2022-03-03, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Nu insinuerar du att jag ska ha stöddat mig med att jag kan allt. Det är ett personangepp som inte stämmer, men personangrepp används av vissa som inte kan försvara sina teser.

Ska man "bjuda in tvivel" bör man göra det med argument som är rimliga och är de helt orimliga - som mina tre punkter antyder (media säger motion ökat under pandemin, massivt ökad vikt hos folket osannolik och omedelbart död efter genomsnittligt ökad vikt osannolikt) - tar jag mig friheten att påpeka det.

Vore mer klädsamt om du medger att idén inte var så bra.

Vi är fullständigt överens om att folk inte kommer dö i princip idag av dålig hälsa till följd av pandemin, jag anser samma sak om vaccinet dock i brist på data tillsvidare.

Bjuda in tvivel bör man göra vid varje tillfälle som man inte är säker på sin sak. Det är en ödmjukhet som du verkar ha en smula för lite av. Särskilt när man tolkar det som att jag skulle bjuda in tvivel till dina argument och inte mina egna.

Du trycker till folk med dina fakta och lösa tolkningar av vad andra skriver. Du sitter ju och argumenterar med dig själv i princip?
Sluta vara på spänn, slappna av och diskutera lite ledigt istället.
Citera
2022-03-03, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Titeln säger det mesta om ämnet vilket torde vara ganska glasklart,

CUMULATIVE ANALYSIS OF POST-AUTHORIZATION ADVERSE EVENTS REPORTS OF PF

Adverse event betyder just "biverkning" på engelska.

Du har rätt, jag snöade in på trådstarten och listan över AESI som många hänger upp sig på.

Om man talar om dokumentet i stor så handlar det om inrapporterade misstänkta biverkningar, vilket inte är samma sak som faktiska biverkningar. När det gäller listan som trådskaparen hänvisar till så handlar det inte på något sätt om biverkningar, utan saker man ska vara extra uppmärksam på då det är hälsotillstånd som covid samt andra mediciner orsakat tidigare. Läs punkt 3.1.3 på sidan 16 för mer info om vad den listan innebär och kommer ifrån.

Men det är fortfarande intressant att vaccinskeptiker hittar saker i ett dokument som är riktat till de som är kunniga i ämnet (och bör kunna se igenom eventuella rökridåer) inte har reagerat på. Och där slutsatsen är:
5. SUMMARY AND CONCLUSION
Review of the available data for this cumulative PM experience, confirms a favorable benefit: risk balance for BNT162b2.
Jag förstår inte hur folk får detta att gå ihop med den uppenbart vaccinkritiska agendan i denna tråden.
Senast redigerad av Frispel2 2022-03-03 kl. 09:59.
Citera
2022-03-03, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 369Q
Ah. En vital frågeställning sett till sammanhanget fler bör ställa sig.

Men inte så svårt att lista ut..

Det ska bli intressant när människor världen över som assisterat i folkmordet inser vad de gjort avkall på för pengar. Det kommer bli ett rep i garderoben för många som inte ställs inför rätta. Pengar är bara en illusion vilket många kommer få lära sig med tiden.

Det är kort sagt ironiskt när människor som utger sig själv som utbildad inte ens har medvetande att förstå vad dom levt i.

Illusionen av pengar och tid har skapat många slavar.

Vi fick med den här tydliga dokumentationen ett tämligen obestridbart uttryck för en djup korruption i högsta leden, och undertecknad vill se en brottsutredning kring dom inblandade i bl a Läkemedels Verket, Folkhälso Myndigheten, den svenska regeringen och landsting om grov korruption i samband med vacc-kampanjen C19

Även om det rent filosofiskt förhåller sig till pengar som med allt annat materiellt som människor gärna binder sig till, är Rättviseuttrycket något vi nog gärna förhåller oss till, rik som fattig skulle jag nog vilja påstå?
Senast redigerad av CoolGenerator 2022-03-03 kl. 09:47.
Citera
2022-03-03, 09:44
Medlem
Citat:
Nej det är bara långt värre.

Och jag ber om ursäkt då jag missförstod ditt inlägg. Som du säger, det är väldigt många. Och att man var medveten om detta när man godkände det för barn.

Förstår folk ondskan bakom detta? Jag har full förståelse för om många inte gör det. Det är bortom mångas förståelse av verklgihet.

De folk litat på mest består av REN ondska.

När jag granskar siffrorna lite till - ser man att Sverige ligger väldigt högt bland länder med 'incidenter'. Vi ligger på sjätte plats. /verkar som Sverige är överrepresenterat, med skador/

Man ska komma ihåg att detta är Pfizers egna studie. Så om man vill vara kritisk så ska ju inte den som tillverkat en produkt vara den som testar och utvärderar.

