2022-03-03, 18:48
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Så 7 miljoner rubel totalt på ett år? Det är ju fan ännu värre
Jag vet inte om det är under ett år, men om det är det varför skulle det vara värre?
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Nytt utbyte mellan Sky-korrespondent Dominic Waghorn och "Kreml Bob", Maria Zakharova.

Ukraine invasion: Russian spokesperson clashes with Sky News correspondent

International Affairs Editor Dominic Waghorn asks Russian Foreign Ministry spokesperson Maria Zakharova about civilian deaths in Ukraine.
https://news.sky.com/video/spokesperson-clashes-with-sky-editor-12556670

Det är rätt så talande att en rysk representant tycker att man som journalist ej får fråga ohyfsade frågor. Hade det varit en rysk journalist hade han nog "råkat trilla ut" från ett fönster ikväll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ja det vet jag. Så det är inte bara religion och språk som avgör nationalitet som du nyss påstod?
Det var du som påstod att upp till 66% av Ukrainas befolkning är ryssar och du antydde att de är pro-Ryssland i konflikten (mottar ryska militären vänligt).
Håller du fast vid det?
Eller kan du erkänna att du hade fel?

1. Sure, förövrigt fyllde Ryssland i med 100% nyss på CNN, så man kan säga att du är 100% körd. Möjligt kan man säga att Putin håller inte med mig i denna sak, men det är inte samma sak som att erkänna ett fel.

2. Däremot kan man garantera att du hade fel eller kommer att ha fel beroende på hur man ser på saken.

Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
han är rysktalande jude med ukrainskt medborgarskap. han kan tala ukrainska men det hörs enligt uppgift att han inte är ukrainsktalande i grunden. om han vill så kan han fly till israel och bli israelisk medborgare på momangen. den lyxen har inte de civila etniska ukrainare som han kommenderat ut att kasta molotovcocktails.
Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
Sen har vi det viktigaste med, och det är att Ryssland och Iran är nära vänner, så det uppskattas inte direkt ifrån Israel!

1. Ifall jag var Ukrainare skulle jag vara orolig under förutsättningarna för att ge Mr. President fullmakt att förhandla om framtiden. Vad bryr han sig om Ukrainarna kommer de att säga ifall han uppnår avtal och de inte gillar resultatet. Eller "han är jude, därför gäller inte avtalet" - det är ingen ny ide utan något som t.o.m. den

2. Däremot har jag inga problem alls med Israeliterna.

3. Den här problemmakaren https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Michel blev annars intervjuad på CNN och totalt förnedrad. "Tror ni verkligen att de här åtgärderna kommer att ge någon effekt" - 15 sek betänketid, "jag är inte naiv och tror inte att åtgärderna kommer att ha någon effekt". EU behöver en ny president som inte kommer från ett lydrike, enbart kan kapitulera och är en framåt person och inte bara är en dörrmatta eller "Yes man droid". Vart tog den där coola polacken Tusk vägen någonstans? Ny president of EU now, please.

4. Nu borde det vara färdigflashbackat!
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Okej förlåt. Min tjej är från Ukraina jag från Ryssland. De som han gör idag...han förstår varenda familj i Ukraina och Ryssland. Jag kan inte idag ens titta på min tjej....hon gråter 24 timmar....jag kan inte gå till jobbet alla mår skit dåligt. Nu kommer alla titta på varenda ryss i EU som på (fittor) han har inte bara förstörd Ryssland utan varenda ryss och ukrainare. Hoppas att någon stoppar snart en kniv i hans rygg....för sanktionerna ...han är värre än Hitler

De flesta vettiga människor lägger inte någon skuld på det ryska folket, det hoppas jag du inser.
Citera
2022-03-03, 18:49
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thrive
Vad tycker ni vore en rimlig konsekvens för Ryssland efter detta? Att hänga Putler känns givet men personligen hade jag gärna sett en delning av Ryssland, där västra delen av landet tillföll EU och den östra sidan Kina. Landet skulle demilitariseras och användas som en bufferzon mellan Kina och Europa.

Ryska män som inte dödas skulle kunna användas som arbetskraft i kinesiska slavfabriker och kvinnorna skulle kunna exporteras som horor till utlandet .

När tänkte du döda männen och sätta din plan i verket? Om du ens överlever kärndetonationen? Du kommer inte ens veta vilket håll som är öst när Sverige ligger i atomvinter?!
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Sjuk att han nämner just det Svenska vapnet NLAW..
Fan vad det stör Ryssarna att Sverige skickat 5000 av dessa..
De är effektiva och lättanvända..

Tror nog vi kommer få smaka på lite konsekvenser av det..
KOM DÅ PUTIN!!

Jag hoppas att dom gör köttfärs av alla som åker ner och godhets-knarkar-krigar.

Kriga för en nationalistisk usa marionettregim.

Samma typ av folk som är på Ukrainas clown-hobby-nazistiska sida är samma typ av människor som i vanliga fall hatar allt vad nationalism heter.

Om man frågar dom vad dom tycker om Svenska NMR så tycker dom att det är en hemsk organistation.

Hycklare utan dess like.

Svagsinta, lättpåverkade och media-hjärntvättade.

Usch!
Citera
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixonGonzales
Ja här är flera framsteg!

https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1499352556300079109
https://pbs.twimg.com/media/FM7HjsVWUAMVn9z?format=png&name=medium

https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1499436295520727043

Är du glad över detta eller? Skapligt avslöjande att använda utropstecken.
Citera
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Jag bor i Schweiz och jobbar inom finans vi har en hel avdelning som jobbar med ryssar. Dom som är rädda har inte dubbelt medborgarskap. Har du dubbelt så är du skyddad, samma i USA. Man jagar inte sina egna medborgare.
Helt fel man harvsagt att man skall sättacditvdevryssar som bla köpte eu pass via cypern. Dvs dubbelt medborgarskap e inte bra i alla fall
Citera
2022-03-03, 18:50
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Sverige har inte skickat 5000 NLAW. Dom är på tok för dyra för att Sverige ska skicka sånna. Det är England som skickar dom

Sverige har skickat AT4 "Pansarskott m/86" från 80-90-talet. Dom kostar 10 000 kr styck.
Korrekt, dock är NLAW svensktillverkade (av Saab).
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du verkar blanda ihop terrorism med sabotage och gerillakrig.
Terrorism innebär att man attackerar civilbefolkningen för att skrämma upp dem, se t.ex. nedan

Det är inte terrorism att spränga fiendens militära mål eller kollaboratörers polisstationer t.ex.

Det må så vara. Men gerillakrig spårar lätt ur. Men framtiden får utvisa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ryssland startade detta krig, vilket du vet.

Nej. Ukraina startade genom att attackera Luhansk och Donetsk. Typ 2014.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Skäms du inte? Sitter på pojkrummet och låtsas du som vet vad som ska hända. Patetiskt.

Jag vet inte vad som ska hända. Lika lite som du gör det, men du spekulerar fritt ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in