2022-03-03, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ukrainas försvarsminister beter sig precis som en riktig skurkstat skulle....

Ukraina försvarar sig, inget annat.

Det är ryssarna som skjuter civila, barn och familjer.

Död åt inkräktarna!
Citera
2022-03-03, 04:42
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Ok, shit just got real i så fall. Men det är väl vad judetransan Zelensky vill?
Blir ju skitbra optik för honom om ryssarna lackar ur, tar av sig silkesvantarna och börjar jämna landet med marken.
Att vanliga dödliga ukrainare får betala med blod bryr sig givetvis inte kroknäsan om, han är villig att bekämpa ryssen till sista ukrainaren stupat. Men det känns väl tryggt när han själv sitter i någon isolerad bunker långt ifrån konflikten.

Tvi!
Citera
2022-03-03, 04:43
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Ukraina försvarar sig, inget annat.

Det är ryssarna som skjuter civila, barn och familjer.

Död åt inkräktarna!
Det rimmar illa med att ryssarna flydde till fots från sin egen konvoj...

Det rimmar illa med att ryska soldaterna fått höra att de skulle bli mottagna som befriare...

(källor reddit)
Citera
2022-03-03, 04:50
Medlem
Har väldigt svårt att tro att det här skulle vara sant , gällande uttalandet att inte ta några fångar och avrätta osv . För börjar dem med följande så kommer det lätt att spridas mer klipp och till slut går det inte och dölja. Det i sin tur gör så många i väst inte kommer kunna stå bakom Ukriana. Om dem väljer att göra det så här öppet.

Där emot om vi förmodar att det skulle vara sant , så är jag mera inne på en teorin . Att det är en enskild grupp i Ukraina som har fått familje medlemmar dödad nu i kriget och agerar utifrån frustration och ser blint. När man väl får utstå lidande och dödade kan det även göra den snällaste till den mest hemskaste människan. Sen att dem eventuellt kände någon som hade kontroll över hemsidan och övertala personen att lägga upp självaste uttalandet.

Kan även vara så som någon annan nämnde tidigare att det är rysk propaganda för att få väst att sluta vara empatiska mot Ukriana i konflikten..

Rekommenderar inte att du ser klippet om du är för känslig
Citera
2022-03-03, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Vi har försvarsplikt i Sverige också, kan du inte kriga så ingår du i totalförsvaret till du är.. 60 eller så. Minns inte åldern exakt. Dock lär ingen jaga dig om du smiter, alla negrer och mena lär ju slippa, även de 27 åriga skäggbarnen, de är ju barn i all evighet.

Du det kan du glömma. Hade vi haft en så sammansvetsad befolkning som Ukraina så hade jag nog varit kvar. Men aldrig att jag ställer mig bredvid en mena eller somalie med ett vapen i handen. Det är totalt uteslutet. Samma sekund som det ryktas om rörelse från ryssen på östersjön så bokar jag en biljett till Oslo och lämnar landet.
Senast redigerad av Kimma7 2022-03-03 kl. 04:53.
Citera
2022-03-03, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det rimmar illa med att ryssarna flydde till fots från sin egen konvoj...

Det rimmar illa med att ryska soldaterna fått höra att de skulle bli mottagna som befriare...

(källor reddit)

Det rimmar illa med att det är fortfarande är ryssar kvar.

Det rimmar illa med att ryska soldater skjuter in bland civila med artilleri, raketer mm

Jävla idiot, reddit är ingen källa, rysstroll eller nyttig idiot.
Citera
2022-03-03, 04:59
Medlem
Fan vad gött. Ju fler ryska grisar som dör desto bättre.

Förhoppningsvis kommer denna invasion resultera i självmordattacker på samma sätt som i mellanöstern när folkgrupper blir anfallna. Det finns ett enormt rysshat som gror i Ukraina. Det finns flera miljoner med Ukrainsk bakgrund i Ryssland. Förhoppningsvis förvandlas Ryssland till ett Afghanistan där vi varje vecka kan läsa om bomber i bussar och tåg och döda ryssar. De kemikunskaper som krävs för att tillverka en bomb är relativt simpla.

Vi har inte sett så mycket av den här typen av riktigt djupt hat mellan folkgrupper tidigare i europa. Men om ryssar dör så är det en trevlig utveckling.
Senast redigerad av brota 2022-03-03 kl. 05:02.
Citera
2022-03-03, 05:01
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Du det kan du glömma. Hade vi haft en så sammansvetsad befolkning som Ukraina så hade jag nog varit kvar. Men aldrig att jag ställer mig bredvid en mena eller somalie med ett vapen i handen. Det är totalt uteslutet. Samma sekund som det ryktas om rörelse från ryssen på östersjön så bokar jag en biljett till Oslo och sticker.
Jo jag och användaren "Niggward" pratade visst om dig förut i kväll. För övrigt tror du väl inte för en sekund att negrer eller mena skulle försvara Sverige? De skulle ta vapnet och krypa ner i ett sandhål tills det var över. Juggar, kanske sydamerikaner och en del Iranier kanske skulle stå i leden.