2792 anmärkningsvärda incidenter av 42000. Det är nästan 7 % och det motsvarar 350 miljoner människor som haft mer eller mindre svåra problem av vaccinen. I Sverige har 76 % blivit vaccinerade och c:a 50 000 har fått problem.
Senast redigerad av Urbizzo 2022-03-03 kl. 09:47.
Citera
2022-03-03, 09:45
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Vi fick med det här tydliga avslöjandet ett tämligen obestridbart uttryck för en djup korruption i högsta leden, och undertecknad vill se en brottsutredning kring dom inblandade i bl a Läkemedels Verket, Folkhälso Myndigheten, den svenska regeringen och landsting om grov korruption i samband med vacc-kampanjen C19

Även om det rent filosofiskt förhåller sig med pengar som med annat materiellt som människor binder sig till, är Rättviseuttrycket något vi nog gärna förhåller oss till, rik som fattig skulle jag nog vilja påstå?

Vänta tills du får reda på vad de gjort med barn. Brukar vara en sån där sak få är okej med oavsett trossystem eller politikshemvist.

Många kommer knäckas när de får reda på vad deras älskare ledare har sysslat med och i vilket syfte.

Varför? För att folk lät dom. Ingen bryr sig, ingen ifrågasätter. Folk litar blint på "stat och myndigheter" (teater)

Folk är slavar utan att de förstår det. Har man ingen referenspunkt och föds in i systemet kan man inte se det, speciellt köpt in sig i det sett till medvetande.
Citera
2022-03-03, 09:53
Medlem
Citat:
Jag har inte läst igenom till vilken grad varje är då det är extremt många listade.

Men eftersom Pfizer gjorde allt i sin makt för att dölja det här. Kan vi anta att det är värre än förväntat.

Det har även börjat sippra in rapporter från försäkringsbolagen världen över.

Du får tro vad du vill. Jag kan inte hjälpa dig förstå. Men den 9:e mars kommer något jag kan garantera du förstår. Ingen idé att försöka försvara det här.

Game over.
Jo men det gäller ju för precis allt innan man gallrat ut vad som är FAKTISKA biverkningar.
Folk rapportera ju fan in nageltrång, hemorrojder, finnar, chipsmjäll, stukad tumme, flensost med mera som biverkningar bara för att man upptäckt det en månad efter att man fått vaccin. det finns inget i det som säger att det är vaccinet. Det kan ju lika väl vara vinet eller ölen de drack till amten kvällen innan.
FOlk har väldigt svårt att skilja på medicinsk konstaterade biverkningar där det finns ett direkt bevisat samband och inrapporterade biverkningar där kreti och pleti själva får bestämma vad som är en biverkning av vad.
I 85% av de rapporterade fallen härstammar huvudvärken (biverkningen) från frugans tjat, 12% från spriten man inte borde druckit, 2,9% från ekonomiska problem och 0,1 övrigt- här kan vi lägga till vaccinet.
Citera
2022-03-03, 09:54
Medlem
Citat:
Varför förväntar man sig dessa biverkningar? Hur kan vaccinet ha godkänts om det ens finns med i beräkningarna? Är du helt galen eller enbart mutad?

Tyckte det borde framgått vid det här laget? Vi kan ta det igen:
3.1.3. Review of Adverse Events of Special Interest (AESIs)

Please refer to Appendix 1 for the list of the company’s AESIs for BNT162b2.

The company’s AESI list takes into consideration the lists of AESIs from the following expert groups and regulatory authorities: Brighton Collaboration (SPEAC), ACCESS protocol, US CDC (preliminary list of AESI for VAERS surveillance), MHRA (unpublished guideline).

The AESI terms are incorporated into a TME list and include events of interest due to their association with severe COVID-19 and events of interest for vaccines in general.

The AESI list is comprised of MedDRA PTs, HLTs, HLGTs or MedDRA SMQs and can be
changed as appropriate based on the evolving safety profile of the vaccine.
Det är helt enkelt en lista över saker som mediciner i allmänhet kan tänkas orsaka samt saker som covid-19 kan orsaka. Dessa saker ska man vara extra uppmärksam på att fånga upp och utreda snabbt ifall det dyker upp fall i närtid till vaccination. Vad är det som är problematiskt med detta? Alla mediciner som fortlöpande utvärderas lär har denna typ av lista just för att man lättare ska kunna sålla bland rapporterna.

Jag fetade vissa delar i citatet som hänvisar till var listan kommer ifrån.

