2022-03-03, 19:34
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Det är felaktigt. Allt började med statskuppen i Euromaidan, varpå pogrom inleddes och snabbt eskalerade till folkmord.

Vart finns bevisen, vart finns bilderna på massgravarna? Det skedde inget folkmord att ens nämna folkmord i detta sammanhang är att göra narr av de faktiska hemska folkmorden i historien.

Ukraina försvarade sig emot en angripare som tog över Ukrainska regioner. Sedan 2014 har det varit en krigszon med bombningar och förluster åt bägge sidor. Att kalla det för folkmord är nonsens.
Citera
2022-03-03, 19:34
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Nä att det var oprovocerat är givetvis en lögn. Man kan tycka vad man vill om invasionen, att det är fel osv men att det är oprovocerat kan vi glömma.
Ukrainas provokation bestod i att man rörde sig bort från Ryssland. Så egna länders strävan och hur de vill föra sin utrikespolitik är inte "provokationer". I den mån det skulle vara provokation så är en fullskalig invasion med syfte att ta över hela landet att anse som psykstört svar som helt saknar proportioner.

Provokationer är sådant Ryssland håller på med, exempelvis att konsekvent kränka andra länders luftrum.
Citera
2022-03-03, 19:35
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Är det Pansarskott 86 han har över axeln?

Det ser mer ut som en m72 law?

https://www.google.com/search?q=m72+law&tbm=isch&ved=2ahUKEwjK8YiKyqr2AhX hAHcKHT66AZMQ2-cCegQIABAC&oq=m72+law&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpe i1pbWcQAzIFCAAQgAQyBAgAEEMyBAgAEEMyBQgAEIAEMgQIABB DOgcIIxDvAxAnOgQIABAeO goIIxDvAxDqAhAnUN0FWKcrYKgsaARwAHgAgAGWAYgB1BGSAQQ xNS44mAEAoAEBsAEFwAEB&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=5QkhYorrHuGB3AO-9IaYCQ&client=ms-android-samsung-ss&prmd=inmv

Pansarskott 86.

https://www.google.com/search?q=pansarskott+m86&tbm=isch&ved=2ahUKEwjFgtm Pyqr2AhVpEmMBHXLbCwUQ2-cCegQIABAC&oq=pansarskott+m86&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ 3dzLXdpei1pbWcQAzoECAAQQzoFCAAQgAQ6BwgjEO8DECc6Cgg jEO8DEOoCECc6BAgAEB5QqwZY00Vg2 VxoAnAAeAKAAYUBiAHyD5IBBDE4LjWYAQCgAQGwAQXAAQE&scl ient=mobile-gws-wiz-img&ei=8QkhYoXGEumkjLsP8ravKA&client=ms-android-samsung-ss&prmd=inmv
Citera
2022-03-03, 19:36
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ukrainas provokation bestod i att man rörde sig bort från Ryssland. Så egna länders strävan och hur de vill föra sin utrikespolitik är inte "provokationer". I den mån det skulle vara provokation så är en fullskalig invasion med syfte att ta över hela landet att anse som psykstört svar som helt saknar proportioner.

Provokationer är sådant Ryssland håller på med, exempelvis att konsekvent kränka andra länders luftrum.

Putin sa ju själv 2008 att Ukrainas och NATOS intentioner var en direkt provokation, varför skulle han ljuga? Det är inte jag som anser att det var en provokation, det är Putin.

Du verkar likställa en provokation med att den som provocerar har gjort fel, det beror ju givetvis på vem man frågar
Citera
2022-03-03, 19:36
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Tack...den bästa är att idag märkte jag att de går inte att se mer på ryska YouTube kanaler här i Sverige))) typ som Ntv och solovyev...står typ den här vidion är inte tillåtet i ditt land. Tack till svenskar att de försöker krydda ryssarna som är här.
Det känns väldigt bra att höra från en ryss som dig. Hoppas ni blir av med Putin så kan vi alla bli kompisar igen.
Citera
2022-03-03, 19:37
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
vad hände med Turkiets drönare? har inte Ukraina någon allierad alls?
västvärlden tittar på och kommer inte att ingripa, det är tydligt
kommer det bli några års geurillakrig eller blir det som Grozny som ryssarna gämnade till marken när dom inte kunde inta det pga av islamister

Turkarna har gett dem flera.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Tro mig...hade jag kunnat stoppa den här kriget och ofta mig själv hade jag gjort de...bara om jag kunde ta med mig Putin.
Jag tror dig, det är ingenting annat än en tragedi det som sker.
Citera
Medlem
Arnstads avatar
Här finns en sällsynt klartänkt röst om hela detta vansinne som verkar få helt oproportionerliga konsekvenser. En amerikan dessutom.
https://www.youtube.com/watch?v=vY5pMXGorBM
Citera
2022-03-03, 19:38
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinso
Hur ser du det när börsen är stängd?
30% senaste månaden får jag upp

Är det Moskvabörsen du menar med "stängd"? Lukoil handlas fortfarande utanför Ryssland:

https://www.nordnet.se/marknaden/aktiekurser/16464003-lukoil-pjsc
Citera
Medlem
Alltså om de blir krig i Sverige måste alla kriga 16-70 år?’ Ens barn då? Va händer med dom
Citera
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterkuk
Men de flesta där har tillgång till Internet och kan informera de äldre. Det är helt orimligt att tro att invånarna i stort är dumma i huvudet eller helt ovetandes. Så min slutsats är att de helt enkelt tycker det här är en god idé att invadera demokratiska nationer runtom dem. Därför ser jag nuvarande sanktioner som ett alldeles utmärkt medel där befolkningen får smaka på medicinen mot sina handlingar.

Befolkningen fick inte vara med å rösta kring Putins beslut, varken 2000, 2010, 2015 eller 2022. Någonsin faktiskt. Förstår att i en diktatur så får inte folket något val?

Att ryssar ska lida mer än de redan gjort pga korrumperat statsstyre, är en lika stor tragedi som människor som är ute på fältet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jo, fast hur mottagliga brukar föräldrar vara för den yngre generationens input? Speciellt i mer ortodoxa/konservativa länder. Dessa människor har en HELT annan verklighetsbild och helt andra tankemönster än vad vi har.

Ja, att de väljer att bortse från fakta som läggs fram är förstås en annan femma. Därmed ser jag inte ryssar som en oskyldig del i ett statligt förtyck. De har all möjlighet i världen att ta till sig information. Värre är det för nordkoreaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in