2022-03-03, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Hmm ok.. dock har man ju velat banna RT långt innan och gjort inatysklqnd redan?

Vad man vill och kan i en västerländsk demokrati är två olika saker.

"inatysklqnd" ? Vad betyder det?

Sen har vi ju spelregler som vi gillar. Och då får vi leva med RT. Det är demokratins dilemma.
Citera
2022-03-03, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
METALS-Nickel prices gain as sanctions on Russia raise supply concerns
https://www.nasdaq.com/articles/meta...upply-concerns

0.2%....
Citera
2022-03-03, 08:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Den här djävla konvojen.

Vad stämmer egentligen? Vissa uppgifter säger att den står helt still, vissa uppgifter att den rör sig ryckvis/delvis.
Det finns väl ingen rimlig chans att allt detta manskap är kvar om det står helt still?

I mitt stilla sinne får jag det ej att stämma att den här konvojen kan röra sig sakta under så här många dagar som den nu existerat.
Finns inte en chans i helvete att bränsle räcker så länge, såvida dom inte slangar kors & tvärs från dom tankbilar som förmodligen ingår i konvojen.

Iskalla dagar och nätter - Har dom tält med kaminer intill eller sitter dom och kramar varandra varma i hytten?

Olika framträdanden såsom västliga underrättelser och militära experter uttalar sig i ordalag som "Trafikstockning", och det är väldigt tröttsamt.
Skulle vilja veta vad den äkta statusen är på denna konvoj!?
... Och gamla skräpfordon.

Som du säger så undrar man om konvojen fortfarande är bemannad. Den är så omskriven och synlig att jag undrar om den bara är ett sätt att förflytta ryssar in i Ukraina vilka sedan har helt andra uppdrag, tex att obemärkt ta sig in i städer för utpositionering innan säcken dras åt.
Citera
Medlem
Citat:
Den här djävla konvojen.

Vad stämmer egentligen? Vissa uppgifter säger att den står helt still, vissa uppgifter att den rör sig ryckvis/delvis.
Det finns väl ingen rimlig chans att allt detta manskap är kvar om det står helt still?

I mitt stilla sinne får jag det ej att stämma att den här konvojen kan röra sig sakta under så här många dagar som den nu existerat.
Finns inte en chans i helvete att bränsle räcker så länge, såvida dom inte slangar kors & tvärs från dom tankbilar som förmodligen ingår i konvojen.

Iskalla dagar och nätter - Har dom tält med kaminer intill eller sitter dom och kramar varandra varma i hytten?

Olika framträdanden såsom västliga underrättelser och militära experter uttalar sig i ordalag som "Trafikstockning", och det är väldigt tröttsamt.
Skulle vilja veta vad den äkta statusen är på denna konvoj!?
Nu vet jag inte nuvarande status men det måste vara riktigt vidrigt att sitta i den. Mat, bränsle och värme finns nog inte i överskott. Jag misstänker att generalerna fick en order om att inta Kiev inom några dagar, och detta var snabbaste vägen. Sen var det lite mer krut i Ukrainarna än vad som beräknats. Dom kunde helt enkelt inte bara rulla in. Nu har dom nog enormt mycket logistiska problem.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Ja, precis.
Det kommer gå bra för oss.
Det är vansinnigt kännbart för Ryssland däremot.
Bra jobbat putin...

Mvh

Lär väl bli för Ryssland som för Iran ungefär. Kommer bli en besvärlig omställning där.

Ayatollah Putler
Citera
I läget som uppstått pga sanktionerna är Rysslands enda rimliga svar att säga ni har en månad på er att rulla tillbaka samtliga restriktioner. Om inte lånar Ryssland ut ett par stycken av sina kraftigare och mest avancerade kärnvapenmissiler till följande länder.

1. Kuba
2. Venezuela
3. Vitryssland
4. Iran (oj oj)
5. Nicaragua
6. Kazakstan
7. Transnistrien
8. Syrien
9. Nordkorea
10. Azerbajdzjan

Detta sker successivt och vapnen dras inte tillbaka förrän sanktionerna gör det.
Citera
2022-03-03, 08:19
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Ja, det är starkt att du orkar. Sålänge man inte faller in i deras narrativ så är det ju bra.