Önskar dig lycka till. Här har jag levt och här skall jag dö, är så pass gammal jag skulle nog slippa tom. totalförsvaret men har mycket god vapenvana, skogsvana och känner bygden som min innerficka. Så nog tog jag med mig några ryska 19årigar innan det blev dax för mig.
Citera
2022-03-03, 05:03
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Källorna säger inte samma sak som fria tider. Det källorna säger är att man inte kommer försöka tillfångata Ryska artillerimän utan man kommer döda dem. Det sägs ingenting om att avrätta krigsfångar. Såklart ändå ett onödigt uttalande då det antagligen är någon sorts krigsbrott att döda fiender som försöker ge upp, och kanske till och med ett krigsbrott att ge ordern.

Widar Nords ("Fria Tiders") formuleringar, som:

"meddelar Ukraina"
"Den ukrainska försvarsmakten tillkännagav beslutet"
"I ett officiellt meddelande"
"tillkännager den ukrainska Försvarsmakten"
"skriver myndigheten"
"upplyser försvarsmakten"
"Ukraina formellt meddelar"
"Beskedet om avrättningarna"

är dessutom rent löjligt vilseledande, då allt handlar om en arg och vagt skriven "shitpost" på Idiotbook av någon som har tillgång till ett konto som skall höra till "Command of the Special Operations Forces of the Armed Forces of Ukraine".

Jag gillar att läsa FT, då Nords bombastiska agitation, sarkasmer och lek med politiskt korrekta värdesignaleringsfraser oftast är en avsiktligt komisk och välbehövlig spegelbild av MSM:s infantila skriverier. Men det här handlar om liv eller död på slagfältet, och om att sprida propaganda för/mot en av parterna i ett verkligt krig som vi inte har att göra med. Både MSM och FT borde lägga ned propagandan, och vem det nu är som skriver på Idiotbookkontot "Command of the Special Operations Forces of the Armed Forces of Ukraine" borde ställa undan vodkaflaskan.

MSM har inte rapporterat om Idiotbookinlägget överhuvudtaget. FT kunde här ha gjort en insats och rapporterat om det på ett sakligt sätt, kanske t.o.m. gjort litet journalistiskt arbete och frågat Idiotbookpostaren vad han menade och vem han talar för (och varför i helvete en vuxen människa - kanske t.o.m. en militär enhet - har ett Idiotbookkonto, och dessutom postar annat än roliga kattbilder). Men nej, det blev bara en tramsartikel. En möjligen konflikteskalerande tramsartikel.
Citera
2022-03-03, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Jo jag och användaren "Niggward" pratade visst om dig förut i kväll. För övrigt tror du väl inte för en sekund att negrer eller mena skulle försvara Sverige? De skulle ta vapnet och krypa ner i ett sandhål tills det var över. Juggar, kanske sydamerikaner och en del Iranier kanske skulle stå i leden.

Önskar dig lycka till. Här har jag levt och här skall jag dö, är så pass gammal jag skulle nog slippa tom. totalförsvaret men har mycket god vapenvana, skogsvana och känner bygden som min innerficka. Så nog tog jag med mig några ryska 19årigar innan det blev dax för mig.

Nej, försvara skulle de definitivt inte göra. Risken är väl större att de gängkriminella skulle ställa sig på ryssens sida och ge sig på oss svenskar.

Tack. All heder till dig. Önskar att jag hade ditt mod, men inte i det här landet med den här opålitliga kulturberikade befolkningen vi har fått på senare år. Känner inte riktigt att jag har någon skyldighet att försvara den här regeringen som har drivit oss i fördärvet. Har gråtit blod i 8 år nu över hur det här landet har misshandlats.
Senast redigerad av Kimma7 2022-03-03 kl. 05:12.
Citera
2022-03-03, 05:12
Medlem
Sesuss avatar
-
Jag kan tänka mig 100 gånger värre saker att göra med krigsfångar.
Citera
2022-03-03, 05:30
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Jag kan tänka mig 100 gånger värre saker att göra med krigsfångar.
Nej, simpelt nackskott räcker. Skulle inte få för mig att tortera någon om det inte vore personligt.
Gjorde jag något personligt skulle det inte läggas upp på nätet, isf. gjorde jag det bara för min egen skull och för den som "offret" mördat. Svårt att föreställa sig att tortera någon, men kanske om den våldtagit min dotter eller fru, dödat dem. Mördat mina föräldrar? Ja jag skulle nog dra ut på lidandet i dessa nämnda fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in