2022-03-03, 13:01
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Trump blev president på grund av att han tog upp reella problem i USA, problem som han löste fram till valfusket orsakade ett avbrott i hans presidentskap. Problem som biden nu ignorerar eller förvärrar, och därmed orsakar kaos i landet.

Putin sitter vid makten pga valsystemet i ryssland, det lär INTE vara så att inte röster "försvinner" eller "dyker upp" om hans makt hotas.

De så kallade "intellektuella" är i allmänhet de som driver hat/propagandakampanjerna, så de är de sista som ska kallas "kritiskt tänkande".

Återigen ett svar som visar vad jag menar med vad jag skrev.

Blabla en gammal övervintrad Trumpet och foliehatt ser jag, finns andra trådar för detta.
Citera
2022-03-03, 13:02
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Eller så var det högsta ledningen på SOF men staten (d.v.s. Zelensky, ministrar etc) fick säga till. Oavsett så är det ju givetvis helt orimligt och man visste ju direkt att en rättelse skulle hända.

Ett rimligt antagande är väl att de beslutade på staben att de skulle gå ut med ett offentligt meddelande till de ryska artilleristerna med budskapet att de skulle passa sig, inte så mycket riktat till ryssarna som till civilbefolkningen, för att visa att man faktiskt gjorde något. Sedan överlät man åt någon enskild att lägga upp själva meddelandet, inklusive att skriva det. Och denne enskilde individ ansåg sig ha mandat att ta en hel del egna initiativ när det kom till själva formuleringarna. Detta skedde igår kväll och när sedan pressavdelningen kom till jobbet idag på morgonen och upptäckte vad som stod i de internationella tidningarna så satte de kaffet i vrångstrupen och såg sedan till att få det fixat (med lite tur är det någon ukrainare som blivit degraderad också).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Styrkor från norr och nordöst är ju nu lika nära. Man kommer inringat Kiev.

I öst har Donetsk förmodligen kontakt med Kharkhiv offensiven. Ryssarna gör det inte perfekt. Men momentum är framåt.

Ju längre det fortskrider i tid alltså, desto större blir dom ryska förlusterna och förbanden fungerar allt sämre.

I mina ögon är det fullständigt kört för Ryssland. Det är också orsaken till att dom blivit "förhandlingsvilliga".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av opoq101
Skulle ryskt stridsflyg bomba sönder Stockholm för 5k pansarskott menar du? Då kan jag säga att Putte har skitit i det blå skåpet.

Han kan bomba sönder annat. Oskarshamn, Forsmark, Ringhals, Harsprånget, Porjus och Stornorrfors. Få människor drabbas direkt men många indirekt. Preemraff och Nynäs...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mortpiedra
Om NATO erkänner Krim som en del av Ryssland och garanterar att Ukraina inte blir medlem av NATO då har Putin uppnått vad han sedan 2008 kräver!

NATO kan alltså mycket enkelt genom få slut på kriget och därmed stoppa döden och lidandet hos den ukrainska befolkningen.

Det räcker inte att garantera att de inte går med i NATO. Om inte Ryssland knäcker den fullständigt så kommer landets att fyllas med vapen på aldrig för skådade nivåer. Därför är även stillestånd i större skala osannolikt. Men vi får se
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Putte o hans Putinetter haha

Nu kan ryssen bara köpa västprylar dyrt på svarta marknaden. Tillbaks till sovjettiden

Lyckades du smuggla med ett extra par Levis-jeans om du besökte Moskva i början på 80-talet så kunde det betala kostnaden för hela din resa.

Snart är vi nog där igen
Citera
2022-03-03, 13:03
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Borsjtj är en UKRAINSK soppa dock, inte rysk.
Där ser man. Men det är just därför dom inte vill ha den ryska borsjtjen av lägre kvalitet.
Citera
2022-03-03, 13:03
Medlem
Citat:
För att tanke, analys och nyansering är något som sverige inte behöver tycker du? Du föredrar

https://www.youtube.com/watch?v=XvGmOZ5T6_Y&ab_channel=Movieclips

Istället?

Du förstår inte att din kommentar ger mig "rätt"?

Jag känner bara glädje över ditt frånfälle.
Det är min tanke analys och nyans av det hela.
Citera
2022-03-03, 13:04
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Trump blev president på grund av att han tog upp reella problem i USA, problem som han löste fram till valfusket orsakade ett avbrott i hans presidentskap. Problem som biden nu ignorerar eller förvärrar, och därmed orsakar kaos i landet.

Putin sitter vid makten pga valsystemet i ryssland, det lär INTE vara så att inte röster "försvinner" eller "dyker upp" om hans makt hotas.

De så kallade "intellektuella" är i allmänhet de som driver hat/propagandakampanjerna, så de är de sista som ska kallas "kritiskt tänkande".

Återigen ett svar som visar vad jag menar med vad jag skrev.

Du måste försöka gå vidare i livet. Kämpa på alt välj andra trådar på Flashback för detta ältande.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Monroedoktrinen etablerades 1823 och är ganska överspelad ett par gånger om, senast av FN-stadgans regelverk om rätten till försvar och kollektivt försvar, men det är sött att du försöker.

Överspelad? Den handlar ju om exakt samma sak, att nationer försvarar sina egna intressen(i delar av världen de inte har något med att göra). USA visste mycket väl att när de annonserade om NATO-expansion i Ukraina skulle det leda till en provokation mot Ryssland. Precis som samma sätt som Europeiska länder provocerade USA i frågan om Sydamerika. Det här är en konflikt mellan västliga intressen NATO/EU och Ryssland/Kina(Indien som vågmästare). Nu låter man folket i öst döda varandra i demokratins vackra glans. Väldigt oansvarigt. Är man cynisk så tror man kanske det var meningen från första början.

https://www.youtube.com/watch?v=JrMiSQAGOS4
Senast redigerad av twoeggs 2022-03-03 kl. 13:07.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wolfcastle-
- Jag förstår mig inte på detta sjukt patetiska kommentar som är återkommande: Hur fan kunde Nato bomba Serbien?

Till alla jävla efterblivna nötter: Många här inne skriver att Ryssland måste stoppas med våld. Och då är dem inne i sitt första krig. Tänk om Ryssland, en kort stund senare skulle även anfalla Estland. Därefter Finland. Sist men inte minst Sverige. Är det inte läge för Nato att vidta åtgärder vid detta läget?

Serbien anföll (likt Ryssland): Slovenien, Koratien, Bosnien och Kosovo.

Nato anföll Serbien. Ja. Synd bara att inte detta satellitstat till Ryssland inte jämnades med marken.

Läs på. Innan ni väljer att öppna käften.
De borde bombat långt tidigare, de borde sänkt den där jävla båten som besköt Dubrovnik, i krigets början.
Nu var det Kroatien som till stora delar knäckte Serberna, vi höll på att få två ytterligare folkmord men dessa stävjades av Kroatiska styrkor.
Lite ironiskt med tanke på att Kroatiska separatister, tidigare gett sig på muslimska bosnier.
Senast redigerad av Knut-Anne 2022-03-03 kl. 13:07.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Intressant att ryssarna kör sina ambulanser fulla med ammo.

https://m.youtube.com/watch?v=opS_SQkQSRg
Så bra, då blev samtliga ryska militärambulanser plötsligt legitima mål i kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in