2022-03-03, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
Fint om du er konkret på hva du legger i mye kommunikasjon.

Burde kanskje skrevet nok kommunikasjon.
Tenker at de uansett ikke trengte å sende mer enn de gjorde, da alt var utbrodert i trusselbrevet. Så da var det bare å vente på å få penger eller ikke, og på et tidspunkt så hadde de kanskje ikke noe de kunne levere tilbake og da var de plutselig mordere på rømmen...

Jeg håper på sett og vis at denne hypotesen stemmer for om det ikke var til hensikt å drepe, mener jeg sjansen er større for at noen til slutt vil snakke. Å ha et uskyldig liv på samvittigheten må for selv hardbarkede vinningskriminelle være en tung bør å bære...
Citera
2022-03-03, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Å iscenesette en kidnapping som skulle dekke et drap for å drepe kona hans som de har levd med siden de var 19 år gamle bare fordi hun ønsket skilsmisse, er en skandale.

Den mannen må ha en personlighetsforstyrrelse som er psykisk syk.

Man kan vel konkludere med at mannen ikke er helt A4 dersom han står bak dette.
Citera
2022-03-03, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Etter nesten 3.5 år siden forsvinningen finnes det vist noen "med kjennskap fra innsiden" som nettopp har opprettet profil på flashback og gitt støtte til Jayce sitt innlegg rett etter at Jayce postet det på flashback.
Hmmm.. kan det være "husmusen" i S4
(merkelige ting skjer på flashback)

Interessant detalj. Spørs om verken 07.56 eller 08.56 passer helt inn i et plott planlagt av TH siden han kunne ha gått på jobb, sett i sammenheng med eventuelle medhjelper(e) i bilen.

Hvis TH hadde gått på jobb den dagen og benyttet gangveien kunne bil bare ha ventet på gangveien til TH eventuelt gikk forbi, for så å kjøre mot S4. Å kjøre mot S4 en eller to ganger mens TH var hjemme virker litt risikabelt hvis person(ene) i bil samarbeidet med TH.

Man kan se detaljene i sammenheng med en annen hypotese også, der GM ikke trengte å spane området. Mysteriet om bakhon kan i teorien løses i samme slengen (også mysteriet om hytteturen for den saks skyld)

Enig i disse betraktningene. Hvis det ble planlagt et drap i lang tid må det nok ligge et motiv bak. Men den eneste vi har hørt om med sannsynlig motiv var angivelig på jobb den dagen. Basert på informasjon i media blir det altså umulig å plassere TH som drapsperson. I trusselbrevet nevnes det blant annet "rettferdighet". Kan trusselbrev si noe om motiv til person som står bak, uansett hvem det var?

Over 80000 innlegg kan vel tyde på et krim-mysterium utenom det vanlige. Det er ikke sikkert det finnes et entydig svar på om det skjedde et drap eller kidnapping basert på detaljene i saken. (også når det gjelder åstedet skal man tro Holden)

Selv om man "flytter tidslinjen" og til og med tar høyde for "alle med på plottet" så kommer man blant annet ikke utenom disse detaljene:

VG 18.05.2020:
"Spørsmålet om paret skulle til fjells eller ikke denne dagen, er et spørsmål etterforskerne har brukt mye tid på, får VG opplyst"

- TH forklarte at de skulle dra på hyttetur
- SMS kl 09.10 "hytteturen er vist utsatt"
- Raske skritt rett i forkant
- TH ringte hjem kl 10.06
- Telefonen ble lagt på bordet kl 10.07

Basert på disse detaljene, skjedde det et drap eller en kidnapping, eller hva kan disse detaljene tyde på?

TH har opptil flere huller i sin tidslinje denne dagen i følge politiet. Det er vel ikke en hemmelighet at jeg mener TH kan være hettemannen. Og dersom , drepte han mulig sin kone på et litt senere tidspunkt enn det virker som om noen forsøker få det til å se ut som om hun ble overfalt og dratt med ut av huset, da med tanke på anropene fra TH 10.06.07.
Vi får se hva politiet har funnet ut av. De har sagt at hettemannen har meldt seg. Jeg kjøper bare ikke historien de lanserte i media rundt dette helt.
Jeg mener trusselbrevet kan vitne om flere ting og definitivt fortelle noe om de som står bak dette. At personen (e) som lagde dette og mailer ser ut til å være opptatt av at TH kan føle dette som har skjedd litt mer rettferdig ved å kontakte politiet når han får sin kone hjem mener jeg er et aktivt forsøk på å peke på personer rundt TH som kan ha et hevnmotiv og agert ut i fra dette.mIkke ulikt det TH i ettertid selv har bedrevet. Pekt på personer han mener kan ha befatning med dette. Han snakker vel også om rettferdigheten som skal seire til slutt. Det vil bare ta litt tid.
Citera
2022-03-03, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Oppsiden er 90 mill!
De har fått ut 10 mill uten å bli tatt, så helt galt er det ikke.

Tror nok jeg ville valgt andre måter for å sikre meg 10 mill gevinst, og det med langt mindre tilfeldigheter og uten å måtte ta livet av noen. Men det er meg. Det du sier er ikke umulig, men ikke enig i at det er den retningen sakens innhold peker.
Citera
2022-03-03, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
At en prest av alle ting kan forsvare noe slikt og ikke ser noe galt med dette, sier kanskje sitt om forholdene.

Å benekte at dette var en straff er sterkt gjort. Hva vil hun kalle det da? Forøvrig innrømmer hun jo her at det faktisk har vært et tema om hva som ville skje dersom AEH ville dra, selv om TH har benektet at AEH ville skilles.

