2022-03-03, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Ja det har dom ju givetvis sin fulla rätt att göra. Men nu frågade användaren vad jag rekommenderade som alternativ till globalismplutokrati och presenterade ett alternativ.

Skulle du kunna förklara för mig vad globalismplutokrati är?
För helt ärligt, jag har inte en aning.
Citera
2022-03-03, 15:02
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Rimliga krav.
Verkligheten på marken då? Var kommer ni människor ifrån?
Citera
2022-03-03, 15:03
Medlem
Om Ukraina överlever den här invasionen/kriget så måste det ske ändringar inom landet.
Det kan inte vara så att ett land styrs av oligarker som bestämmer allt och tjänar grova pengar på befolkningen.

Det jag inte förstår är hur oligarker som också har medborgarskap i Israel kan vara rikast i hela landet? Judar som skapat sig en enormt rikedom på folket bekostnad och lyckats sätta judar som idag styr hela landet.

Jag vet inte hur mycket just religion och att de har Israel kopplingar spelar någon roll men märkligt att en folkgrupp som består av 0.01% av befolkningen kan ha så mycket makt? Eller?

Ukraina känns väldigt märkligt som land, ett korrupt land minst sagt.
Dagens president Volodymyr Zelenskyj har stora kopplingar till oligarken Ihor Kolomoyskyi, och säger sig vilja kämpa korruption. Är inte förvånad om han själv är extremt korrumperad.

Citat:
Ukrainas näringsliv styrs i stor utsträckning av ett fåtal entreprenörer och deras familjer – "oligarkerna". De etablerade sig under 1990-talet, när det tidigare sovjetiska statsägda systemet i stor utsträckning ersattes av privat företagsägande. Maktkoncentrationen inom det ukrainska näringslivet anses förhindra ett effektivt reformerande och moderniserande av landets ekonomi. Företagsgruppernas inflytande har också medfört att de på egen hand kunnat sätta spelregler och priser inom de branscher där de har en dominerande ställning. Bland annat hanteras importen av rysk och centralasiatisk gas genom ett fåtal företagsgrupper som gynnat sig själva, och kopplingar till den utbredda korruptionen är många.

Det koncentrerade ägandet av etermedierna anses också bidra till en styrd opinionsbildning.
Citera
Medlem
Blagueurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Av att döma verkar Putin trivas med att samtala med Macron. Innan så hade de flitiga konversationer och idag 90 minuters telefonsamtal. Hur kommer det sig att just dessa 2 talar med varandra så pass ofta? Macron raggade ju upp sin bra mycket äldre lärare, men är han så charmig att Putin blivit betuttad?
Han verkar ju inte vara helt framgångsrik dock. Putin ställer bara allt hårdare krav på Ukraina.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det är bara CNN som påstår att de är övergivna. Truppen kan ju faktiskt ha tagit in på hotell. Det är ju inte heller som så att Ukraina är fientlig terräng. Kring 33-66% av befolkningen är Ryssar och kanske upp till 80-90% har Ryskt påbrå i någon form. Truppen kan vara på besök hos släktingar.
Vad har du för källa till det fetade?
Jag har läst att 8-9 miljoner är ryssar. Det blir c:a 17%.
En stor majoritet av dessa lär inte vara särskilt positiva till "oväntat besök" från ryska militärer just nu.
Citera
2022-03-03, 15:04
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Om jag fattar det rätt så ska Ukraina gå till nytt samtal med exakt samma sinnessjuka position som inför förra rundan? Krim tillbaka, Donetsk och Lugansk tillbaka. Dessutom kräver de massiva krigsskadestånd.

Det är helt uppenbart för alla nu väl att de här judarna som styr Ukraina vill se ett regelrätt folkmord på sin egen befolkning?
Nej, det är något som du har fått för dig.

Tycker du att Zelensky bara skulle ha gett upp och låta Ryssland ta över Ukraina bara för att dom ligger i ett kraftigt militärt underläge?

Tänk en extra gång, vad för signaler hade det givit till Putin?

Tycker du att Sveriges statsminister bara ska titta på om Putin kommer försöka ta över Gotland? Annars skulle det ju vara ett "folkmord" mot oss svenskar, eller?

Åk till Ryssland din tomte.
Senast redigerad av Fricky 2022-03-03 kl. 15:06.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är skitsamma vad svenskar klarar och ej.

Nu är det Sveriges väl först som gäller. Det sagt borde vi naturligtvis skicka hem alla tidigare asylanter ögonaböj, och därefter har vi plats för 1 miljon ukrainska kvinnor och barn.

Nej, vi kan inte vara egoistiska och bara tänka på oss själva.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men vad ska de säga då? Ja ta bara vårt land ni som har inkränktat oss. Nöjer ni med X mycket bara för ni ska lämna oss ifred?
De hade väl kunnat vara seriösa?
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Om jag fattar det rätt så ska Ukraina gå till nytt samtal med exakt samma sinnessjuka position som inför förra rundan? Krim tillbaka, Donetsk och Lugansk tillbaka. Dessutom kräver de massiva krigsskadestånd.

Det är helt uppenbart för alla nu väl att de här judarna som styr Ukraina vill se ett regelrätt folkmord på sin egen befolkning?
Svar ja! De har ägnat sig åt det i åtta års tid.

https://odysee.com/@Coluna5100:3/UkraineCrisisDonbassChronicleofGenocide:1
Citera
2022-03-03, 15:05
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hur nära ett världskrig/kärnvapenkrig uppskattar ni att vi är? Är det troligt?

Lååångt.
Citera
2022-03-03, 15:05
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag kan bara tolka det som att du tycker det är bättre att invadera och mörda en befolkning än att ha det system som vi har.

Din bevekelsegrund verkar vara att något som heter REIT är skurkar.

Du är nog ganska ensam i ditt synsätt.

I stort sett alla stora fonder och banker uppstår från skurkar, krigshetsare och utsugare av den egna befolkningen. Nu står ju Ryssland för samma sak, så det blir ju ganska ointressant att välja mellan två lika dåliga alternativ.
Citera
2022-03-03, 15:06
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Nej, det är något som du har fått för dig.

Tycker du att Zelensky bara skulle ha gett upp och låta Ryssland ta över Ukraina bara för att dom ligger i ett kraftigt militärt underläge?

Tänk en extra gång, vad för signaler hade det givit till Putin?

Åk till Ryssland din tomte.
Som ni resonerar har jag svårt att tro att det här slutar med att det ens finns nåt Ukraina när det här är över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in