Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Den här djävla konvojen.
Vad stämmer egentligen? Vissa uppgifter säger att den står helt still, vissa uppgifter att den rör sig ryckvis/delvis.
Det finns väl ingen rimlig chans att allt detta manskap är kvar om det står helt still?
I mitt stilla sinne får jag det ej att stämma att den här konvojen kan röra sig sakta under så här många dagar som den nu existerat.
Finns inte en chans i helvete att bränsle räcker så länge, såvida dom inte slangar kors & tvärs från dom tankbilar som förmodligen ingår i konvojen.
Iskalla dagar och nätter - Har dom tält med kaminer intill eller sitter dom och kramar varandra varma i hytten?
Olika framträdanden såsom västliga underrättelser och militära experter uttalar sig i ordalag som "Trafikstockning", och det är väldigt tröttsamt.
Skulle vilja veta vad den äkta statusen är på denna konvoj!?
... Och gamla skräpfordon.
Som du säger så undrar man om konvojen fortfarande är bemannad. Den är så omskriven och synlig att jag undrar om den bara är ett sätt att förflytta ryssar in i Ukraina vilka sedan har helt andra uppdrag, tex att obemärkt ta sig in i städer för utpositionering innan säcken dras åt.