2022-03-03, 09:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
hög tid att gå med i NATO
Vi har redan samarbete.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Ja du ...om du general skickar du hela gänget i stadsskytte krig så man får samla en massa liksäckar eller tröttar ut motståndet??

Du vet mat behövs för att slåss ...du har väl räknat ut den biten hoppas jag

Ryssland verkar ha luften så kan bromsa VARENDA förstärkning UA kommer med, så konvojen kan lugna sig... men den är inte "stilla "
De vill inte hamna i Artelleri regn

Sen kommer de angripa Odessa för full kontroll i kusten

Varsågod...eller tror du på "soppa torsk " teorin fortfarande så kan jag inte hjälpa dig

Så länge du är artig och sluta kalla folk dumheter utan ens veta ens bakgrund så kan du fråga vad du vill och jag svarar

Men kalla mig INTE troll, kallar du min farfar troll som slogs mot de, dödade de i Finland men han sörjde de, njöt inte att döda de, såg inte ner på de och sa att man ska respektera sin fiende och inte underskatta de

Putin är min fiende men han har räknat ut detta metodiskt tro inget annat

Sen går KRIG ALDRIG som planerat, då ändrar man taktik.....målet är fortfarande igång eller hur?

Nästan alla mina påståendet undviker du att argumentera emot. Det enda av mina argument du rör vid är att "soppa torsk"teorin är uppåt väggarna.

Du säger att Putin har räknat ut allt, allt går enligt hans plan. Du säger då emot ALLA militära experter och underrättelsetjänst som finns som hävdar att detta krig INTE har gått som Putte vill.

Ingen militärexpert kan heller förklara varför Ryssarna inte satte in flyget på en gång? Nu skjuter man ju ändå sönder varenda stad till en grushög, så varför lät man inte flyget göra det på en gång? Det får du med din militära expertis gärna besvara eftersom ingen militär i Sverige eller utomlands har nått svar på den frågan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Du kan räkna bort Nato-länderna. Sen får du gärna återkomma med en ny lägesanalys.

LMAO jag menar att han inte kommer hålla alla dem länderna ”ansvariga” genom att angripa dom/oss oavsett medlemskap i Nato eller ej. Det blir för jobbigt att ligga i flerfronts krig mot halva västvärlden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Och tvingas få Natos atomvapen placerade i Sverige. Är det bra? Helt klart bättre att Sverige är alliansfritt, det har tjänat Sverige väl. Det finns ingen Rysk hotbild mot Sverige.
va? dem har ju hotat sverige och finland
Citera
2022-03-03, 09:56
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Och tvingas få Natos atomvapen placerade i Sverige. Är det bra? Helt klart bättre att Sverige är alliansfritt, det har tjänat Sverige väl. Det finns ingen Rysk hotbild mot Sverige.

2015 ringde.
Citera
2022-03-03, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Lite bombningar = landet förvandlas till en grushög.
Säger inte att vi bör med i Nato, men om ryssen skulle invadera oss hade det inte blivit som en lugn söndagseftermiddag precis.

ja så må det vara.. bättre de är utplåna hela jäkla civilisationen i sverige
Citera
2022-03-03, 09:57
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Turkiet hade väl stängt för infart till Svarta Havet?
De får inte stänga Bosporen den regleras av internationella avtal.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Eld.

Så 29999+ ryska soldater sitter i snögloppet runt eldar och sjunger muggebigge och kumbaya? För de har väl inte kamin i fordonen?
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Det märks att du saknar erfarenhet om krig, men också du kommer få lära dig till sist hur det går till..

Läs bakåt någon sida - Det är delvis en logistik-konvoj som slagit läger - Mkt riktigt vad du påtalat.
Så säg mig - Man skall alltså skicka in fältlogistiken FÖRE stridande trupp för att nå framgång i krig...?

Nu står dom där i morgonfrosten utan mat, utan bränsle, med sura motorer, punkterade däck och är under lätt angrepp hela tiden.
Mkt bra militär strategi. Hoppas ryssarna fortsätter precis såhär.
Citera
2022-03-03, 10:00
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
De får inte stänga Bosporen den regleras av internationella avtal.
Det stämmer som du säger, men det kom ändå uppgifter om att Turkiet stängt. Källan var Zelensky om jag minns rätt (men jag kan minnas fel, mycket information på kort tid till en äldre och distraherad hjärna).
Citera
2022-03-03, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Föreslå några.

Du kommer inte få några svar. För det finns inte så många alternativ att hålla värmen om man inte har bränsle. Vi fick gå ut och hålla igång när jag var i lumpen.
Citera
2022-03-03, 10:01
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
va? dem har ju hotat sverige och finland

Inte med kärnvapenkrig. Ryssland vill att både Sverige och Finland avstår från Natomedlemskap. Det är inte för mycket begärt.
Det finns alldeles för många Natorunkare i den här tråden som tror att Nato är räddningen fast det är tvärtom. Ryssland kommer att tolka ett Svenskt och Finskt Natomedlemskap som en fientlig handling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in