Lurer litt på hva Silje tenker om det presentert av henne som mulig intensjon med ekteskapskontrakten når åstedet bærer preg av en mulig noe ribbet Fru Hagen?
Senast redigerad av Kokadu 2022-03-03 kl. 19:45. Anledning: Rette
Citera
2022-03-03, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Burde kanskje skrevet nok kommunikasjon.
Tenker at de uansett ikke trengte å sende mer enn de gjorde, da alt var utbrodert i trusselbrevet. Så da var det bare å vente på å få penger eller ikke, og på et tidspunkt så hadde de kanskje ikke noe de kunne levere tilbake og da var de plutselig mordere på rømmen...

Jeg håper på sett og vis at denne hypotesen stemmer for om det ikke var til hensikt å drepe, mener jeg sjansen er større for at noen til slutt vil snakke. Å ha et uskyldig liv på samvittigheten må for selv hardbarkede vinningskriminelle være en tung bør å bære...

Ikke uenig i at dette er å foretrekke fremfor at TH/familien står bak. Men tviler dessverre på om du har rett.
Citera
2022-03-03, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, hvilken kommunikasjon liksom.
Men som vi vet, alle følger ikke med.

Gitt at kidnappingen er nøye planlagt villedning, men at kommunikasjonen fra motpart ikke er troverdig - er ikke det et like sterkt argument i mot at det er villedning? For hvorfor skulle de som villedet ha kommunisert på en ikke-troverdig måte og dermed ødelegge sin egen villedning?
Citera
2022-03-03, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
Tror nok jeg ville valgt andre måter for å sikre meg 10 mill gevinst, og det med langt mindre tilfeldigheter og uten å måtte ta livet av noen. Men det er meg. Det du sier er ikke umulig, men ikke enig i at det er den retningen sakens innhold peker.
Og jeg ville ha valgt en annen metode skulle jeg ha kverket kona!
Dette plottet hadde ikke engang kommet på tanken.
Citera
2022-03-03, 20:05
Medlem
Citat:
Gitt at kidnappingen er nøye planlagt villedning, men at kommunikasjonen fra motpart ikke er troverdig - er ikke det et like sterkt argument i mot at det er villedning? For hvorfor skulle de som villedet ha kommunisert på en ikke-troverdig måte og dermed ødelegge sin egen villedning?

Ting skjer. Kanskje opplegget, rigget av noen andre, ble for komplisert for selve brukeren? Vil anta avtalen var minst mulig kontakt mellom de ulike aktørene i etterkant av dette drapet. Ikke bare å ringe å spørre riggeren eller oppsøke andre/nettsider for å finne ut av slikt om man for eksempel satt fast.
Citera
2022-03-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ting skjer. Kanskje opplegget, rigget av noen andre, ble for komplisert for selve brukeren? Vil anta avtalen var minst mulig kontakt mellom de ulike aktørene i etterkant av dette drapet. Ikke bare å ringe å spørre riggeren eller oppsøke andre/nettsider for å finne ut av slikt om man for eksempel satt fast.
Men motparten kunne da sende meldinger? Hvor mange meldinger skulle til for at det skulle være troverdig? 10 meldinger? 100? 1000?

Poenget mitt er at om dette var en grundig detaljplanlagt villedning som bare fungerte til målstreken og ikke lenger, vel da er det jo ikke særlig detaljplanlagt villedning lenger?
Citera
2022-03-03, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Og jeg ville ha valgt en annen metode skulle jeg ha kverket kona!
Dette plottet hadde ikke engang kommet på tanken.

TH mener en «filmskaper» kan stå bak dette da ulike elementer, for han, påkaller tanker om en skapt dreiebok. Samme mannen synes også oppsettet på denne røde stolen i gangen med en konvolutt med Fru Hagens ringer og klokke under kan minne om et stilleben fra kunstens verden. Han har lansert tanker om at kidnappere har tatt med seg klesskift til kona for med det å gjøre henne mindre gjenkjennelig når hun skulle løpe med de til en bil gjennom ved andedammen.

Det er denne mannen som er siktet for drap/medvirkning til drap på sin kone. Dersom han står bak planleggingen av dette tror du han kunne kommet på tanken om å fingere en kidnapping av kona for å komme unna med det? Eller tenker du det er mer nærliggende at en slik mulig «kunstnersjel» ville velge enkle metoder for å kvitte seg med kona?

Jeg skjønner ikke at enkelte folk her inne ser ut til å irritere seg over andres noe sikkert til tider, for dem, helt crazy lanserte hypoteser. Jeg mener TH trumfer oss alle i så måte.
Citera
2022-03-03, 20:26
Medlem
Citat:
Men motparten kunne da sende meldinger? Hvor mange meldinger skulle til for at det skulle være troverdig? 10 meldinger? 100? 1000?

Poenget mitt er at om dette var en grundig detaljplanlagt villedning som bare fungerte til målstreken og ikke lenger, vel da er det jo ikke særlig detaljplanlagt villedning lenger?

Ting kan se bra ut på «papiret», men satt ut i praksis gikk noe muligens åt skogen. Var bare det jeg ville få frem.

Litt variasjon i «dialogen» kunne kanskje fått det til å virke litt mer troverdig? Velge en plattform man kunne gi livsbevis hadde økt troverdigheten. Men da blir ting straks mer komplisert igjen kanskje, for brukeren. Og var dette et drap så blir det uansett vanskelig å produsere noe livsbevis. Klokke, ringer og klær var igjen i boligen og kunne dermed ikke heller brukes som noe pressmiddel. Hennes behov for medisinsk hjelp, utover basic, kom etterhvert. Men litt sent kanskje?
Senast redigerad av Kokadu 2022-03-03 kl. 20:37. Anledning: Tillegg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in