2022-03-03, 17:40
Medlem
Känns lite läskigt att folk skriker allahu akbar och ser ut som SWAT

https://twitter.com/MapsUkraine/status/1499411088965869571?t=5nPuAqz09U1TWEHkE6WisA&s=19

Tjetjeniska styrkor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Så ohederligt att inte ange källan (med länk) tlll ditt citat. Även om vi alla vet att även Ukraina bland många andra har stora problem med korruption så vill man självklart veta vem som säger vad.

En stor fördel med vårt sätt att se på yttrandefrihet är att man har möjlighet att få mångas åsikter och återgivningar till skillnad mot diktatorisk där endast en syn på saker och ting får finnas och där det är staten som bestämmer "sanningen".

Skäms lille vän.
Kopiera bara text i Google så ser du källan direkt "WIKIPEDIA"..
Trodde alla visste det.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Suck.. börja inte nu igen..

Ryssland har egen tillverkning av elektronik till sina bilar.

Man har alltid satsat på egen utveckling och forskning inom landet och varit världsledande inom flera områden, bla när det kommer till rymdprogrammen och kärnvapen.
Bla var man först i världen med att skicka upp en kosmonaut i rymden.

Och om fabbarna inte tillverkar de ryska chippen då? Ryssarna är beroende av bolag i väst för det mesta.

Ryska passagerarplan är beroende av fransk motorteknik tex
Citera
Avslutad
Riskerar definitivt bli anarki, upplopp och revolution i Ryssland. Tänk er själva, räntor på 20%. De flesta yngre ryssar sitter på bolån om de inte haft turen att ärva lägenhet. De flesta har också lån på 50 000 o uppåt till bil o annat. ”Konsumtionslån”. Ryska arbetslösheten är dubblad innan sommaren. Även militär och poliser har lån.. skulle man göra en Comic strip. Så skulle man rita ett rum där personer med tröjor där det står ”Apple”, ”Volvo”, Exxon” snabbt springer ut, ur en annan dörröppning springer välutbildade ryssar och de med dubbla medborgarskap ut hållandes pass i högsta hugg. Putin står mitt i rummet för att dra i en lina för att släcka glödlampan. Han tittar dock inte upp för att se att det är ett brinnande ljus instoppat i sockeln..glödlampan har någon tagit med sig ”Siste man släcker lyset”.
Citera
2022-03-03, 17:41
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Msm?
Main stream media. TV4, svt, Aftonbladet, Expressen, Svd, DN, CNN etc.
Citera
2022-03-03, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Med facit vet vi att Stalin klantade sig något brutalt. Han skulle ha meddelat att CCCP ämnade förklara krig mot Tyskland ifall Tyskland anföll Polen.

Sovjet sågs som paria, men Stalin skulle ha sagt så här till Polen och andra, "ni hatar oss nu, men kommer att älska oss om två veckor".

Hela politiken satte upp Sovjet för Barbarossa. Visst Sovjet vann, men den vinsten hade kunnat vara mycket billigare.

Det börjar bli för mycket off-topic nu. Det viktiga nu är att detta krig tar slut. Vi måste ut och demonstrera som under Vietnamkriget i stället för att springa med handhjärtan och ukrainska flaggor överallt. Annars kommer mina aktiebesparingar gå upp i rök...
Citera
2022-03-03, 17:43
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acid-Brain
Tjetjenska styrkor intog tidigare en stor ukrainsk brigad: https://mobile.twitter.com/dalperovitch/status/1498002460279021570

Tydligen lär de inte ska ha mött på något direkt motstånd, vilket får mig att undra hur hög stridsmoral de ukrainska soldaterna verkligen har. Det finns bara två förklaringar till varför de ukrainska förbanden praktiskt taget gav bort brigaden.

1. De blev skitskraja och höll på att skita ner sig när de såg de tjetjenska soldaterna och valde att springa iväg med svansen mellan benen istället för att bli nya stjärtgossar till de tjetjenska elitsoldaterna.

2. Den ukrainska arméns stridsmoral är nära intill noll och att de stationerade soldaterna egentligen vara glada över att de tjetjenska trupperna äntligen hade kommit till deras undsättning.

Jag gissar själv på det senare. Märk väl att jag endast spekulerar utgående ifrån den fakta som för närvarande finns till hands, och tar inte ställning till någonting, utan förhåller mig neutral till den pågående konflikten. Däremot kan jag inte låta bli att fundera över hur den riktiga officiella ryskukrainska armén egentligen förhåller sig till den ryska operationen. Det verkar nämligen som att de enda stridande krafterna som finns är de civila ungdomar som Zelenskij tvingat ut på gatorna för att spränga bort armar och ben på sig själva med bensinbomber.

Moralen är hög i den ukrainska armén och stödet stort. för övrigt så är din länk helt värdelös och länkat till en gammal Twitter inlägg om Klitschkos uttalande från i helgen som misstolkades om att Kiev var avskuret och ombringat.
Citera
2022-03-03, 17:43
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
De har knappt börjat verka ännu, Moskvabörsen har ju varit stängd hela veckan och kommer säkert vara stängd länge till..
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Dels har inte effekterna börjat synas ordentligt ännu, dels kommer de långsiktiga effekterna vara enorma.
Jag förstår att effekterna inte börjat kännas ännu för folket.

Men Putin måste ju ändå inse vad sanktionerna innebär för Ryssland? Han måste veta vad som komma skall. Ett fullständigt haveri för den ryska ekonomin. Ändå ska han envisas med att anfalla Ukraina. Jag begriper det inte. Handlar det om prestige?
Citera
2022-03-03, 17:44
Medlem
geir44s avatar
Ukraina vinner hearts and minds blant de mest känsliga. Faktum återstår att ryssen vinner kriget och erövrar nya städer jämt.
Citera
Medlem
Rysslands underrättelsechef för utlandet säger att Ryssland nu befinner sig i ett "varmt krig" med väst, rapporterar Sky News.
Citera
Medlem
iDiot5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Suck.. börja inte nu igen..

Ryssland har egen tillverkning av elektronik till sina bilar.

Man har alltid satsat på egen utveckling och forskning inom landet och varit världsledande inom flera områden, bla när det kommer till rymdprogrammen och kärnvapen.
Bla var man först i världen med att skicka upp en kosmonaut i rymden.

Du har fel.
Ryssland har inget tillverkning av halvledare/chip. Dom må ha kretstillverkning och mönsterkortstillverkning, men det blir inget utan import av halvledare/chip.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Känns lite läskigt att folk skriker allahu akbar och ser ut som SWAT

https://twitter.com/MapsUkraine/status/1499411088965869571?t=5nPuAqz09U1TWEHkE6WisA&s=19

Tjetjeniska styrkor

Fyfan, det enda jag ogillar mer än ryssar är ju muslimer. Ryssar som också är muslimer? Värre kan det inte bli.

Inatt ryker Kiev!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in