2022-03-03, 16:56
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Du kan ju börja med att googla på vädret i stan så ser du mycket väl hur mycket snöfall det varit.

Käften nu.
Jag såg en film från Mariupol idag där det snöar. Det ligger iofs inte snö, men att det skulle kunna vara snö just nu är knappast otroligt:

https://www.youtube.com/watch?v=VdE4wRJiaYU
Citera
2022-03-03, 16:57
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Det finns det säkert. Men vi kan konstatera att Hitler, NATO och Putin inte hade det.

En analys som med nödvändighet leder till krig.

Stater kan inte agera på det sättet för det är sådant som leder till världskrig.
Citera
2022-03-03, 16:57
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ja kamrat! ryssarna har varit "milda" mot "de brutala" ukrainarna som av outgrundlig inte är tacksamma mot putain och välkomnar hans "fredsbevarande defensiva försvarsinvasion" av landet...

Land och land förresten, stor del av vad du kallar ryssland tillhörde ju mongolerna i hundratals år, de s.k. "ryssarna" borde härav givetvis lyda under Ulanbataar snarare än putain, eller hur?
https://en.wikipedia.org/wiki/Mongol_Empire
Ja, du. Om vi ska fortsätta på det spåret så visste mongolerna inte ens att jorden var rund och ritade aldrig upp några gränser, de bara kom och erövrade och tog vad de kunde och drog sedan vidare...
Citera
2022-03-03, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ja, Putin är en liten arg gubbe som inte längre får vara med och leka. Han är beredd att gå hur långt som helst. Just därför bör väst mobilisera, marschera till Moskva och göra eliminera ohyran en gång för alla.

Allt som saknas är en muppig mustasch på karln
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Har ryssar varit befriade från avgiften för att studera på svenska universitet och högskolor?

Denna "nyhet" har gått mig helt förbi. 😄
Får skylla på att jag själv var utomlands vid den tiden.

Tackar.👍
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men vi kan inte utgå från det för vi vet att Moskva ljuger.

Den riktiga orsaken kan vi bara spekulera om.

Du kommer ofta med intressanta argument och idéer. Sedan av någon konstig anledning övergår du alltid til slut till sådana här larviga översimplifieringar.
Citera
Medlem
BeachBobs avatar
Det ända som kan rädda Ryssland nu är att någon eliminerar Putin och drar tillbaka alla styrker från Ukraina. Dessutom säger att nu skall dom utlysa rättvisa val och bli medlem i NATO. Då kan Ryssland växa snabbt.
Citera
2022-03-03, 16:59
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Du såg den alltså redan. Och sen sitter du o postar den igen? Varför?

Nej, tänker inte debunka den åt dig ditt yxkaft.. Då du förmodligen redan vet o varit med när andra redan diskuterat den.

Du sitter alltså o länkar en video du redan har sett, som man har kunnat se sedan första dagen.
Jag har inte postat den innan mongo. Jag har inte sett den i den här tråden innan heller. Jag har sett den på andra håll. Jag postar inte allt jag ser i den här tråden, men nu kom diskussionen om Azov upp och då kom jag ihåg den där filmen.

Om du inte kan debunka den så kan du inte. Inget mer med det.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Det finns det säkert. Men vi kan konstatera att Hitler, NATO och Putin inte hade det.

NATO är en försvarsorganisation som är usel på att invadera länder i Europa. Visst var det förmodligen en ovis politik att släppa in massa länder i NATO, men inget av dessa länder har tvingats in i organisation.

Däri föreligger en viss skillnad gentemot Hitler och Putin.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Allt som saknas är en muppig mustasch på karln
Han har nog försökt men det blir inte till nått på grund av hans pojkaktiga hårväxt.
Citera
2022-03-03, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag har inte postat den innan mongo. Jag har inte sett den i den här tråden innan heller. Jag har sett den på andra håll. Jag postar inte allt jag ser i den här tråden, men nu kom diskussionen om Azov upp och då kom jag ihåg den där filmen.

Om du inte kan debunka den så kan du inte. Inget mer med det.

Allt vi behöver fråga oss själv, är varför just DU! sitter och spammar en och samma film.
Citera
2022-03-03, 17:00
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Det bästa just nu är att ta bort alla sanktioner mot att Ryssland drar sig ur. Och får behålla Donbass och Krim, erkännas.

Men såklart inte. Kriget ska fortsätta utan mening.

Vi är långt bortom det nu. Sanktionerna blir nog kvar mycket länge, så länge Putte är kvar vid makten är normalisering otänkbart. Väst har nu gjort mot Ryssland det man borde gjort mot Nazityskland vid Anschluss eller Sudetenkrisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in