2022-03-03, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Det var nog det dummaste jag har hört. Det är en total omöjlighet.

Varför skulle det vara omöjlighet, det finns 50 miljoner ryska män. Om vi säger att 50% hälften dvs är för gamla,sjuka,pojkar,bebisar,barn,invalider etc så återstår det 20-25 miljoner "friska" ryska män i åldrarna 18 - 50.

Jag säger inte att det är realistiskt eller att det är sant, tror att det är bullshit men faktum är ju att det inte är en omöjlighet.
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Det var nog det dummaste jag har hört. Det är en total omöjlighet.

En klassisk övertolkning/feltolkning av ett eventuellt kommande beslut.

Rimligtvis ligger det till så här:
Putin behöver lite mer resurser än vad han räknat med och mer befogenheter och behöver då införa undantagstillstånd. Ett undantagstillstånd kan möjligen göra att miljoner Ryssar (baserat på ålder och kön) får en plikt som de tidigare inte haft, men det betyder så klart inte att man ställer upp alla dessa miljoner människor på ett led traskandes mot Ukraina.

Det kan dock betyda att en liten del av dem kallas in att tjänstgöra för nationell tjänst så väl som i Ukraina.

Det är vad jag tror.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Okej förlåt. Min tjej är från Ukraina jag från Ryssland. De som han gör idag...han förstår varenda familj i Ukraina och Ryssland. Jag kan inte idag ens titta på min tjej....hon gråter 24 timmar....jag kan inte gå till jobbet alla mår skit dåligt. Nu kommer alla titta på varenda ryss i EU som på (fittor) han har inte bara förstörd Ryssland utan varenda ryss och ukrainare. Hoppas att någon stoppar snart en kniv i hans rygg....för sanktionerna ...han är värre än Hitler
Jag hoppas och tror att de flesta förstår att ryssar är inte samma sak som putin.
På ett sätt är ryssar fångar under putin eftersom han har kidnappat informationsflödet. Han stjäl den ryska befolkningens resurser och arbete.
Han har hårda repressalier mot oliktyckande.

Putin är den onde, inte den ryska befolkningen.

Mvh
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Dresden

Dresden var en kommunikations och transport knutpunkt för den delen av östfronten, och brändes därför av. Svårare än så är det inte. Kallas krig.

Vad japan anbelangar är det mycket enkelt, starta inga stillahavskrig, begå inte folkmord i kina så slipper man brinna i atomelden. (dock dog fler i avbränningen av tokyo, men det väljer de flesta att glömma)
Citera
2022-03-03, 19:20
Medlem
Ukraina säger att de har kommit överens om med Ryssland om att evakuera civila – och att det kan bli ett tillfälligt eldupphör.

Det rapporterar Sky News.

En ukrainsk tjänsteman uppger att avtalet innehåller ett möjligt tillfälligt eldupphör medan evakueringarna pågår.

Ukrainska sidan säger att man inte har nått de resultat man har velat – ett totalt eldupphör och att Ryssland drar tillbaka sina trupper. Men att det här kan vara ”ett steg i rätt riktning”.

Ryska förhandlare bekräftar överenskommelsen.

De ska ha kommit överens om att hålla ett tredje samtal inom kort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Guardian är lika vänsterglobalistiskt som RT är putinmegafon. VAD får dig att inbilla dig att de är mer trovärdiga än RT?

Ett ganska enkelt svar är ju att The Guardian inte censureras av staten och många gånger tryckt artiklar som uttryckligen kritiserar statens handhavanden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Spanien för att dom är längst bort ifrån konflikten och ifrån Ryssland och samtidigt inte så nära USA.

Okej men har inte Spanien också skickat vapen?
Citera
2022-03-03, 19:21
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Ukraina är Europas mest korrupta land.
Det har bombat sin egen befolkning i 8 år. Detta med hjälp av en armé som har nazistiska inslag.
Det var en statskupp 2014.

Hur får du det till fredligt, demokratiskt och oskyldigt?
Ditt troll det blir inte sant för du skriver det.

Just nu bombar ryssland skiten ur Ukrainska städer, Ukraina är ett fredligt demokratiskt land.

Nu är det dags att väst ger tillbaka öga för öga, tand för tand...
Moskva borde få 8 dagar av bombmattor.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Ukraina är Europas mest korrupta land.
Det har bombat sin egen befolkning i 8 år. Detta med hjälp av en armé som har nazistiska inslag.
Det var en statskupp 2014.

Hur får du det till fredligt, demokratiskt och oskyldigt?
Folkmord dokumenterat i Donbass:

https://odysee.com/@Coluna5100:3/UkraineCrisisDonbassChronicleofGenocide:1
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TapioRantanen
Ukraina säger att de har kommit överens om med Ryssland om att evakuera civila – och att det kan bli ett tillfälligt eldupphör.

Det rapporterar Sky News.

En ukrainsk tjänsteman uppger att avtalet innehåller ett möjligt tillfälligt eldupphör medan evakueringarna pågår.

Ukrainska sidan säger att man inte har nått de resultat man har velat – ett totalt eldupphör och att Ryssland drar tillbaka sina trupper. Men att det här kan vara ”ett steg i rätt riktning”.

Ryska förhandlare bekräftar överenskommelsen.

De ska ha kommit överens om att hålla ett tredje samtal inom kort.

Helt fantastiska nyheter!

Då rör det sig framåt!

Ett möte/samtal blev till två. Det andra leder redan till framsteg och ett tredje möte inplanerat.

Förhoppningsvis når dom enda fram snarast.
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Garnisonen. Det var fullt med folk. Fattade ingenting. Det såg ut som att det skulle bli krig. Dags att kalla in hela armèn. Det var också soldater med vapen utanför som vaktade.

"Fattade ingenting" är då nyckelordet här....
Citera
2022-03-03, 19:22
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
En klassisk övertolkning/feltolkning av ett eventuellt kommande beslut.

Rimligtvis ligger det till så här:
Putin behöver lite mer resurser än vad han räknat med och mer befogenheter och behöver då införa undantagstillstånd. Ett undantagstillstånd kan möjligen göra att miljoner Ryssar (baserat på ålder och kön) får en plikt som de tidigare inte haft, men det betyder så klart inte att man ställer upp alla dessa miljoner människor på ett led traskandes mot Ukraina.

Det kan dock betyda att en liten del av dem kallas in att tjänstgöra för nationell tjänst så väl som i Ukraina.

Det är vad jag tror.
Putin börjar få slut på resurser. Han kan inte ens underhålla sina nuvarande styrkor. Det saknas kompetent ledning, strategi, kommunikation, underhåll, proviant mm. Hur ska han kunna koordinera en styrka flerfaldigt större? Det är omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in