2022-03-03, 18:43
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det tar knappast slut på folk, och ska det ta slut på vapen måste Putin först demolera Väst.

Det blir Afghanistan 2.0
Eller snarare 3.0, med tanke på att både Sovjet och USA försökte sig på det omöjliga.

Det blir inget Afghanistan 2.0. Anledningen till varför Afghanistan gick som det gick var för att de följde krigslagar i stort. Ryssland tror jag kommer skita i dem allt eftersom. Ryssland kommer göra Ukraina till en parkeringsplats om dina gelikar får er vilja igenom.
Citera
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Inte undra på att det går trögt om delar av Rysslands armé är så korrupta.
Den nuvarande försvarsministern har suttit i över 20 år och han ersatte den tidigare ministern för att föregångaren inledde ett projekt att effektivisera och minska korruptionen inom militären - och blev genom det så impopulär att han var tvungen att avgå!

Putin har sett till att inte ha annat än ja-sägare och lydiga betjänter kring sig i två decennier nu, och det finns inte plats för kompetens då.
https://www.journalofdemocracy.org/articles/stealing-russia-blind/
Citat:
Stealing Russia Blind
Putin’s Kleptocracy: Who Owns Russia?
Citera
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
De ska få en viss summa varje månad.

Så 7 miljoner rubel totalt på ett år? Det är ju fan ännu värre
Citera
Medlem
Vad tycker ni vore en rimlig konsekvens för Ryssland efter detta? Att hänga Putler känns givet men personligen hade jag gärna sett en delning av Ryssland, där västra delen av landet tillföll EU och den östra sidan Kina. Landet skulle demilitariseras och användas som en bufferzon mellan Kina och Europa.

Ryska män som inte dödas skulle kunna användas som arbetskraft i kinesiska slavfabriker och kvinnorna skulle kunna exporteras som horor till utlandet .
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Folk som åker ner och krigar frivilligt för den nationalistiska juntaregimen i Ukraina kommer ej att ha krigsfångestatus:

https://youtu.be/fOQEjq3WDT4

Vad innebär detta i praktiken?

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

Att Putins regim och samtliga inblandade begår krigsbrott om icke-ukrainska krigsfångar inte behandlas som just krigsfångar, internationell lag och konvention gör ingen skillnad så till vida att de bär Ukrainsk uniform.
Citera
2022-03-03, 18:44
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Sjuk att han nämner just det Svenska vapnet NLAW..
Fan vad det stör Ryssarna att Sverige skickat 5000 av dessa..
De är effektiva och lättanvända..

Tror nog vi kommer få smaka på lite konsekvenser av det..
KOM DÅ PUTIN!!

Sverige har inte skickat några NLAW över huvud taget. Det var Pansarskott 86 som vi skickade.
Citera
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
7 miljoner rubler per död soldat???!!! Var i helvete ska han få dom ifrån

Är du helt jordad? Kan du räkna?
7 miljoner rubel - 600.000 kronor.
Betalas månadsvis.
Pensionsålder 65. Damma som i Sverige - efter 65 är du noll värd i försäkringsärenden.

65 - 20 (beräknad ålder på den omkomne)
45 år utbetald ersättning till familjen.
600.000 / 45 år - 540 månader
1100:-/månad.
Det är en tjugodel som din afghanska granne får för att sitta hemma och runka medan du betalar.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det var kaos i St. Petersburg redan i helgen. Känner en som skulle flyga i måndags därifrån. Blev tåg till Helsingfors i söndags. Enorma köer till uttagsautomater med.
Hygglig Brain Drain också. Skulle tippa att utbildningsnivån på de som nu åker ifrån landet är skyhög jämfört med gneomsnittet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Nu har du misstagit dig. Bara för att jag skriver att det går dåligt för Ukraina så hejar jag inte på Ryssland. Jag avskyr detta krig och är rädd för Ryssland och hotbilden mot Sverige och andra länder. Jag tycker som du om detta krig.

Okej förlåt. Min tjej är från Ukraina jag från Ryssland. De som han gör idag...han förstår varenda familj i Ukraina och Ryssland. Jag kan inte idag ens titta på min tjej....hon gråter 24 timmar....jag kan inte gå till jobbet alla mår skit dåligt. Nu kommer alla titta på varenda ryss i EU som på (fittor) han har inte bara förstörd Ryssland utan varenda ryss och ukrainare. Hoppas att någon stoppar snart en kniv i hans rygg....för sanktionerna ...han är värre än Hitler
Citera
2022-03-03, 18:45
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:

KOM DÅ PUTIN!!

Är du seriös
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Det blir inget Afghanistan 2.0. Anledningen till varför Afghanistan gick som det gick var för att de följde krigslagar i stort. Ryssland tror jag kommer skita i dem allt eftersom. Ryssland kommer göra Ukraina till en parkeringsplats om dina gelikar får er vilja igenom.
Sovjet följde krigslagar?

Det är som jag skrev. Den enda möjligheten när befolkningen bjuder på ett sådant här motstånd är massdeportation.
Citera
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:

KOM DÅ PUTIN!!

Sverige har inte skickat 5000 NLAW. Dom är på tok för dyra för att Sverige ska skicka sånna. Det är England som skickar dom

Sverige har skickat AT4 "Pansarskott m/86" från 80-90-talet. Dom kostar 10 000 kr styck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in