2022-03-03, 08:38
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Att vi inte är särskilt beroende av rysk import medans de importerar (importerade) mycket livsmedel från väst.
De har spannmål så de kan överleva men menyn kommer suga rätt hårt.
Det är dessutom slut på leverans av maskiner och reservdelar så ju längre putin väljer att dumma sig ju närmare kommer de oxe och plog igen.

Det kommer bli klart mer kännbart för Ryssland än väst.
Vi hittade lösningar på gasimporten. Svider för dem.
Vi klarar oss utan vodka och rysk kaviar.

Mvh

Inte att förglömma den Ryska styrräntan som man höjt till 20% för att försvara rubeln. För alla Ryssar med lån kommer det bli minst sagt kännbart.
Citera
2022-03-03, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Något jag märkt är också att de ofta inte svarar när man argumenterar emot.

Det gör ju inte många som älskar allt Ukraina här heller.
Senast redigerad av Woozah 2022-03-03 kl. 08:41.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Lol då blir det inbördes krig. Till slut tar tillgångarna slut.

Blir ju dyrt att köpa allt ryssen behöver på svarta marknaden. När officiella vägar stängs så kan de ju fortfarande få tag i prylar men med ett rejält premium.

Dessutom är valutan skräp haha.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Apropå den ryska cirkuskonvojen undrar jag just vad som händer när den kommer inom räckvidd för Ukrainskt artilleri. Mongolhorden verkar ju inte direkt hålla sig till de 50-150 meters avstånd, minst, mellan fordon vid förflyttning på väg som väl de flesta länders arméer har som reglemente när det finns risk för flyg- eller artilleriangrepp. Undrar hur mycket artilleri ukrainarna sitter på vid Kyiv egentligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Att vi inte är särskilt beroende av rysk import medans de importerar (importerade) mycket livsmedel från väst.
De har spannmål så de kan överleva men menyn kommer suga rätt hårt.
Det är dessutom slut på leverans av maskiner och reservdelar så ju längre putin väljer att dumma sig ju närmare kommer de oxe och plog igen.

Det kommer bli klart mer kännbart för Ryssland än väst.
Vi hittade lösningar på gasimporten. Svider för dem.
Vi klarar oss utan vodka och rysk kaviar.

Mvh

Usa köper olja av Ryssland
Tyskland köper gas
Ryssland har mängder med obligationer till kina. Ryssland har mer saker Europa behöver än vad Ryssland behöver av Europa. Sverige har knappt 50% egenförsörjning under fredstid. Tänk dig vad som sker under krigstider. Ryssland kommer drabbas med. Men vad hjälper det om Ryssland drabbas om vi med drabbas?
Citera
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Samtidigt som EU nu måste ösa ut bidrag till flyktingar i 10 tals år.
Dom kommer inte att få komma tillbaks så länge sanktioner pågår.
Ja, det här får vi betala naturligtvis. Vi skickar vapen till Ukraina mot vårt regelverk. Och vi får mer ännu mer flyktingar.
Men det märks ju att Väst har planerat detta länge. Och plötsligt saknas det inga pengar.
Citera
Medlem
Troll fabriken ??
hitta ngn stans jag säger att jag stödjer operationen

Jag ser att du inte har ngn militär erfarenhet eller hur?

nä just det ja..
För har man gått i militära skolor så vet frågar man säg "vinner jag på detta?"

Tror du seriös deras generalstab i Kreml har inte räknat ut allt som just sker..om inte då är du bra naiv

Tror moderatorn har påpekat att man ska bemöta kritiken inte kasta dynga

Men ska du bara kalla mig ngt utan att debattera så håll dina tankar för dig själv innan jag rapporterar dig

Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Du och dina arbetskollegor i trollfabriken är inte orolig för kommande löneutbetalningar? Rubeln kommet ju bara duga till toapapper så blir det dollar ni får istället då eller?
Citera
2022-03-03, 08:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Och nu har ryssarna dragit igång en stor övning vid novosibirsk ( öra svenska och finska gränsen) med sitt s-400 system blandannat.

Det är ett system för att försvara sig mot inkommande långdistansmisiler blandannat.

Precis som att vi skulle skjuta sådant på dem....

Va?^^

"Novosibirsk nära den svenska och finska gränsen" säger han. Men enligt google maps ligger Novosibirsk närmare Kina än något annat land.

Nejdu... På det där får du nog ta och länka till en källa.
Citera
Medlem
Jisses griper Putin nu även gamla och småbarn som säger nej till kriget. Har han en sådan panik att ingen, varken ryska kvinnor, barn, åldringar eller troligen även handikappade får säga sin mening. Har han ingen som helt skam eller moral i sin lilla fågelkropp. Skrämmande.

Inte undra på att Ukrainarna nu slåss för allt vad dom är värda för vem vill hamna under rysk dominans och se sitt liv och framtid förspillas. Och Ukrainas populäre folkvalde President gör vad han kan för sitt folk och han vet ju att han har omvärlden fulla stöd mot mördarregimen i Kreml. Men räcker det eller är det sanktionerna som till slut kan få lille Putin på fall?

Så tar vi inte fajten mot ondskans rike nu när Putin visat sitt rätta jag och startat ett anfallskrig mot en fredlig granne och hotat resten av grannarna med undergång om man lägger sig i så kan priset för oss bli skyhögt framledes.
Den osunda lukten av lille Putin vill vi ju inte känna i våra näsborrar.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Nej det har jag svårt att tro, 6 mil lång, hur många fordon blir det, dvs hur många personer rör det sig om? Jag kikade på nasas satelitbilder men svårt att se idag, tidigare har det legat tjockt molntäcke över.

Det fetade:
Fattades bara - Självklart ligger det ett molntäcke över så det inte ens går att jämföra tidsbilder via satellit.
Otroligt retsamt!

Kan inte ens gissa hur många fordon, ärligt talat.
Det är bara absurt.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Är Moskvabörsen öppen idag?
Citera
Medlem
Ryssland säger att de förstört
49st Ukrainska flygplan på marken
13st flygplan i luften
53st drönare
om det stämmer så är det Ukrainska flygvapnet kraftigt försvagat.
https://www.youtube.com/watch?v=LcSWYTP_1NU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in