2022-03-03, 02:29
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Facebook inlägget från Ukrainas förvarsmakt:
https://m.facebook.com/usofcom/posts/3212999028931719

Översättning:
"Från och med nu kommer det inte längre finnas några fler tillfångatagna ryska artillerisoldater", skriver myndigheten och fortsätter:

"Så varje militär, vare sig ni är förare, befälhavare eller lastare, kommer att slaktas som grisar. Kissa på er, för vi kommer efter er. Ring din mamma och meddela att du kommer dö. Vi är inte döden, vi är värre!".

"Att be om nåd eller säga 'snälla döda inte, jag ger upp' kommer inte att fungera längre", upplyser försvarsmakten vidare.

Länk till artikel om detta:
https://www.friatider.se/ukraina-borjar-avratta-krigsfangar-ska-slaktas-som-grisar

Det gällde ryskasoldater som tillhörde artillerienheter som bombar Ukrainska städer på avstånd utan att bekymra sig för civila i städerna...

Jag säger inte att uttalandet är bra eller rätt... men på någotsätt kan jag ändå förstå deras vrede.
Citera
2022-03-03, 02:29
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ryssen har inte ens den förmågan att "utnumrera" Sverige i ett anfallskrig...

Jag trodde tråden handlade om Ukraina. My bad.

Ryssen placerar inte trupper på svensk mark.
Citera
2022-03-03, 02:30
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Det enda du är villig att slåss för är bakom skärmen. Du skulle aldrig lyfta ett gevär i ditt liv.

Var det inte du som nyss tyckte att det bästa man kan göra är att ge upp?

Du får ta det lite lugnt när du skriver så att du inte glömmer vilka order du har fått för dagen, för du vill väl få befordran någon gång?
Citera
2022-03-03, 02:31
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Jag trodde tråden handlade om Ukraina. My bad.

Ryssen placerar inte trupper på svensk mark.

Du pratar om ett anfallskrig på Sverige och att användare i tråden skulle fly... nu huxflux pratar du om Ukraina igen...

Uppenbarligen är folk inte funtade som dig...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Men tagga ner människa. Så är det bara. Trist men man får vara realist. Allt handlar om till vilket pris båda sidor tycker det är värt det. Ryssarna är nog beredda att betala ett högt pris..och dom kan då hålla på länge. Tveksamt om Ukraina vill fortsätta in i absurdum medans landet förstörs och människor dödas.

Jag tänker fan inte tagga ner förrän du bekänner att du omöjligen kan veta hur detta kommer att sluta.

Och saker och ting är inte bara.

"Ryssarna är nog beredda..." Ja, du hör ju själv.

"Tveksamt om..." Ja, du hör ju själv.

När blev du geopolitisk expert?

Om Ukraina drar sig tillbaka är ju alla deras förluster hittills förgäves.
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laurentii
Varför får inte uttalandet från FN gällande att Ryssland hotat Sverige och Finland med en invasion större uppmärksamhet?

För att den propagandan var lite väl magstark.
Fan hon skrämmer ju upp folk!

Ryssland klarar inte av flertalet fronter, och går Ryssland utöver Ukraina då kastar Väst in allt, det är ett som är säkert.
Kina vänder sig då ifrån Ryssland och går med oss, vi är Kinas bästa marknad det är här som pengarna finns.
Citera
2022-03-03, 02:32
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Du pratar om ett anfallskrig på Sverige och att användare i tråden skulle fly... nu huxflux pratar du om Ukraina igen...

Uppenbarligen är folk inte funtade som dig...

Vi pratade om Ukraina och om du var i deras sits, vad du skulle göra.
Citera
2022-03-03, 02:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
När man inte trott att den superlåga nivån i tråden kunde sjunka kom du med detta.
Vad var det som var så lågt med det?
Citera
2022-03-03, 02:33
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Vi pratade om Ukraina och om du var i deras sits, vad du skulle göra.

Jag har redan förklarat för dig vad jag skulle göra...
Citera
2022-03-03, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Detta

Självfallet kan Ryssland ta Ukraina om de vräker på med allt de har. Men kommer de att göra det?

De kan kasta massa manfolk på problemet. Skulle säkert gå, men frågan är hur mycket det skulle kosta. Det skulle dö jättemånga ryssar och jättemånga stridsvagnar skulle förstöras. Det skulle bli oerhört dyrt.

De kan också jämna städerna med marken med raketartilleri. Skulle också fungera. Men det skulle nog övertyga rätt många länder om att Ryssland är ett hot som måste åtgärdas.

Priset kan bli för högt helt enkelt

Det är också ett ekonomiskt krig som pågår - och det är ett krig Ryssland förlorar stort. Deras ekonomi förintas just nu, så jag har svårt att se hur Ryssland går segrande ur det här oavsett hur det går i Ukraina.

Att vissa skribenter försöker göra sken av humanism och att rädda människoliv är bara snack. Det är exakt samma sak Putin sa i sitt tal där han uppmanade till militärkupp av ukrainas militär. Om nu invasionen går så smidigt för Ryssland och att de är så överlägsna som de vill göra sken utav så borde man fråga sig varför Putin ens går ut med något sådant. En uppmaning till militärkupp hade inte behövts i det läget.

Det de egentligen vill är att Ryssland ska tillfogas så lite skador som möjligt, den saken är rätt uppenbar.
Citera
2022-03-03, 02:34
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Jag slåss inte bakom någon skärm, jag vill undvika krig i den mån det går. Vilket har varit mitt ställningstagande hela tiden.
Utan att ha läst alla dina inlägg så tolkar jag de senaste som att du tycker att man ska ge upp. Jag tycker man ska stå upp för och kämpa för det man tror på och uppskattar. I absolut värsta fall genom att använda dödligt våld. Må så vara att det blir lite förluster.
Att lägga sig rygg direkt som du tycks förespråka är inte min melodi.
Citera
2022-03-03, 02:36
Avslutad
Förstår inte denna polarisering och hat. Minns Irak-kriget när man var ung. Man var verkligen förbannad på USA men inte fan önskade man vanliga amerikaners död.

Hade förväntat mig att Maggan i sitt tal tagit upp att detta krig inte borde leda till problem mellan vanliga ryssar, ukrainare och svenskar i Sverige då de inte har något med detta krig att göra. Det är en tidsfråga innan någon galenpanna skadar någon av de tusentals ryssar som bor i Sverige. Så långt har hetsen gått och regeringen borde se till att lugna ner folket.

Se bara på detta forum där folk önskar varandra döda och vill se Ryssland attackerat med kärnvapen vilket skulle innebära miljoner oskyldiga civila offer.

Att folk dör är hemskt men det började inte 2022 utan 2014 men folk verkar inte vara tillräckligt informerade. Det räcker med att nämna 2014 så blir man dödshotad härinne.

Verkligen synd med sådan fanatism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in