2022-03-03, 14:57
Medlem
baggebo1s avatar
Om jag fattar det rätt så ska Ukraina gå till nytt samtal med exakt samma sinnessjuka position som inför förra rundan? Krim tillbaka, Donetsk och Lugansk tillbaka. Dessutom kräver de massiva krigsskadestånd.

Det är helt uppenbart för alla nu väl att de här judarna som styr Ukraina vill se ett regelrätt folkmord på sin egen befolkning?
Citera
2022-03-03, 14:57
Medlem
det 90 minuter långa telefonsamtalet som Frankrikes president Emmanuel Macron haft med Rysslands president Vladimir Putin sa Putin att han ska fortsätta strida mot "nationalisterna i Ukraina" utan några kompromisser, enligt Kreml, rapporterar den franska tv-kanalen BFM.

Under samtalet ska Putin också ha hotat att lägga ytterligare krav på Ukraina.
Citera
2022-03-03, 14:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Som jag förklarade lättare att motivera intervention när man har 10 anledningar än 1. Men mitt inlägg var något sarkastiskt.

Ok
Citera
2022-03-03, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Fantastiskt Sverige. Det enda man lyckades åstadkomma är att alla från Ukraina som redan bor i Sverige (vissa i mer än 20 år, som mig) får åka gratis kommunaltrafik.

Vilket skämt.

Åk inte gratis då…
Citera
2022-03-03, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Det är några bloggare och internetkändisar som har gjort det. Men det är tufft när 'dåligt prat' om militären kan leda till långa fängelsestraff och skuldsättning för livet.
Putins underbara Ryssland du vet..

Mvh
Hade ju varit intressant att få ryssarnas ärliga tankar om kriget och hur illa det är i ryssland nu. Men förstår ju att det inte är så lätt att dela med sig av vad som händer då det kan få allvarliga påföljder
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Jag tror att ukrainarna skiter blankt i dina rekommendationer.
Det var kört för Putin i samma sekund som han lät trupperna korsa gränsen.

Ja det har dom ju givetvis sin fulla rätt att göra. Men nu frågade användaren vad jag rekommenderade som alternativ till globalismplutokrati och presenterade ett alternativ.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Av att döma verkar Putin trivas med att samtala med Macron. Innan så hade de flitiga konversationer och idag 90 minuters telefonsamtal. Hur kommer det sig att just dessa 2 talar med varandra så pass ofta? Macron raggade ju upp sin bra mycket äldre lärare, men är han så charmig att Putin blivit betuttad?
Citera
2022-03-03, 15:00
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Om jag fattar det rätt så ska Ukraina gå till nytt samtal med exakt samma sinnessjuka position som inför förra rundan? Krim tillbaka, Donetsk och Lugansk tillbaka. Dessutom kräver de massiva krigsskadestånd.

Det är helt uppenbart för alla nu väl att de här judarna som styr Ukraina vill se ett regelrätt folkmord på sin egen befolkning?
Rimliga krav.
Citera
2022-03-03, 15:01
Medlem
rotesaus avatar
Putin-nytt, enligt AB:
Citat:
I det 90 minuter långa telefonsamtalet som Frankrikes president Emmanuel Macron haft med Rysslands president Vladimir Putin sa Putin att han ska fortsätta strida mot "nationalisterna i Ukraina" utan några kompromisser, enligt Kreml, rapporterar den franska tv-kanalen BFM.

Under samtalet ska Putin också ha hotat att lägga ytterligare krav på Ukraina.

Nationalist?
Nazist-nationalist-knarkarna i Kiev lär väl anse ett och annat om detta?
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Men vad ska de säga då? Ja ta bara vårt land ni som har inkränktat oss. Nöjer ni med X mycket bara för ni ska lämna oss ifred?
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Russian Defense Ministry: All Western mercenaries who arrive in Ukraine will not have the right to the status of a prisoner of war. A good warning to everyone who wants to cosplay SS legionnaires.
https://t.me/voenkorKotenok/31864
Citera
2022-03-03, 15:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Ryssar plundrar ukraina: https://www.youtube.com/watch?v=OoM5yx1IVFY

Jag kan förstå att man tar mat när man inte får någon men att stjäla annat är fel, och att ta en massa mat och sedan lämna den på marken. De delar av Ukraina som ryssarna kontrollerar kommer bli helt utplundrat, det kommer inte gå att bo där för civila. Alla kommer att försöka fly västerut. Det blir en etnisk rensning där de kommer flytta in människor från Ryssland senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in