2022-03-03, 15:59
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Propaganda från NATO. Såväl Hitler som Putin gjorde rätt som gick in och försvara de egna civila som slaktades av mördarband på andra sidan gränsen.

Haha,. men visst planerade dem liknande "false flag" operationer.

Rätt genomskinligt så man undra varför de gör sånt. Men trollen brukar hänvisa till dessa händelser dock så kanske till för dem främst.
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Läs på. Natoansöutning har för Ukrainas vidkommande inte varit särskilt aktuell sedan 90-talet. Korruption mm gjorde att Natos intresse svalnade redan för 25 år sedan. Sedan aktualiserades frågan i Ukraina efter 2004 och man sökte medlemskap, en ansökan som senare drogs tillbaka efter att Janukovich valts till president. Men från Natos sida har intresset varit svalt hela tiden, och alldeles särskilt efter Janukovich orientering mot Ryssland 2010. Och efter annekteringen av Krim 2014 har Natomedlemskap varit uteslutet.

Möjligen kan den nu pågående invasionen förändra Natos syn på Ukraina.
Just så. Om inte minnet sviker mig så är medlemskap inte möjligt för en krigsförande nation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nu är den dock borta. Försvann kring orten Korocha.
Såg det nu, men transpondern var på såpass länge så går ju att gissa sig till vart dom ska..
Citera
2022-03-03, 16:01
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Haha det där var inget vidare skådespel.

Min gissning:
Ryska soldater har skjutit civila i en bil för att göra lite propaganda.
Killen med kameran kommer dit, "oj alla är döda!". Går runt och känner på alla och kallar de för "bror".

Därefter kommer ett medkit fram och vips skjuts det lite lätt i horisonten och hjälten i videon måste springa för sitt liv från "Ukrainarna" som skjuter mot skådespelaren för att han ska hjälpa människorna i bilen som uppenbart är döda.

Skillnaden på detta klipp och mpnga andra från kriget är att detta är för perfekt. Allt händer i perfekt ordning, väldigt grafisk i bra kvalitet.

Övriga klipp vi ser är sladdriga bilder på döda soldater, skakiga videos från riktiga beskjutningar och explosioner.

Om jag kom fram till en bil med döda, medkit i näven och redo att hjälpa folket hade jag personligen släppt telefonen. Hade dessutom några börjat skjuta hade jag släppt telefonen ytterliggare igen.

Bra försök iallafall!
Det är nästan som en scen ur en skräckfilm. Men jag är inte övertygad av din tolkning. Det här med att Azov skjuter folk som försöker fly Mariupol har jag hört från så många olika håll.
Citera
2022-03-03, 16:01
Medlem
Davys avatar
Putin ska inte projicera skiten i Ryssland på andra länder. Det är en enorm drogepedemi i Ryssland med heroin och krokodil samt tillhörande HIV. Bara att googla lite.

Ryssland håller afrikastandard.
Citera
2022-03-03, 16:02
Medlem
Marknadsassistents avatar
Undrar vad RA-64523 / RA64523 (Rossiya - Special Flight Squadron) håller på med strax söder om Moskva ?
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Genom att garantera att Ukraina inte kommer bli medlem i NATO. USA kan fortfarande göra det och kriget är slut.

USA vill inte att kriget tar slut. De hoppas det blir Putins fall. Det tragiska är att det för USA får kosta vad det kosta vill i ukrainska människoliv.

Som sagt, eller så kan Putin strunta i att invadera.

Man kan undvika en konflikt på flera olika sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Du svarade inte på en viktig och central fråga.
Kan man vara en ukrainare och ha ryska som förstaspråk?

Det finns två defintioner av nationalitet, det är bara att acceptera, för ingen bryr sig om ifall du tror att definitionen är på det ena eller andra sättet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nation#Nationsbegreppets_historik
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Journalisterna på SVT vet inget om säkerhetspolitik, miltär etc. Men kultur och resor kan de.

Instämmer helt i vad du säger.
Citera
2022-03-03, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Just så. Om inte minnet sviker mig så är medlemskap inte möjligt för en krigsförande nation.

Betyder att Ukraina inte kan bli NATO-medlem nu, vilket är Rysslands avsikt.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Zelensky får sitta kvar.
Krim är redan ryskt. Donbass tveksamt om Ryssland ger tillbaka efter folkmordet 2014.
Att Ukraina inte blir medlem i NATO och förblir neutralt innebär väl att inga NATO-trupper får uppehålla sig på ukrainsk mark.
Sverige får självklart göra vad de vill.

Tar man alla krav som Ryssland har så förstår man att de nöjer sig med hälften av dessa i dagsläget.
Så varför skedde invasionen nu?
Det finns noll logik i det.

Det var helt omöjligt för Ukraina att gå med i NATO som läget var. Om de inte först skulle släppa Donbass och Krim vilket aldrig skulle skett.
Så om enda kravet var att Ukraina inte skulle gå med i NATO hade man redan uppnått detta innan kriget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Och 15 miljoner Dollar brann upp
Vad blir det i rubel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto