2022-03-03, 13:59
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
En folkhop stannade en lastbil och plundrade den.Det ökar Stackars folk.

Var ?
Citera
2022-03-03, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
VPN är ju krypterat och jättebra. Det använder alla hackers
Ja du fortsätt med det.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ryska fältransoner verkar schyssta. Finns en recension på cornucopia av en utgången rysk sådan.

Stor var den också. 4000 kalorier.
7 år över tiden? Lär sätta rejäl fart på magen.
Kommer ihåg i lumpen när man fick arméns konserver, de funkade i fält men magen kom igång vill jag minnas.
Citera
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=bu6xUG9zoRg

Intressant video från en vanlig ryss perspektiv om hur kriget och sanktionerna påverkar dem.

Kort sammanfattning: de blir fullständigt rövknullade på ett sätt som sällan skådats i historien
Senast redigerad av Reiwa 2022-03-03 kl. 14:03.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Aj aj aj om det stämmer!

https://twitter.com/i/status/1499356904748982276
Det verkar ju hela tiden bekräftas att hela organisationen är som en parodi.

Men enligt rysstrollen är det nog ett genialiskt 14-dimensionellt schackdrag av putin. Typ, 'ahh, så smart ju. Man får trupperna att se svaga och utmärglade ut å sen tar man Kiev ba! Sånt geni vår putin är'

Galet. Stackars alla ryssar.

Mvh
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Hur kan du ens jämföra Putin med hitler?

Hur kan man inte jämföra Putin med Hitler? En liten maktgalning.
Senast redigerad av FockeWulf190d 2022-03-03 kl. 14:03.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Det kvittar väl för fan? Jag har inte sagt att Monroedoktrinen är ett giltigt dokument. Jag säger att de borde vetat att de provocerade Ryssland med att annosera Ukrainas medlemskap i NATO precis som dom själva blev provocerade och försökte förhindra att Europa la sig i Sydamerika. Försvarar inte Ryssland eller är Ryss så sluta hitta på. Skiter väl i Ryssland och Putin är för mig ointressant.

https://www.youtube.com/watch?v=JrMiSQAGOS4

Sjukt oansvarigt att offra Ukraina för sina egna "nobla intressen" att sprida stärka NATO, sprida demokrati och att få mer pengar i fickorna till de redan rika globalisterna. Tillslut kommer detta bli väst-civilisationens fall. Demokrati är bara bra om det verkligen är demokrati och inget globalistjippo som gör folken totalt Identitetslösa.

Vad menar du med giltigt dokument? Monroe var en amerikansk president som förklarade att USA inte skulle acceptera ytterligare ingripanden av europeiska stater i amerikanska staters interna angelägenheter och att USA samtidigt lovade att inte ingripa i europeiska angelägenheter.

Det var inte jag som tog upp Monroedoktrinen utan du, när du på ett, i mina ögon lite udda sätt, anförde den som ett skäl för att ryssarna gått bananas och invaderat Ukraina eller möjligen som en analogi. Skall man ägna sig åt whataboutism så är det bättre att vara påläst än att inte vara det. :-)
Citera
2022-03-03, 14:01
Medlem
rotesaus avatar
The Guardian:
Citat:
EU officials in Brussels have said they believe the Ukrainian figures in relation to the deaths of Russian soldiers are accurate, Daniel Boffey writes.

Ukraine’s president Volodymyr Zelenskiy said on Thursday morning that 9,000 Russian soldiers have been killed in the fighting since the invasion started on 24 February.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Nä, jag lade ju till det, men förhoppningsvis är det ändå någon ryss som halkar in på sputnik.com och får sig lite sanning till livs
Här kan du själv få dig lite sanning till livs:

https://odysee.com/@Coluna5100:3/UkraineCrisisDonbassChronicleofGenocide:1
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Var ?
VästrA Moskva
Citera
2022-03-03, 14:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Inget håller hur länge som helst men frystorkat som är 10-20 år gammalt är inga problem så länge det förvarats torrt och svalt.

Det är väl ingen hemlighet att ryska armén är ganska eftersatt?
Det har iofs hänt rätt mycket gällande förläggningar och förmåner, men att inte kunna klara underhållet tyder bara på dålig planering. Att slarva med underhåll för av deras toppsystem känns heller som rent slarv.
Hela operationen känns dåligt planerad.
Citera
2022-03-03, 14:02
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Russland takker nei til å være observatører under Nato-øvelse
https://direkte.vg.no/krig-i-ukraina/news/nrk-russland-trekker-seg-som-observatoerer-under-nato-oevelse.Sgi9qPIBU?utm_source=vgfront&utm_content=h ovedlopet_row5_pos1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in