Citat:
Ursprungligen postat av
twoeggs
Det kvittar väl för fan? Jag har inte sagt att Monroedoktrinen är ett giltigt dokument. Jag säger att de borde vetat att de provocerade Ryssland med att annosera Ukrainas medlemskap i NATO precis som dom själva blev provocerade och försökte förhindra att Europa la sig i Sydamerika. Försvarar inte Ryssland eller är Ryss så sluta hitta på. Skiter väl i Ryssland och Putin är för mig ointressant.
https://www.youtube.com/watch?v=JrMiSQAGOS4
Sjukt oansvarigt att offra Ukraina för sina egna "nobla intressen" att sprida stärka NATO, sprida demokrati och att få mer pengar i fickorna till de redan rika globalisterna. Tillslut kommer detta bli väst-civilisationens fall. Demokrati är bara bra om det verkligen är demokrati och inget globalistjippo som gör folken totalt Identitetslösa.
Vad menar du med giltigt dokument? Monroe var en amerikansk president som förklarade att USA inte skulle acceptera ytterligare ingripanden av europeiska stater i amerikanska staters interna angelägenheter och att USA samtidigt lovade att inte ingripa i europeiska angelägenheter.
Det var inte jag som tog upp Monroedoktrinen utan du, när du på ett, i mina ögon lite udda sätt, anförde den som ett skäl för att ryssarna gått bananas och invaderat Ukraina eller möjligen som en analogi. Skall man ägna sig åt whataboutism så är det bättre att vara påläst än att inte vara det. :-)