2022-03-03, 20:30
Medlem
Flammarions avatar
Den officiella sidan ser ut så här …

https://www.facebook.com/modofukraine

Pinsamt av Fria Tider att länka till något som av innehållet att döma är något helt annat.
Där tappade de all min respekt.
Citera
2022-03-03, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja det rimmar inte, men det är mycket illa. Men det går inte emot narrativet, så som mina exempel gör.

Så mycket propaganda från båda sidor att folk som du blir blinda.
Var försiktig med vilken info du tar till dig.

Tar du till dig av ryskpropaganda ska du veta att den är lika pålitligt som propagandan i andra kommuniststater, ex nordkorea.

Var försiktig med vilken info DU tar till dig.
Citera
2022-03-03, 20:46
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Den officiella sidan ser ut så här …

https://www.facebook.com/modofukraine

Pinsamt av Fria Tider att länka till något som av innehållet att döma är något helt annat.
Där tappade de all min respekt.
både är officiella, fria tiders är den officiella ukrainska för deras SOF(special operations forces), din är den engelska för försvmakten som helhet, verifierade användare med blå checkmark osv.
Citera
2022-03-03, 20:47
Medlem
LenaPauls avatar
Beror på, Fångarna kan vara lego soldater till exempel kasyrov Tjetjenien eller wagner gruppen.
Ryssland har också garanterad skicka in många agenter som ej har rysk uniform. Tillexempel dem som klädde ut sig till ukrainska poliser.

I alla dessa fall är det okey att avrätta dem det är ej krigsbrott tror jag.

Om dem är från Ryssland väpnade styrkor med rysk uniform så är det såklart inte rätt att döda dem.
Senast redigerad av LenaPaul 2022-03-03 kl. 20:49.
Citera
2022-03-03, 20:50
Medlem
Maackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Hur lång tid hade Putin tänkt sig att det skulle ta?
Du får väl ringa och fråga honom.
Men han hade inte räknat med omvärldens uppslutning och stridsviljan hos ukrainska folket
Citera
2022-03-03, 20:53
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Har väldigt svårt att tro att det är sant. Att skicka vapen är dock en helt annan fråga.

Skulle de börja avrätta krigsfångar är det grova krigsbrott.

Mer källor måste upp

Svårt att tro att det är sant?
Ukraina styrs av maffia och skurkar utan skrupler.
Oavsett vad om konflikten i sig så är definitivt Ukraina det svarta fåret här, inte Ryssland.
Citera
2022-03-03, 20:55
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Svårt att tro att det är sant?
Ukraina styrs av maffia och skurkar utan skrupler.
Oavsett vad om konflikten i sig så är definitivt Ukraina det svarta fåret här, inte Ryssland.

Det blev debunked. MOD borde sätta det i titeln.

Börjar bli tröttsamt att svara det till alla nu i efterhand.

Videon är en gammal video för 10 år sedan och Ukrainarna för skrämselpropaganda mot ryssarna och för att höja moral.

De tog bort texten angående att de dödar fångar efter det uppmärksammats.

En utredning har påbörjats men inget kommer hittas för det var påhitt. Men vi får se.
Citera
2022-03-03, 21:21
Medlem
mrmoonlightss avatar
Det handlar naturligtvis om krigsretorik och behöver inte betyda något annat än att man försöker skydda sig mot Ryska angrepp.
Citera
2022-03-03, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananbaat
Jag tycker detta förtjänar en egen tråd. Hur kan den humanitära stormakten Sverige leverera vapen till den här sortens krigförande stater? Är stödet förenligt med Försvarsmaktens berömda värdegrund? Är det hyckleri av svensk media att mörka det här eller borde även Fria Tider mörka? Jag vet allvarligt talat inte var jag står i frågan.

Källa: https://www.friatider.se/ukraina-borjar-avratta-krigsfangar-ska-slaktas-som-grisar

Enligt Putin finns det inga ryska krigsfångar.
Citera
2022-03-03, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Oj jävlar! Dessa får våra vapen då. Det där är ju ISIS nivå.

Om vi inte får ett uttalande om detta så är det skandal! Solklart krigsbrott

Nu fick jag en dålig smak i munnen.

Va väldigt försiktig med att kolla på videon
Vad gjorde dom ? Vågade inte se hela
Citera
2022-03-03, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananbaat
Jag tycker detta förtjänar en egen tråd. Hur kan den humanitära stormakten Sverige leverera vapen till den här sortens krigförande stater? Är stödet förenligt med Försvarsmaktens berömda värdegrund? Är det hyckleri av svensk media att mörka det här eller borde även Fria Tider mörka? Jag vet allvarligt talat inte var jag står i frågan.

Källa: https://www.friatider.se/ukraina-borjar-avratta-krigsfangar-ska-slaktas-som-grisar

I krig finns inga regler. Kommer Ryssland och bombar civila mål i Sverige tvekar inte du helle en sekund på att göra din plikt!
Citera
2022-03-03, 21:49
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Vad gjorde dom ? Vågade inte se hela

De korsfäste honom och sen tände eld. Videon var dock för flera år sen. Så det skedde inte i närvarande krig i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in