Om inte annat så var garanterat denna lista en bidragande orsak till att man relativt snabbt upptäckte myokardit som en mycket ovanlig men numera bekräftat biverkning.
Senast redigerad av Frispel2 2022-03-03 kl. 09:57.
Citera
2022-03-03, 10:01
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Varför förväntar man sig dessa biverkningar? Hur kan vaccinet ha godkänts om det ens finns med i beräkningarna? Är du helt galen eller enbart mutad?
.
Det är ingen som "förväntar sig" några biverkningar. I synnerhet inte de som listas på sid. 30 i den aktuella rapporten. Hur i h-e får man för sig det? Kan du inte försöka förklara hur du kom till den slutsatsen?

Herregud...
Citera
2022-03-03, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Tyckte det borde framgått vid det här laget? Vi kan ta det igen:
3.1.3. Review of Adverse Events of Special Interest (AESIs)

Please refer to Appendix 1 for the list of the company’s AESIs for BNT162b2.

The company’s AESI list takes into consideration the lists of AESIs from the following expert groups and regulatory authorities: Brighton Collaboration (SPEAC), ACCESS protocol, US CDC (preliminary list of AESI for VAERS surveillance), MHRA (unpublished guideline).

The AESI terms are incorporated into a TME list and include events of interest due to their association with severe COVID-19 and events of interest for vaccines in general.

The AESI list is comprised of MedDRA PTs, HLTs, HLGTs or MedDRA SMQs and can be
changed as appropriate based on the evolving safety profile of the vaccine.
Det är helt enkelt en lista över saker som mediciner i allmänhet kan tänkas orsaka samt saker som covid-19 kan orsaka. Dessa saker ska man vara extra uppmärksam på att fånga upp och utreda snabbt ifall det dyker upp fall i närtid till vaccination. Vad är det som är problematiskt med detta? Alla mediciner som fortlöpande utvärderas lär har denna typ av lista just för att man lättare ska kunna sålla bland rapporterna.

Jag fetade vissa delar i citatet som hänvisar till var listan kommer ifrån.

Om inte annat så var garanterat denna lista en bidragande orsak till att man relativt snabbt upptäckte myokardit som en mycket ovanlig men numera bekräftat biverkning.
AESI, är som sagt bara en list på potentiella biverkningar att bevaka, inte bekräftade biverkningar som uppstått, https://www.youtube.com/watch?v=G5FYsAVT2PQ videon förklarar det mer utförligt.
Citera
2022-03-03, 10:11
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det är ingen som "förväntar sig" några biverkningar. I synnerhet inte de som listas på sid. 30 i den aktuella rapporten. Hur i h-e får man för sig det? Kan du inte försöka förklara hur du kom till den slutsatsen?

Herregud...

Det är exakt det och det här är Pfizers egna skrift. Och de har undanhållit information de har haft som skyldighet att deklarera? Rent av brottsligt och det krävdes domstolsorder för att få ut dokumentet. Det här är sprängstoff för en åklagare. Det här är slutet för Pfizer, och hela industrin i sin helhet.

Och är din slutsats kring att FDA försökte hålla dokumentet hemligt till 2097?

(Ni som läser tråden bör ta och fråga er varför)

Kom igen nu korrekto, ridån har fallit.

Alla kommer ställas inför rätta. Även slavar likt dig själv. Ni är förrädare och barnamördare och kommer att få behandling därefter.

Det kan du och dina satanist-vänner till pedofiler ta som ett löfte.
Citera
2022-03-03, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0

Herregud...

"Förväntad" -ordet här betyder exakt det dvs förväntade biverkningar som konklusion av statistiskt sammanställda rådata som, Pfiser i det här fallet, kommit fram till.
Varför just du väljer att anmärka på det ordet för att omkullkasta dessa medicinska fakta är ett mysterium..
Senast redigerad av CoolGenerator 2022-03-03 kl. 10:22.
Citera
2022-03-03, 10:23
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
"Förväntad" -ordet här betyder exakt det dvs förväntade biverkningar som konklusion av statistiskt sammanställda rådata som, Pfiser i det här fallet kommit fram till.
Varför just du väljer att anmärka på det ordet för att omkullkasta dessa medicinska fakta är ett mysterium..
Nej, det är ingen som "förväntar" sig några biverkningar. I synnerhet inte sjukdomar som orsakas av t.ex. Penicillin. Vi är flera personer i tråden som försökt förklara vad den aktuella listan används för. Jag föreslår att du läser både mina inlägg i ämnet, men också dokumentet ifråga - där framgår i detalj vad listan utgör, hur den sammanställts och vad den används till.

Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in