2022-03-03, 10:34
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad är fantasier? Att en eberspächer går på bensin?

Att jag frågar var tälten är?

Hur går det med debattekniken idag egentligen?

Nu var frågan vilka möjligheter det finns för soldater i en konvoj att värma sig med. Punkt
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Och det tycker du är bra, att Nato gör vad dom vill?
Jag sitter spänd och väntar på att Finland ska dras in i konflikten så jag får åka och döda ryssar.
Citera
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ta reda på fakta.

Det är du som påstår något, så fram med det som stöder din argumentation.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
En rysk general har stupat.

https://mobile.twitter.com/TheDeadDistrict/status/1499314444177915916?cxt=HHwWmICyveKi0c4pAAAA
Citera
2022-03-03, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är faktiskt rätt många utanför tråden som uppfattar att det inte går Putins tänkta väg.

Konvojen sticker ut som ett fiasko i mina ögon.
I övrigt håller jag faktiskt med dig om att man inte vet hur något i landet ligger till vare sig angrepps eller försvarsmässigt.
Det var ett väldigt tjat om den där konvojen. Varför stirra sig blind på den?

De har ju själva sagt att den är haltad pga snack mellan båda sidorna. Är det då konstigt om den inte rör på sig?
Citera
2022-03-03, 10:35
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Varför är de så tyst om talet FN hade angående att Ryssland ska invadera Sverige och Finland ?!
Länk till detta hade ju varit bra också.
Citera
2022-03-03, 10:36
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
https://mobile.twitter.com/ejmalrai/status/1499297233698701316
Tack
Legosoldater..?
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är upp till Ukraina vilken säkerhetspolitik de väljer. Och även om de blev medlemmar i Nato är steget långt till att kärnvapen placeras där. Majoriteten av medlemsstaterna har inga kärnvapen i sina länder.

Det är inte alls upp till Ukraina att välja sin säkerhetspolitik. Ukraina skall upphöra som stat och ingå i det Storryska riket som dom tillhört i flera hundra år.
Samma etnicitet, språk, religion och kulter.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Då har Nato heller ingenting österut att göra, men det är där dom vill placera kärnvapen riktade mot Ryssland.
Ukraina är inte Europa och inte heller Georgien, det bor det ett Slaviskt folkslag och inge Germaner.
NATO har allt i öst att göra. Se bara vad som händer när vi lämnar området, tex Afghanistan!

Vad händer när Väst lämnar Afrika? Våldseskalering och kinesisk expansion.

Jag har varit emot våra interventioner i Afghanistan, Syrien, Irak, Palestina och mest av allt Libyen. Detta eftersom att jag är för en rättvis penningpolitik. Kalla mig gärna idealist!
Det betyder dock inte att jag är omedveten om övriga världens hunger efter maktskifte, och historien talar sitt tydliga språk;
Väst är ändå den mest humana övermakten för världens folk. Vi är det fortfarande, trots avkristnandet och bankirmaffians enorma inflytande.

Vi har aldrig invaderat Kina eller Ryssland, utan dessa har på helt egen hand gjort sina länder till vad de är. Eller "helt på egen hand...". Vi kan säga "med hjälp av en viss utvald grupp", men Väst har definitivt inget med eländet i Ryssland och Kina att göra.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Nu var frågan vilka möjligheter det finns för soldater i en konvoj att värma sig med. Punkt

Ja. Och konvojen har stått ett tag. Hur länge räcker bränslet?

Var är tälten?

Sitter de dygn efter dygn i sovsäckar i sina fordon?

Det finns åtskilligt med med trafikstockning som är märkligt.
Citera
2022-03-03, 10:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det är inte alls upp till Ukraina att välja sin säkerhetspolitik. Ukraina skall upphöra som stat och ingå i det Storryska riket som dom tillhört i flera hundra år.
Samma etnicitet, språk, religion och kulter.

Ukrainarna verkar inte hålla med om det. De får medhåll från resten av världen.
Citera
2022-03-03, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Hur skulle du svara om jag skrev att narrativet "Rysslands plan a misslyckades" är ett vilseledande narrativ?

Det går enkelt att desarmera, bara att kolla hur stort Ukriana är. Det är omöjligt att ta ett land på en dag.

Den springande punkten är att dom ska inte in dit och ta något land alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in