Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Ja det vet jag. Så det är inte bara religion och språk som avgör nationalitet som du nyss påstod?
Det var du som påstod att upp till 66% av Ukrainas befolkning är ryssar och du antydde att de är pro-Ryssland i konflikten (mottar ryska militären vänligt).
Håller du fast vid det?
Eller kan du erkänna att du hade fel?
1. Sure, förövrigt fyllde Ryssland i med 100% nyss på CNN, så man kan säga att du är 100% körd. Möjligt kan man säga att Putin håller inte med mig i denna sak, men det är inte samma sak som att erkänna ett fel.
2. Däremot kan man garantera att du hade fel eller kommer att ha fel beroende på hur man ser på saken.
Citat:
Ursprungligen postat av
jugbandblues
han är rysktalande jude med ukrainskt medborgarskap. han kan tala ukrainska men det hörs enligt uppgift att han inte är ukrainsktalande i grunden. om han vill så kan han fly till israel och bli israelisk medborgare på momangen. den lyxen har inte de civila etniska ukrainare som han kommenderat ut att kasta molotovcocktails.
Citat:
Ursprungligen postat av
gunnark
Sen har vi det viktigaste med, och det är att Ryssland och Iran är nära vänner, så det uppskattas inte direkt ifrån Israel!
1. Ifall jag var Ukrainare skulle jag vara orolig under förutsättningarna för att ge Mr. President fullmakt att förhandla om framtiden. Vad bryr han sig om Ukrainarna kommer de att säga ifall han uppnår avtal och de inte gillar resultatet. Eller "han är jude, därför gäller inte avtalet" - det är ingen ny ide utan något som t.o.m. den
2. Däremot har jag inga problem alls med Israeliterna.
3. Den här problemmakaren
https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Michel blev annars intervjuad på CNN och totalt förnedrad. "Tror ni verkligen att de här åtgärderna kommer att ge någon effekt" - 15 sek betänketid, "jag är inte naiv och tror inte att åtgärderna kommer att ha någon effekt". EU behöver en ny president som inte kommer från ett lydrike, enbart kan kapitulera och är en framåt person och inte bara är en dörrmatta eller "Yes man droid". Vart tog den där coola polacken Tusk vägen någonstans? Ny president of EU now, please.
4. Nu borde det vara färdigflashbackat!