Citat:
Ursprungligen postat av
Kongruensbojd
Det är markant slagsida åt Ukrainahållet på Flashback, vilket kanske inte är så konstigt eftersom det är ryssen som anfallit och inte tvärtom.
Vad skulle kunna få folk att omvärdera sina ståndpunkter? (Förutom det uppenbara om ryssen drar sig tillbaka.) Att flyktingarna visar sig krävande? Att Ukraina bryter mot Genèvekonventionen? Omvänd psykologi; man tycker plötsligt synd om ryssen? Att Ukraina visar sig vara mindre ödmjuka än man trott (kräver EU-inträde osv.)?
Bara intresserad av vad ni tror.
För mig är det främst för att Ryssland är aggressorn, och att de lägger sig i andra länders angelägenheter, inklusive Sveriges och Finlands. Ryssland leker supermakt och vill styra hur andra självständiga stater ska sköta sin säkerhetspolitik. Ryssland kan dra åt helvete. Ryssland har nog med land, men istället för att utveckla det så håller de på och satsar på sin militär nonstop, provocerar och hotar sina grannländer i väst. Med det sagt gillar jag samtidigt inte Ukrainas korrupta judepresident, så det är knappast så att jag ser Ukraina i positiv dager.
Vi lär dock ta emot en massa "ukrainare" men som i själva verket är män från tredjevärlden som araber och afrikaner. Finns klipp på hur de tränger sig före ukrainska kvinnor och barn på tågen.