Mvh

Ryssmedlöparna är så försvinnande få i verkligheten, men får stort utrymme på nätet. Om vi alla säger emot dem här då och då, så kommer de dock bli lika marginaliserade här som i verkligheten. Svårt för dem att få med sig andra om någon drar brallorna av dem och visar på hur klent utrustade de egentligen är, mentalt alltså. ;-)
Citera
2022-03-03, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Jag är inte heller någon militär expert, men gissningsvis har Putins anhang ändrat taktik. Gissningsvis kommer Ryssland att med bombningar och artilleri mala sönder Kievs infrastruktur och försvarsvilja.

Att gå in i Kiev som tänkt hade inneburit stora förluster för Ryssarna.

Putins oligarker säljer av fotbollslag, lägenheter och flygplan. Man vet att vissa sanktioner kommer att bestå, även om den Ryska aggressionen slutar imorgon.

Ok... de har alltså missbedömt allt.

Ja det blir som i Irak. Det är ju sanktionerna som är de tunga vapnen. Totalt omöjliga att försvara sig mot.
Citera
2022-03-03, 08:20
Medlem
Citat:
Det är inte heller helt rimligt.
Inga strider rapporterat från kring denna konvoj.

Söker så mkt info jag bara kan, men ingen vet riktigt ens hur dom skall analysera denna konvoj.
Man försöker prata om den, men man misslyckas i mina öron att faktiskt säga något om det.
Det stör mig.

Detta är det bästa jag hittar just nu:
https://www.youtube.com/watch?v=he4q8jgJsAc
Men även här verkar det extremt svårt att definiera denna konvoj.
Frågan är ju står den helst still? Är det någon kvar eller har dom dumpat skrotet och dragit? Vart har dom tagit vägen isåfall?
Citera
2022-03-03, 08:20
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagAxelochVladimir
I läget som uppstått pga sanktionerna är Rysslands enda rimliga svar att säga ni har en månad på er att rulla tillbaka samtliga restriktioner. Om inte lånar Ryssland ut ett par stycken av sina kraftigare och mest avancerade kärnvapenmissiler till följande länder.

1. Kuba
2. Venezuela
3. Vitryssland
4. Iran (oj oj)
5. Nicaragua
6. Kazakstan
7. Transnistrien
8. Syrien
9. Nordkorea
10. Azerbajdzjan

Detta sker successivt och vapnen dras inte tillbaka förrän sanktionerna gör det.

Kineserna kommer inte säga ok till det. Putin måste ju snällt på ok från Xi för allt han vill göra
Citera
2022-03-03, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Ja cirkusen var också över vårt luftrum

Som vanligt sen Ubåts kränkningen har vi verkligen tagit i med vår protest...

Israel har en annan metod.... de skjuter ner planen

Det senaste gör att mindre besök sker

Allt jag säger

Jag håller med dig.
Nu får vi sluta med dansa neutralitetsdansen....
Citera
2022-03-03, 08:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
För mig är det främst för att Ryssland är aggressorn, och att de lägger sig i andra länders angelägenheter, inklusive Sveriges och Finlands. Ryssland leker supermakt och vill styra hur andra självständiga stater ska sköta sin säkerhetspolitik. Ryssland kan dra åt helvete. Ryssland har nog med land, men istället för att utveckla det så håller de på och satsar på sin militär nonstop, provocerar och hotar sina grannländer i väst. Med det sagt gillar jag samtidigt inte Ukrainas korrupta judepresident, så det är knappast så att jag ser Ukraina i positiv dager.

Vi lär dock ta emot en massa "ukrainare" men som i själva verket är män från tredjevärlden som araber och afrikaner. Finns klipp på hur de tränger sig före ukrainska kvinnor och barn på tågen.
Ja, Sverige tar sig säkert an dessa stackars rasifierade kroppar som råkat ramla in i Ukraina och nu utsätts för nazism av de rasistiska polackerna....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in