Putin sitter i tv och utlovar cash till de döda och skadades soldaternas familjer. Känns hyfsat panikartat.

Men att Zelenskyj lovar miljoners miljoner rubel till ryska soldater som byter sida är helt ok, denna autonoma rysshat börjar verkligen gå till överdrift.

Mvh neutral
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Kan det vara så att Ukrainske presidenten får hjälp av USA att klara sig? Dvs USA har fullständig info exakt hur han rör sig via satellit och andra övervakningssystem samt att de håller koll på fiender som närmar sig hans hide out och meddelar detta? Alltså likt filmen ”eye in the sky”. Det vore väl det bästa USA, Nato kunde göra utan att agera militärt!

Jag förutsätter att så är fallet. Annars blir jag djupt besviken.
Citera
2022-03-03, 20:46
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Förstår inte den som blir överraskad över att Putin nu säger att han avser störta regeringen i Ukraina. Det måste ju ha varit fullt klart ända från dagen då han beordrade trupper att träda över gränsen. Han är inte galnare nu än han var då och det är ju logiskt att allt, enligt honom, går som planerat.

Läget är allvarligt och den vädjan som Zelenskyj nu kommunicerar är ju i princip en vädjan om att det tredje världskriget ska bryta ut. Det handlar om att han vill att andra länder ska sluta upp i kriget och att det annars, enligt honom, blir så att Ryssland fortsätter och intar land efter land. Jag tror inte att Putin kommer att fortsätta, men jag förstår Zelenskyjs utspel som han nog själv tror på.

Det finns i praktiken ingen lösning på detta oavsett vad som sker i nästa läge. Om Kiev faller och Putin sätter in Janukovytj kommer inte omvärlden att erkänna honom. Det innebär fortsatta sanktioner och embargon där Putin i praktiken måste förlita sig på ett samarbete med Kina som inte kommer att vara lätt att åstadkomma.

Putin skiter i om den nya presidenten blir erkänd eller ej! Ukraina ska bli en neutral zon - bebodd eller ej. Med 44 miljoner invånare eller 4 miljoner med resten utspridda i Europa på EUs bekostnad.
Citera
2022-03-03, 20:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Har ni sett bilder på Zelenskys senaste framträdande? Han är ju rent packad. Jag börjar förstå vad Putin menade med "drogmissbrukare":

https://twitter.com/gbazov/status/1499440059837296643

Han kanske inte har sovit ordentligt på ett bra tag.
Citera
2022-03-03, 20:47
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jisses, om det nu är sömnbrist så måste han ju omgående sova några timmar innan han kollapsar, hur ska han kunna leda ett land och fatta beslut om han blir mer och mer borta.
Sov människa.

Han borde varva mellan uppers and downers. Räcker inte med kaffe i ett skarpt läge.
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Jo men vi mår ändå jätte dåligt. Vi har dåligt känsla...kan inte sova eller sitta. Vet ej vart man ska försvinna.

Jag fattar och förstår. Jag önskar att er uppriktigt lycka till och hoppas att det kommer att lösa sig till det bästa för er båda i en nära framtid.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Vilken fråga då?

Ja EU-frågorna om frihandelsavtal och sedan associeringsavtal med EU. AA förslaget var ju på tjänstenivå inte något folket hade röstat igenom. Folkets företrädare företrädde dem i förhandlingarna och de ratade förslaget

Förresten behöver man inte dela upp varje svar i flera delar. Ser lite fånigt ut när
Citera
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jo ersättning som endast kommer att duga till att torka sig i röven med!
Runt 650 000 kr om jag inte minns helt tokigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in