Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Det här är oerhört vidriga bilder, men det här påstås vara så Azov behandlar den civilbefolkning som försöker fly Mariupol.
https://twitter.com/vicktop55/status/1499391797457559562
Om nån som kan ryska eller ukrainska kan ge ett sammandrag över vad som sägs i filmen skulle det vara intressant.
Haha det där var inget vidare skådespel.
Min gissning:
Ryska soldater har skjutit civila i en bil för att göra lite propaganda.
Killen med kameran kommer dit, "oj alla är döda!". Går runt och känner på alla och kallar de för "bror".
Därefter kommer ett medkit fram och vips skjuts det lite lätt i horisonten och hjälten i videon måste springa för sitt liv från "Ukrainarna" som skjuter mot skådespelaren för att han ska hjälpa människorna i bilen som uppenbart är döda.
Skillnaden på detta klipp och mpnga andra från kriget är att detta är för perfekt. Allt händer i perfekt ordning, väldigt grafisk i bra kvalitet.
Övriga klipp vi ser är sladdriga bilder på döda soldater, skakiga videos från riktiga beskjutningar och explosioner.
Om jag kom fram till en bil med döda, medkit i näven och redo att hjälpa folket hade jag personligen släppt telefonen. Hade dessutom några börjat skjuta hade jag släppt telefonen ytterliggare igen.
Bra försök iallafall!