2022-03-03, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Ingen kunde räkna med för sex månader sedan att Putin faktiskt skulle skapa ett krig inne i Ukraina. Det sågs som tomma hot från majoriteten av invånarna.

Det är lätt att vara efterklok.

Du måste ha sovit djupt de sista åren.

Ryssland krigade mot Georgien i 2008 direkt efter att NATO beslutat att Ukraina och Georgien skulle bli NATO-medlemmar.

Ryssland/Putin har sagt helt klart att försöka få Ukraina i NATO är en krigsförklaring mor Ryssland.

Sedan 2014 pågår ett inbördeskrig i Ukraina som stöds av Ryssland.

Sedan ett år trappar Ryssland upp med trupper vid gränsen.

Du måste vara totalt blind för att vara överraskad.

Alla i NATO's stab visste att det skulle bli krig sedan länge.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Om jag fattar det rätt så ska Ukraina gå till nytt samtal med exakt samma sinnessjuka position som inför förra rundan? Krim tillbaka, Donetsk och Lugansk tillbaka. Dessutom kräver de massiva krigsskadestånd.

Det är helt uppenbart för alla nu väl att de här judarna som styr Ukraina vill se ett regelrätt folkmord på sin egen befolkning?

Har ni lyckats krysta fram en lösning på det här med att ukrainarna både är judar och nazister än?
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mortpiedra
Om Zelensky ville det bästa för sin befolkning skulle han uppmanat NATO att gå med på vad Putin ville för 6 månader sedan:
- erkänna Krim som ryskt territorium
- ge garantier att Ukraina alldrig blir medlem av NATO

Då hade vi inte haft det krig vi har idag.
Då hade den ukrainska befolkningen och Ukraina inte behövt dö och lida

Eller om Putin hade struntat i att invadera.
Citera
2022-03-03, 15:28
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Vore kul om plötsligt de flesta flashbackare kunde kontrollera självsäkra påståenden.

Putin Speaks English for CNN
https://m.youtube.com/watch?v=FiFAeluRtao

Wow, intressant. Han låter mycket mindre imposant på engelska, närmast lågmäld.
Citera
2022-03-03, 15:28
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Det går inte att resonera med Putin och tydligen inte med hans fans heller.

Jag är inget fan eller försvarar hans handlingar jag förklarar dem. Mig spelar det ingen roll om han lever eller dör. Jag vill dock inte dras in i ett meningslöst kärnvapenkrig för att dina gelikar vägrar inse verkligheten.

Ni sitter och försvarar ett korrupt skithål ni inte brydde er ett skit om innan kriget, som om det är ert krig. Samtidigt sitter ni säkra i era hem och runkar.
Citera
2022-03-03, 15:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Fantastiskt Sverige. Det enda man lyckades åstadkomma är att alla från Ukraina som redan bor i Sverige (vissa i mer än 20 år, som mig) får åka gratis kommunaltrafik.

Vilket skämt.

Vad vill du ha då?
Citera
2022-03-03, 15:29
Medlem
Upperkutts avatar
Här är ett helt fullmatat PDF-dokument med bilder från kriget där Ryssar har bombat barn och civila. Varning för starka bilder!

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fdrive.google.com%2Ffile% 2Fd%2F1mPax3Usdah2Ozesu0HbcYr6GZgsdaoks%2Fview%3Fu sp%3Dsharing

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
Citera
2022-03-03, 15:30
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Så vad ska han göra om Nato placerar kärnvapen i baltländerna... ska han invadera eftersom han inte tolererar kärnvapen vid gränsen? 😂

Han kan leva med att baltländerna är med i NATO. Jag har sagt detta flera gånger. Detta är ingen "gotcha". Han drog en linje i sanden och sade att NATO ska ge fan i Ukraina. Det var droppen.
Citera
Medlem
bofhs avatar
"Details of '120,000 Russian soldiers' leaked by Ukrainian media
Verification hit and miss so far"

https://www.theregister.com/2022/03/02/russian_soldier_leaks/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Eller om Putin hade struntat i att invadera.

Ja, men Zelensky och NATO kunde också ha sett till att det alldrig blev krig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vad för alternativ har vi till att pressa Putin till att lämna västra Ukraina samt sluta hota Sverige och Finland med invasion om vi inte lyder Ryssland?

Situationen är komplicerad ja, minst sagt, och moral samt heder har inget utrymme i politiken. Det suger, men det är som det är.
Putin borde ha koncentrerat sig på att reda upp i Ryssland. Nu är det för sent.
Det hotas inte om en rysk invasion, sitt stilla i båten. Det var bara en neger som fick vädra sina egna lågbegåvade slutsatser.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Vore kul om plötsligt de flesta flashbackare kunde kontrollera självsäkra påståenden.

Putin Speaks English for CNN
https://m.youtube.com/watch?v=FiFAeluRtao

Han pratar tyska och lär visst förstå och kunna prata lite svenska också. Från tiden som KGB-officer i Östtyskland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in