2022-02-27, 09:55
Medlem
bcdefgs avatar
Intressant intervju som för mig tyder på att Jonnas lyft till stor del är mentalt. Att hon inför semifinalen i VM ifjol inte bryr sig om vilka hon möter är en attityd hon vad jag vet inte haft tidigare.
Edit: nu med länk https://www.viafree.se/sport/sundling-om-egna-utvecklingen-det-ar-en-ny-jonna
Senast redigerad av bcdefg 2022-02-27 kl. 10:38.
Citera
2022-02-27, 10:34
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Intressant intervju som för mig tyder på att Jonnas lyft till stor del är mentalt. Att hon inför semifinalen i VM ifjol inte bryr sig om vilka hon möter är en attityd hon vad jag vet inte haft tidigare.

En annan skillnad mot tidigare är att hon nu är riktig snabb utifrån starten medan hon tidigare alltid kom efter i starten och sedan hade svårt att ta en bra position. Håller med, det var en intressant intervju.
Citera
2022-02-27, 10:38
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
En annan skillnad mot tidigare är att hon nu är riktig snabb utifrån starten medan hon tidigare alltid kom efter i starten och sedan hade svårt att ta en bra position. Håller med, det var en intressant intervju.
Ja, vi har fått en Jonna 2.0
Citera
2022-02-28, 22:40
Medlem
bcdefgs avatar
”Jonna bedriver en helt egen idrott”
https://www.youtube.com/watch?v=d_8Ps038CsQ
Citera
2022-03-01, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
”Jonna bedriver en helt egen idrott”
https://www.youtube.com/watch?v=d_8Ps038CsQ

Fantastiskt att lyssna på norska kommentatorer, de är både kunniga, passionerade och har ett härligt språk..
Citera
2022-03-03, 11:29
Medlem
Shane21s avatar
Teodor P hypar båldrottningen i kanal 6: Jonna har alltid varit extremt stark går jag och Jonna på gymmet känner jag mig svag.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Tänkte jag skulle dela Jonnas gamla spalt från Västerbottningen men de filerna har jag tydligen lyckats slarva bort.
Kan du berätta mer om vad detta, har hon skrivit något?
Citera
2022-03-03, 16:34
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shane21

Kan du berätta mer om vad detta, har hon skrivit något?

Västerbottningen hade någon liten "kåseri" spalt där Jonna skrev som gäst några gånger under 2014. Jag laddade ner några från KB för ett par år sedan då det var lite intressant att läsa hur hon själv med ord beskrev första tiden i A-landslaget. Tänkte plocka fram och läsa dessa igen men kan tyvärr inte hitta åt dom längre.
Citera
2022-03-03, 17:26
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Västerbottningen hade någon liten "kåseri" spalt där Jonna skrev som gäst några gånger under 2014. Jag laddade ner några från KB för ett par år sedan då det var lite intressant att läsa hur hon själv med ord beskrev första tiden i A-landslaget. Tänkte plocka fram och läsa dessa igen men kan tyvärr inte hitta åt dom längre.

Det där måste vi få tag i
Citera
2022-03-05, 11:24
Medlem
Jonna har väl varit bästa svensk i vartenda lopp hon kört i år?
Citera
2022-03-05, 11:34
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Jonna har väl varit bästa svensk i vartenda lopp hon kört i år?
Inte i Dresden!
Citera
2022-03-05, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala
Inte i Dresden!
Sant, glömde bort den, det var förra året får jag försvara mig med då.
Citera
2022-03-05, 11:42
Bannlyst
Varför lyckas Jonna med det Ebba inte verkar klara av? Är enda skillnaden att Jonna är sprinter med större egenskaper på den fronten? Handlar verkligen ingenting om det mentala?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in