2022-03-03, 09:12
Medlem
Hade jag fångat ett gäng ryska 18-åringar som varit med och skjutit salvor och missiler mot mitt hem hade jag inte brytt mig om varken regler eller krigssbrott.

Helt rätt av Ukraina om detta stämmer. De har försökt vara vänliga, respekterat krigsfångarna. Ryssland skiter i sitt folk, det är inte värt att försöka använda fångar som någon medling eller diplomatisk lösning.

Kallblodiga avrättningar av de ryska djuren inför sina landsmän är det slutgiltiga. Ryssland ger sig inte, om Ukraina tar krigsfångar eller inte skiter Ryssland fortfarande i. Hade de fått chansen hade de skjutit sina egna först innan Ukraina fick tag i dem.

En bra ryss är en död ryss.

Slava Ukraina.
Citera
2022-03-03, 09:12
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=x47eNyXmPDo
Har sett fler videor med intervjuer där de säger ungefär samma, finns det intervjuer med ryssar som säger annorlunda, att de visste att de skulle röra sig över gränsen? De jag har sett har alla fått sagt att de övar, tills att man beordrade att gå in i Ukraina(?) Och vad för straff får dem ifall de vägrar lyda order?

Vidare, hur är värnplikten eller rekryteringen i Ryssland, vilka blir soldater?
Senast redigerad av UpTop 2022-03-03 kl. 09:15.
Citera
2022-03-03, 09:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av warman
Fortfarande fake video som är 7 år gammal
https://www.interpretermag.com/ukraine-live-day-431-renewed-fighting-continues-with-heavy-weapons-reportedly-used/#8042
Där ser man!

Men var det hela 7 år sedan kan man ju anta att dom utvecklats till ett civiliserat folk som respekterar självklara regler i krig..?
Citera
2022-03-03, 09:14
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Sen när har nazister brytt sig om religionen?
Ku klux klan? Azov och donbas bataljonen är två äckliga organ likvärdiga isis i mina ögon. Som nu får militärt stöd genom ukrainska försvarsmakten och stöd genom västvärlden.

Inte fan kan man skapa fred med våld?
Hade Sverige och väst varit sunt i skallen hade man skickat humanitära insatser istället för vapen.
Finns ett gammalt beprövat ordspråk som faktiskt fungerar i praktiken också: Fight fire with fire.

Om de nu vore nazister så är de ändå ett land, man skall inte invadera sina grannar. Är dock ganska övertygad att de inte är nazister även om det kan finnas grupper liksom i Sverige och övriga länder.
De vill definitivt fortsätta vara ett självständigt land.

Fan inte ens jag är nazist även om du kanske tror det när du läser mina inlägg.
Citera
2022-03-03, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Där ser man!

Men var det hela 7 år sedan kan man ju anta att dom utvecklats till ett civiliserat folk som respekterar självklara regler i krig..?

Jo man trodde ju att ryssen skulle ha lärt sig att på 7år men icke, samma sak igen, samma gamla vanliga propaganda, dom verkar ju inte direkt smarta om man säger som så.
Citera
2022-03-03, 09:19
Medlem
Jordgubbes avatar
Vad dåliga ryssarna är. Inte bara att västs generaler häpnar över deras militära klumpighet. När ryssarna skall addera sin paradgren propagandakrig orkar de inte ens skapa en ny video utan kör en sju år gammal i repris. Skäms ni dumskallar som gått på skiten.
Citera
2022-03-03, 09:19
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Ja, men det är ju just det att de aldrig skulle kunna gå med i NATO, varken nu eller tidigare. Ryssarna hade anfallit hur som helst för att stoppa det.
När Polen och baltländerna gick med skulle de gjort det.
Citera
2022-03-03, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Där ser man!

Dock är det fortfarande ett tydligt militär etiskt övertramp, att publicera och desinformera å det grövsta, för att vinna allmänhetens sympati: ett fall av ren propaganda till massorna
Vi som folk bör nu vara extra alerta och filtrera information från bägge sidor och även sidor som anser sig vara neutralt inställda
Citera
2022-03-03, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Jag pallar inte tala specifikt.
För då blir ni små svenskar ledsna.
Ni tror ni kan köpa alla era begrepp med en vis arrogans.
Och vad jag menar med det.

Ni har valt att så starkt att tro på att ni är humanitära. Så snabbt det kommer kritik utifrån blir ni arga.

Måste vara jobbigt i Ryssland nu.
Först en pandemi där ni dör i drivor och nu kastar man sig in i ett krig för att dö lite till.
Lägg därtill en ekonomi som snabbt rusar mot ruinens brant.
Det mina vänner är en tvättäkta aspirant till att vara en stormakt
Citera
2022-03-03, 09:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Dock är det fortfarande ett tydligt militär etiskt övertramp, att publicera och desinformera å det grövsta, för att vinna allmänhetens sympati: ett fall av ren propaganda till massorna
Vi som folk bör nu vara extra alerta och filtrera information från bägge sidor och även sidor som anser sig vara neutralt inställda
Jag har inte sympatiserat med någon sida under konflikten, dock tror jag det är väldigt förenklat att bara påstå att Putin blivit galen vilket verkar vara temat vi matas med.
Citera
2022-03-03, 09:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Vad dåliga ryssarna är. Inte bara att västs generaler häpnar över deras militära klumpighet. När ryssarna skall addera sin paradgren propagandakrig orkar de inte ens skapa en ny video utan kör en sju år gammal i repris. Skäms ni dumskallar som gått på skiten.
Även om videon är äldre så fungerar den som bevis på Ukrainas syn på ryssar.
Citera
2022-03-03, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Noobermench, han har en poäng.. det är en typ av psykos, inte att säga att gräsrötterna i Sverige inte är någorlunda anständiga och altruistiska, på den nivån finns det inget humanitärt nämligen. Och detta börjar exponeras mer och merpå sista tiden..

Svammel och ordbajseri. Fortfarande inget svar på följdfrågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in