2022-03-02, 23:38
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiSthlm2022
Varför är väst/Nato rädd för en ekonomisk dvärg och en militär makt utan potens

Förklara för mig som att jag är 6 år gammal.
För att ryssarna har mycket vapen och en stor arme. Men främsta anledningen är att de har väldigt mycket kärnvapen. Ryssland och USA har även ett MAD system Mutually Assured Destruction vilket innebär att om en av parterna kommer på iden att nuka den andra parten så kommer bägge länderna att skicka av alla bomber på varandra vilket är detsamma som slutet på mänskligheten och det mesta livet på planeten för många år framöver..
Citera
2022-03-02, 23:39
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Har du någon bra uppdaterad karta på läget? såg en idag men kan inte minnas. Wikipedias är ganska bra, men lite sega på uppdateringar.

https://images.noz-mhn.de/img/21555353/crop/cbase_16_9-w1820-h1022/75824647/554047393/276096841-4-colour.webp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkes21
Här ser vi igen vad det är för krigsförbrytare i Ukraina Ryssland är uppe emot, inte konstigt att Putin vill av-nazifiera dessa skrupellösa förbrytare.
https://mobile.twitter.com/JoeRogansElf/status/1499147716189954050

Precis, är nog bättre att bjuda ryssar som mördar barn på kaffe och bullar.
Citera
Medlem
Så vad tror ni vi får för straff för allt vi skrivit här i den här tråden då om vi var i 'befriade Ukraina'? Här kan ni se vad som förefaller vara lagförslaget som Ryska Duman tydligen tänker spika.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/03/2/7327491/

Inte helt säker på att den här källan är tillförlitlig (?) men - skulle tippa att vi åker in på 5 år hela gänget, eller kanske rentutav 15... Man får ladda med böcker och tvål helt enkelt.

Från artikeln:
" Up to 3 years in prison for making or spreading fakes
5-10 years if the activity is carried out using an official position, in a group, or using the internet
Up to 15 years in prison if the distributor knows that the information is false and it has led to "socially dangerous consequences"
Citera
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Har Putin nån plan för hur han ska styra Ukraina efter att det har fallit? Jag fattar fan inte hur han ska kunna styra det landet?

Enligt Ukrainska uppgifter är den gamle marionetten Janukovitj redan på plats redo att rycka in. Utgår från den gamla klassikern att rysk militär och säkerhetstjänst övertar ansvaret av säkerheten under tiden som Ukraina ”demilitariseras” och ”avnazifieras”.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Jag tror du Puttin har nog med invadera Ukraina och ta sig öster ut liksom, Att han är med flygvapnet och håller på är bara mer jag finns här inget annat!

Du kan sova lugnt på natten!
Ju fler hot som riktas mot sverige, desto allvarligare är det.

Förra veckan hotade Ryssland med konsekvenser om vi går med i NATO, men dagens uttalande (av USAs FN ambasadör) är mer specifikt, att hotet handlar om invasion.
Citera
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Tycker det är snabbt jobbat med tanke på storleken på landet. USA tog avsevärt längre tid på sig mot ett militärt sämre motstånd i Irak. Kiev står nu på tur. Bara omringa och köra artilleri ett antal dygn. Mat och vatten tar slut förr eller senare. Stäng av elen också. Civila är fria att lämna.

Palmkranz tror att Ukraina är lika stort som Uppland och det korsar han sida-sida på 1 timme och 30 minuter i sin Passat -02!
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Det känns faktiskt inte helt otroligt att en konservativ skribent som den där skulle skriva ihop någon slags "hyllningsartikel till moderlandet" utan att ha full koll på de egentliga motiven till invasionen.

Hur som helst kan vi släppa det för vi hamnar bara i spekulationer. Vad jag anmärkte på vad att du påstod att det var Putins egna ord. Folk får helt enkelt läsa artikeln och dra sina egna slutsatser om innehållet och om det verkligen speglar den ryska agendan.
Okej. Jag har registrerat att du tror att det är en konservativ skribent som två dagar efter invasionen lanserar en egen teori i Kremls namn. En artikel som dessutom uppenbarligen är skriven innan invasionen eftersom författaren beskriver övertagandet av Ukraina på ett sätt som inte skett.
Det är inte en "hyllningsartikel till moderlandet" utan en förklaring från Kreml varför man invaderade Ukraina. Naturligtvis är det Putin (Vår Store Ledare) som står bakom.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Tycker det är snabbt jobbat med tanke på storleken på landet. USA tog avsevärt längre tid på sig mot ett militärt sämre motstånd i Irak. Kiev står nu på tur. Bara omringa och köra artilleri ett antal dygn. Mat och vatten tar slut förr eller senare. Stäng av elen också. Civila är fria att lämna.

Som tur är så är det inte så många som håller med dig. De flesta av oss ser fiaskot i realtid.
Citera
2022-03-02, 23:40
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Det finns en bättre lösning. Barnamördare V.Puttin kan dra tillbaka alla sina trupper från Ukraina och betala skadestånd för den ödeläggelse han orsakat genom detta övergrepp. Det är den enklaste lösningen på detta krig.

Han kan även få springa gatlopp där alla familjer till döda ukrainare får piska och slänga diverse saker på honom... medans han krypande får kyssa deras fotsulor och be om förlåtelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Är inte finländarna erkända för att vara skickliga piloter? Har en polare som iaf berättade för mig att de var de enda piloterna som valde att lyfta och flyga iväg (Finair) trots att det var dimmigt och så medan brittish airways så fort det var minsta lilla dimma stod de stilla.

Det kan jag tänka mig. Är halvfinne själv, lite finlandia och ett dask med granriset så löser sig det mesta.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Tror definitivt i det här läget att Ryssland hade tjänat mer på att ansluta sig till Ukraina än tvärtom

Tänkte inte på det.

Jag bara papegojar inlägg som Rokossovsky och liknande personer skriver, men det verkar inte ha någon effekt eftersom de tycker att deras egen argumentation är perfekt, och inte kan förstå att andra driver med dem.

Om människan ändå ville sluta skriva saker som "fredsbevarande insats". Det blir nästan så att man tror att hen egentligen är anställd för att få ryssar och Ryssland att framstå som idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in