Självklart ska jag svara på det Ulla när nu frågar artigt
Du måste förstå först att Ryssland/Ukraina är väldigt nära varandra, kultur , familje band etc
Många släktingar etc
Lite som Norge/Sverige
Så fråga dig själv skulle Sverige/Norge krigat samma stil om vi mötte Irak? svar nej, för känslor kommer "mina bröder"
Så skulle Ryssland köra "old school"
Dvs
1.Artelleri- bombregn som fan + flyganfall , BOMB Flyg (som inte användes första dagarna, nu vet jag inte)
2. Flyg anfall för slå ut det sista
3. Pansar åker in och skjuter allt som rör sig
Det är rätt många döda då, eller hur??
Det skulle med största sannolikt vara droppen för Putins karriär för 1 av 3 soldater har släktband med Ukraina, säkert Putin med på ngt sätt
I Ukraina finns pro-puttar/anti-puttar som i Ryssland, lite som Donald Trump/Biden bråken vi ser i USA
Putin är smart nog att fatta detta
Så minimal civil död som möjligt
Jag kan inte svara att han gör det men han är väldigt Kalkylerande
Alla militära operationer från söta Sverige till Saddams Irak räknar man civila offer. Inget man kommer undan såvida vi inte ska återvända till 1800 fält krig där vi mötts... men så är det dessvärre inte .
Med det sagt - Så skulle inte Putin göra sån här taktik mot Sverige, då inga band på samma sätt....lättare då att bomba skiten av hotet då
Sen får du tro vad du vill
Men ett petroleum land som Ryssland skulle sakna bränsle är som att säga vi svenskar saknar demokrati
Men ett råd : Kalla folk inte rasister för de tycker vår migrationspolitik suger
och kalla inte folk namn ... jag håller inte med Kriget men tro de åker på pisk är önskedrömmar
[uQUOTE=Hor-Ulla|79344074]Jag tror absolut på usel logistik och soppa torsk teorin. Du glömde besvara frågan om stridsflyg? Du skrev att jag fick fråga dig va du ville eftersom du är militärexpert. Så besvara gärna den frågan tack.[/quote]