2022-03-03, 17:45
Medlem
RealTides avatar
Jag tycker den gamle neandertalaren Lukasjenko kommer för billigt undan.
Det är tack vare det svinet som Ryssland kan hota Kiev.
Trupperna kom in via Belarus.
Nacka svinet.
Citera
2022-03-03, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Är det någon som har en idé vilken typ av lösning som båda parter skulle kunna tänkas acceptera?

Eller, är det så att vi får räkna med långdraget krig typ Afghanistan, Vietnam….

Situationen är för infekterad och eskalerad för en lösning vid ett fikabord.
Ingen sida kommer att ge sig. Båda sidor är nationalistiska och passionerade.

Ja, det blir ett långdraget krig. Väst/NATO vågar inte gå all in, för då exploderar hela Eropa. Det blir kaos. Däremot kan man jävlas med Putin i det oändliga, serva en gerilla, behålla sanktioner osv. Det kan man hålla på med i åratal.

Kolla tex på Irak. Hur lång tid tod det från första USA-missilen till den sista? Ung 20 år blev det väl?
Saddam gjorde bort sig, Irak blev grundligt spöat och maldes sönder av sanktioner på 90-talet och slutligen blev Irak inavderat. Nyss stack amerikanerna därifrån.

Ukraina-kriget kan mala i 10 år, utan problem. Iaf på denna nivå.
Citera
2022-03-03, 17:46
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Jag förstår att effekterna inte börjat kännas ännu för folket.

Men Putin måste ju ändå inse vad sanktionerna innebär för Ryssland? Han måste veta vad som komma skall. Ett fullständigt haveri för den ryska ekonomin. Ändå ska han envisas med att anfalla Ukraina. Jag begriper det inte. Handlar det om prestige?

Skulle säga att för Putin och hans regim anser de sig själva viktigare än alla människor tillsammans i Ryssland. Också därför vi ser detta vansinne.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seradas90
När och om Putin tar över hela Ukraina som has plan verkar vara, hur lång tid tror ni vi pratar innan nästa land? Jag tror inte han kan ta över fler länder direkt efter, kanske vedergällningsattack på Sverige och Finland men inte hela länderna? Vad tror ni?
Ryska armen har ju visat sig vara ett stort skämt. Kommer aldrig att kunna vinna i Ukraina det ser man ju redan nu. Fiaskot i Ukraina blev slutet för röda armen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Bönder eldar upp en övergiven Pantsir S1 värd 15 milj dollar:
https://www.youtube.com/shorts/0VM7ufV8aKs
Enligt bonden som talar sprang dom ryska soldaterna som råttor över åkern.

Soldaterna letar väl upp närmsta andra trupp och dom kommer otvetydigt säga att blev angripna och bekämpade.
Dom skulle ju aldrig våga säga sanningen...
Sånt går att göra i Ukraina nu annars brukar hämden bli en by helt utplånad för att sätta exempel för lokalbefolkningen. Det har vi sett i Irak, Afganistan och på många andra ställen (man säger bara att terrorister var där). Avslutas kriget inte snabbt så blir det ju tyvärr på det viset här med. Men visst, jag är också imponerad av böndernas mod (dumhet) men dom ska kanske lämna över det till soldater så att inte hämden kommer. Det räcker ju med ett telfonsamtal att det står fiendeutrustning på åkern för telenäten fungerar ju lustigt nog alldeles utmärkt fortfarande.
Citera
2022-03-03, 17:47
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Ukraina vinner hearts and minds blant de mest känsliga. Faktum återstår att ryssen vinner kriget och erövrar nya städer jämt.
Det är tivolitåget har du koll vilken dag det är framme i Kiev, Känns som hela din ledares fantasi och den propaganda du spider har lika svårt gå igen om Tivolitåget till Kiev!
Citera
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Jag förstår att effekterna inte börjat kännas ännu för folket.

Men Putin måste ju ändå inse vad sanktionerna innebär för Ryssland? Han måste veta vad som komma skall. Ett fullständigt haveri för den ryska ekonomin. Ändå ska han envisas med att anfalla Ukraina. Jag begriper det inte. Handlar det om prestige?

Det måste gått flera proppar i huvudet på honom, hans agerande är faktiskt obegripligt.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Magomed lever

https://twitter.com/MapsUkraine/status/1499413618877779982?t=SqbJoppzZY5EK-2LWk9Ajg&s=19

Haha går du på den själv. Han varit stendöd sedan den 26 februari. Videon som spels upp känner jag tom igen från innan de försökte sig på inta Hostomel Airport den 25/2 och där de tjetjenska styrkorna förvandlades till brinnande kolbitar.
Citera
2022-03-03, 17:48
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Jag tycker den gamle neandertalaren Lukasjenko kommer för billigt undan.
Det är tack vare det svinet som Ryssland kan hota Kiev.
Trupperna kom in via Belarus.
Nacka svinet.
Lukashenko bör betraktas som Putins knähund och samma sanktioner bör införas på Vitryssland. EU lär åtminstone diskutera om SWIFT bannen ska utökas till att gälla Vitryssland nu.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det går rykte i Ryssland om att gränserna ska stängas imorgon så invånarna flyr i drivor. Ny järnridå?!?

https://www.express.co.uk/news/world/1575194/russia-ukraine-news-train-prices-world-war-3-vladimir-putin
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Det börjar bli för mycket off-topic nu. Det viktiga nu är att detta krig tar slut. Vi måste ut och demonstrera som under Vietnamkriget i stället för att springa med handhjärtan och ukrainska flaggor överallt. Annars kommer mina aktiebesparingar gå upp i rök...
Äntligen ett vettigt inlägg. Mina besparingar också men dessvärre ser vi inget slut innan USA bestämmer sig för att det ska ta slut. USA som f.ö. är orsaken till att allt startade, Ryssland var tydliga med vad som skulle ske men USA fortsatte provocera. Kubakrisen fast omvänt.
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ryska armen har ju visat sig vara ett stort skämt. Kommer aldrig att kunna vinna i Ukraina det ser man ju redan nu. Fiaskot i Ukraina blev slutet för röda armen.

Nej om 10 år finns det en ny kull ryssar som dör i något annat krig nånstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in